obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Info over de verschillende gebruikte modems bij CaiWay.
 Onderwerp afdrukken
Nokia modem en WiFi problemen [opgelost]
wschulte
Bij mijn glasvezel modem kreeg ik het Nokia XS-2426G-B modem. Helemaal prima. Makkelijk geïnstalleerd en in mijn huis best een goed bereik van de WiFi. Slechts 1 probleem: wat ik ook probeerde een Apple iPad2 wou geen verbinding met het modem maken Think, hij bleef de melding "Cannot join" geven. Alle overige apparatuur gaf geen enkel probleem, alleen die iPad bleef mekkeren.
Moest wel aan de iPad liggen zou je zeggen, zo dacht ook de helpdesk van Caiway er over. Begrijp ik wel. Maar na lang zoeken stuitte ik op dit artikel van Nokia: https://wifi-helpcenter.nokia.com/hc/en-us/articles/360041477314-Phones-with-connection-problems-on-Nokia-WiFi. Dat gaat weliswaar over Nokia routers, maar het is ook erg nieuw en het proberen waard. En ja hoor Smile het loste mijn probleem op: instellingen in het modem gewijzigd en hoppetee daar ging de iPad fluitend het internet op.

Ik hoop dat anderen hier ook hun voordeel mee kunnen doen. Let wel op: zoals in het artikel staat gaat de veiligheid een ietsje naar beneden, maar ik kies voor de in het artikel genoemde instelling.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nokia modem en WiFi problemen [opgelost]', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Nokia XS-2426G-B toegang van buiten Eigen netwerk : 1 24 mrt 2024
2,4 en 5 ghz Nokia xs-2426g-a Eigen netwerk : 1 31 jan 2024
Sommige apparaten geen verbinding met wifi Eigen netwerk : 1 31 jan 2024
PowerLed kleur Nokia modem Delta CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 7 12 aug 2023
laten werken van IP camera's via Wifi met Genexis Platiunum 7840 modem Instellingen software : 6 07 aug 2023
Advertentie