obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Communicatie problemen tussen je programma en CaiWay/Delta? Instellingen voor Email, POP, SMTP. P2P, emule, kazaa, edonkey poorten. Usenet/nieuwsgroepen instellingen voor Grabit, Newsleecher kun je hier naar vragen.
 Onderwerp afdrukken
laten werken van IP camera's via Wifi met Genexis Platiunum 7840 modem
ineke1
Sinds woensdag ben ik overgestapt naar Delta glasvezel omdat zij tijdens de voorgesprekken voortdurend aangaven dat zij service verleenden op het installeren hiervan. Dit was voor mij de enige reden om over te stappen van Solcon naar Delta. In de praktijk echter blijkt dat dit puur een verkoopsmoes was en ik geen enkele hulp krijg. Ik zit nu dus weer in dezelfde positie als bij Solcon. wie kan mij helpen dit probleem op te lossen.
Er wordt gezegd je moet port forwarding doen maar ik heb geen idee hoe dit moet en krijg ook dus geen enkele medewerking van de klantenservice hoe dit te doen.......
 
Highway
Ik heb de Genexis Platiunum 7840 helaas zelf niet en kan je daarom niet per scherm vertellen wat je moet instellen.

Belangrijk is nog om te weten of je in combinatie met de Genexis Platiunum 7840 nog een eigen router gebruikt.

Ik ga nu even uit van een standaard situatie.

Tik http://router in de adresregel van je browser. Vervolgens krijg je een inlogscherm te zien.
De gebruikersnaam is: admin
Het wachtwoord staat op de sticker van het modem, of heb je zelf al veranderd.
Je komt nu in de GUI (Graphical User Interface)
Aangezien ik niet dit modem heb kan ik je niet stapsgewijs vertellen hoe je dit moet instellen.

- Zoek uit wat het ip adres en het poortnummer is van de ip-camera. (ip adres wordt "random" toegewezen door de genexis, het poortnummer staat in de handleiding van je ip-camera)
- Ergens onder de DHCP opties kun je vaste ip adressen toewijzen aan de apparaten in je netwerk. Wijs aan de ip-camera het ip adres toe dat je eerder gevonden hebt. (door een vast ip adres toe te wijzen, blijft de port forwarding altijd naar het juiste apparaat wijzen, ook na een reset van modem of camera)
- Zoek in de schermpjes van je genexis naar port forwarding of virtual server en koppel het ip adres van de camera aan de goede poort. Deze poort stel je (als dat mogelijk is) in voor zowel intern als extern.

Nu zou het moeten werken. Check wel de instellingen van je camera of die wel toegang vanaf internet (de boze buitenwereld) toestaat. Kijk e.v. in de handleiding van je camera hoe je dat moet doen.

Soms werkt het wel, maar doordat je vanaf je interne netwerk via een omweg je camera op internet probeert de bereiken kom je in een lus terecht. Test daarom altijd of je via het GSM internet van je telefoon (dus niet wifi op je telefoon), je camera kunt bereiken.
Handtekening
Wink
 
Bordewolf
Er is maar 1 tip. Voor 1 maand een zakelijk abo nemen en eisen dat het modem in bridge kan en dat je modem ontvangt die in bridge kan. Dan kan en mag bij een zakelijk abo. Je kan dan omruilen. Het kost eenmalig 7 euro, je gooit na een maand het zakelijk abo er weer af en klaar.

Waarom Delta er nog steeds niet achter is dat er ook abonnees zijn die eigen routers en switches willen gebruiken snap ik niet. Eigen apparatuur presteert beter dan de ingebouwde wifi en routerfuncties van het modem.
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Tarafundamatique
Dat modem ondersteunt UPnP. Dus de IP-camera zou dan via UPnP aan de modem moeten vragen een bepaald poort automatisch te openen. Ik heb voor 2 camera's geen poorten hoeven te openen. Dus check de specificaties van de camera. Als die geen UPnP ondersteunt dan moet je inderdaad met port forwarding aan de slag. Wat inderdaad niet zo lekker werkt als ik naar een zoekopdracht op het internet kijk voor dat specifieke modem. Ik weet niet of je nog een eigen router in gebruik hebt.
 
benschopopglas
Ik kreeg DMZ in de Genexis 7840 niet ingesteld, om zo mijn eigen Fritzbox te kunnen gebruiken. Daarover contact opgenomen met de helpdesk: DMZ functioneerde aantoonbaar niet. Helpdesk kon daar geen support op geven, maar was wel bereid om de Titanium op te laten sturen: die heeft bridgefunctie, dus kun je een eigen router erachter plaatsen. Uiteindelijk heb ik dat niet afgeroepen (staat nog wel als optie genoteerd). Heb het opgelost door de 7840 te vervangen door een glas-koperconverter en de Fritzbox rechtstreeks de verbinding op te laten zetten. Zie https://gathering.tweakers.net/forum/...2#68381242 voor een beschrijving hoe dat eruitziet.
 
Viktor12
allen,
Goedenavond.
Is het portforwarden bij iemand wel gelukt met een Genexis platinum 7840 modem van Caiway?
Graag jullie hulp Wink
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'laten werken van IP camera's via Wifi met Genexis Platiunum 7840 modem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen verbinding met camera's Algemeen : 2 21 mrt 2024
Sommige apparaten geen verbinding met wifi Eigen netwerk : 1 31 jan 2024
PowerLed kleur Nokia modem Delta CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 7 12 aug 2023
Nokia modem en WiFi problemen [opgelost] CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 1 12 mrt 2023
Kan mijn modem( glasvezel) niet activeren. Wel internet CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 2 11 feb 2023
Advertentie