obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klacht over CaiWay/Delta? Post hier je CaiWay/Delta klacht over b.v. een storing met internet, telefonie, televisie of je modem. Grof taalgebruik is echter niet toegestaan!
 Onderwerp afdrukken
Kabelbreuk coax
osuijk
Sinds 31 augustus zit ik zonder kabeltelevisie. Tv kijken via glasvezel is geen optie omdat ik niet eenvoudig een kabel kan trekken door mijn huis. Nadat ik de melding heb gedaan bij Caiway is er een monteur geweest die heeft geconstateerd dat de kabel ergens op straat is gebroken. Dit is vervolgens gemeld bij Allinq.
9 september kreeg ik vervolgens van de afdeling Transfers van Delta Fiber een mail dat de coax niet gerepareerd gaat worden omdat de kosten te hoog zouden zijn. Wel kan ik overstappen naar een nieuw glasvezelpakket inclusief monteur. Dit terwijl ik dus al een glasvezelpakket heb (G700). Het geheel komt op mij over als een verplichte overstap van klanten naar G600.
Maar: we zijn er nog niet...
Vervolgens via Twitter de vraag voorgelegd of het echt niet gerepareerd kon worden. Kreeg ik vervolgens te horen dat ik zelf! maar even contact op moet nemen met Allinq (netwerkbeheerder). Krijg ik daar te horen dat zij allang Caiway hebben laten weten wat de kosten zijn en dat zij in afwachting zijn van Caiway. Kortom: communicatie is slecht , ook naat mij toe. Want al die tijd heb ik vanuit Caiway zelf NIKS vernomen, tenzij ik er zelf naar vraag.
Status tot nu toe: Via Twitter is het vooralsnog zo dat de kabel gerepareerd wordt, via afdeling Tranfers is het zo dat de kabel NIET gerepareerd wordt.

Mijn vraag: heb ik er niet sowieso recht op dat de coax wordt gerepareerd? Want op deze manier lijkt het erg op monopolie van Caiway en is het slikken of stikken.
 
Bordewolf
Het is de vraag of ze in jou geval de COAX nog willen onderhouden en of ze het voor jou alleen doen of voor meerdere bewoners in jou straat.

Mijn eigen gevoel zegt dat de COAX met ingang van 1 januari 2021 voor iedereen verleden tijd is.
Delta laat in Zeeland de abonnees al kiezen: of glasvezel of COAX maar niet meer beide.
Dat zal in de toekomst worden: je gaat naar glasvezel, COAX ondersteunen we niet meer.

En of Caiway in de huidige vorm blijft bestaan lijkt me ook twijfelachtig. Net als twee netwerken is twee providers in één pand ook niet handig. De medewerkers werken al meer en meer voor beide.

Ik voorspel een verkoop van de COAX aan Ziggo op den duur. Twee systemen en netwerken in de lucht houden is erg duur voor een provider die zijn pijlen meer en meer richt op glasvezel.
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
osuijk
Wat dan dus inhoudt dat het het probleem van Ziggo wordt als ik daar naar zou willen overstappen. Los van dit alles: het is nog niet zo ver dat Caiway de boel hier verkoopt. Dus moet het werken zoals verkocht wordt. Immers: je kan nog steeds alleen tv afnemen via de coax.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Kabelbreuk coax', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Coax kabel buiten defect? Klacht over CaiWay/Delta : 1 11 nov 2022
coax onterecht afgesloten Klacht over CaiWay/Delta : 4 22 okt 2020
Slecht ontvangst sommige Digitale radio zenders via coax Storing : 2 09 aug 2020
Storing Beeld coax Almelo Digitale radio of televisie storing : 3 08 mrt 2020
TVE HD toevoegd op COAX Nieuws van CaiWay/Delta : 10 29 feb 2020
Advertentie