obey-robots.txt
24 Mei 2018, 02:26
Navigatie
Ledenenquête
Caiway Multiscreen TV app ondersteunt Lollipop niet.

Hey CaiWay update de TV app en rap wat!
Ledenenquête: Caiway Multiscreen TV app ondersteunt Lollipop niet. Hey CaiWay update de TV app en rap wat! 85% [40 stemmen]
85% [40 stemmen]

Lollipop? Koop lekker een IOS gsm.
Ledenenquête: Caiway Multiscreen TV app ondersteunt Lollipop niet. Lollipop? Koop lekker een IOS gsm. 15% [7 stemmen]
15% [7 stemmen]

Stemmen: 47
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 15 jul 2015

Enquête-archief
Steun ons
Simyo
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
CaiWay Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken

Gemiddeld 1x per week modem herstarten

jongkind
Ik maak gebruik van het CaiWay super abonnement. Snelheid is over het algemeen zeer stabiel, dat gaat dus goed.
Wat niet goed gaat is dat ik gemiddeld 1x per week het modem moet herstarten. Alle lampjes op het modem branden in zo'n situatie normaal, maar ik heb toch geen telefoon en geen internet. In zo'n situatie zie ik in mijn router bij 'status summary' bij WAN IP zoiets als "connecting....." staat terwijl er normaal gesproken het IP adres wordt weergegeven.
Ik vermoed dat op een dergelijk moment een nieuw IP adres door CaiWay aan het modem wordt aangeboden, het modem detecteert dat om één of andere reden niet. Overigens, mijn buurman vertelde dat hij ook iedere week het modem opnieuw moet starten. Ik zit er aan te denken om het modem achter een tijdklok te zetten om hem zo automatisch iedere nacht opnieuw te laten starten.

Herkennen jullie dit probleem en hebben jullie tips?

Mijn locatie: Kudelstaart
Modem:Arris Touchstone
Router: Eminent EM4551.

Dank en groet, HJ.
 
DH64
jongkind schreef:

Ik maak gebruik van het CaiWay super abonnement. Snelheid is over het algemeen zeer stabiel, dat gaat dus goed.
Wat niet goed gaat is dat ik gemiddeld 1x per week het modem moet herstarten. Alle lampjes op het modem branden in zo'n situatie normaal, maar ik heb toch geen telefoon en geen internet. In zo'n situatie zie ik in mijn router bij 'status summary' bij WAN IP zoiets als "connecting....." staat terwijl er normaal gesproken het IP adres wordt weergegeven.
Ik vermoed dat op een dergelijk moment een nieuw IP adres door CaiWay aan het modem wordt aangeboden, het modem detecteert dat om één of andere reden niet. Overigens, mijn buurman vertelde dat hij ook iedere week het modem opnieuw moet starten. Ik zit er aan te denken om het modem achter een tijdklok te zetten om hem zo automatisch iedere nacht opnieuw te laten starten.

Herkennen jullie dit probleem en hebben jullie tips?

Mijn locatie: Kudelstaart
Modem:Arris Touchstone
Router: Eminent EM4551.

Dank en groet, HJ.



Hallo jongkind

Neem even een kijkje op de site van Eminent en wellicht vind je hier een oplossing.

http://www.eminent-online.com/nl/faq/208/wlink-300-pro-draadloze-n-router.html

Klik eventueel op een vraag voor het antwoord.
 
jongkind
Dank voor je hulp.

Het probleem staat er niet echt bij. Het gaat denk ik al in het modem fout: ik heb ook geen telefoon op dergelijke momenten en daarom ligt het probleem denk ik niet bij de Eminent router. Overigens, dergelijke problemen heb ik pas na sinds het vervangen van het Webstar modem door het Arris modem. Kan toeval zijn, maar toch.

HJ.
 
maanmist
Staat je leasetijd in de router wel op forever?
 
jongkind
maanmist schreef:

Staat je leasetijd in de router wel op forever?


Nope, van de WAN staat die op 1800 seconden. Ik kan daar overigens niets aan veranderen, dit wordt door CaiWay bepaald. (Mijn LAN DHCP server staat wel op een veel langere periode).

HJ
 
magicwizz
jongkind schreef:

maanmist schreef:

Staat je leasetijd in de router wel op forever?


Nope, van de WAN staat die op 1800 seconden. Ik kan daar overigens niets aan veranderen, dit wordt door CaiWay bepaald. (Mijn LAN DHCP server staat wel op een veel langere periode).

HJ


Tog is het mogelijk om de leasetijd uit te zetten.. Zal straks even kijken hoe dat ging..

Automatisch samengevoegd met vorige post op: juli 05 2011 02:25:53:
Het probleem zou hem kunnen zitten in de verbinding tussen router en modem.
Het kan wel eens gebeuren dat de router telkens de verbinding verbreekt met de server waardoor die telkens opnieuw een ip aanvraagt. Als dat te vaak achter elkaar gebeurd gaat de modem in storing en is een reset nodig van zowel de router als de modem.

Eventuele Oplossingen:

Router terugzetten naar fabrieksinstellingen door onderop de router de WDS knop langer dan 20 seconde vast te houden en vervolgens opnieuw in te stellen.

Als je bovenstaande gaat doen op de router kijk dan ook meteen even na of je ook de meest recente software op je router gebruikt.

De link naar de eminent download en supportpagina van de WLINK 300 Pro :
http://www.eminen...outer.html

Modem aansluiten op de pc zonder tussenkomst van een router en kijken hoe dat werkt!
Gewijzigd door magicwizz op 05 juli 2011, 02:25
 
jongkind
Magicwizz,

Ik laat wel horen hoe het met het resetten van het modem afloopt (staat dit weekeinde in de planning).
PC direct aan modem is geen optie: ik vrees een storm aan protesten van mijn mede huisgenoten.

Heb je nog gevonden hoe ik de leasetime kan verlengen?

HJ
 
magicwizz
jongkind schreef:

Magicwizz,

Ik laat wel horen hoe het met het resetten van het modem afloopt (staat dit weekeinde in de planning).
PC direct aan modem is geen optie: ik vrees een storm aan protesten van mijn mede huisgenoten.

Heb je nog gevonden hoe ik de leasetime kan verlengen?

HJ


Hoi HJ,

Ik ben benieuwd wat het gaat opleveren. Bij sommige routers kun je in de advanced settings ook wel eens iets in de WAN Setup wijzigen waardoor je connection type of always connected kan zetten. Maar die optie zit niet ingebouwd in deze router.

Wat betreft de Leastime, Deze kan niet gewijzigd worden omdat die inderdaad door de provider wordt bepaald en die is bij Caiway 30 minuten (1800 Sec.). Wat ik er wel bij moet zeggen is dat de router normaal gesproken om de 15 minuten een RENEW Command uitvoert waardoor je het IP adres blijft houden tot de router een keer langer dan 30 minuten van de stroom af is of als de routerverbinding verbroken wordt voor meer dan 30 minuten.
 
jongkind
De uiteindelijke oplossing lijk ik te hebben gevonden door het modem naar de meterkast te verplaatsen. Vreselijk triviaal en een beetje onverwacht: ik had het vorige modem al twee jaar op de plek staan waar degene die problemen opleverde eerst stond, dat was echter bij een lagere snelheid. Hoe dan ook, al anderhalve week heb ik het modem niet hoeven herstarten.

Hg- HJ
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Gemiddeld 1x per week modem herstarten', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Router maakt geen verbinding met modem Hardware instellingen 9 03 november 2017, 19:00
Geen brandende lampjes op modem CaiWay Glasvezel modem 4 24 juni 2017, 23:06
glasvezel modem / converter CaiWay Glasvezel modem 10 11 november 2016, 09:22
Alternatief voor modem ? CaiWay Glasvezel modem 4 26 juli 2015, 06:22
Genexis modem CaiWay Glasvezel modem 8 25 juni 2015, 19:21
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| flipje03:11:48
| markmart03:54:26
| Highway04:16:26
| Jaco Hage04:33:22
| Bordewolf05:06:33
| Sokje05:14:37
| JoGi07:22:19
| deboerenschuur08:19:30
| kareltjuh08:31:24
| birdman13:04:20
Advertentie
www.optimizer.co.nl
Caiway Partner & preferred netwerk installateur.
Tel Nr. 0174-768333
Laatste Artikelen
| Eigen Email adressen...
| Dikke pluim
| Doek valt definitief...
| Goedkope oplossing v...
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

03 februari 2018, 23:32
multiscreen viewright plugin geinstalleerd maar geen beeld? Geeft elke keer VR_15 fout aan???

10 april 2017, 19:18
Hallo Caiway, In Honselersdijk geen telefoonverkeer via de glaskabel? Wel internet. Graag herstellen ivm telefoonverkeer naar en van ziekenhuis

25 oktober 2016, 21:18
Caiway storing op storing met de email en nu ook ligt caiway.nl eruit.

18 oktober 2016, 12:42
Langdurige kwestie deze mailstoring...

14 oktober 2016, 22:57
Mail zou het weer doen? Ik zie nog nix ... Shock