obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
In dit onderdeel kun je alles kwijt over Glasvezel modems van CaiWay/Delta. Eventueel in combinatie met een eigen router.
 Onderwerp afdrukken
Genesis modem/router
Vroomshoper69
Hallo beste lezers ik heb sinds 10 mei een glasvezel abbo bij caiway 150mbps met een modem van Genesis met WiFi 2.4/5.0ghz
Ik gebruik eenlaptop bedraad met een netwerkkaart die 100mbps aankan maar als ik WiFi heb ingeschakeld dan gaat de snelheid naar beneden bij bedraad internet heb het idee dat WiFi verstoring brengt in de snelheid als ik WiFi uitschakel dan is de bedraad internet stabieler ben benieuwd of meer mensen dit probleem kennen en eventuele tips hebben wat te doen alvast bedankt voor het lezen groet vroomshoper
 
Jaco Hage

Vroomshoper69 schreef:

Hallo beste lezers ik heb sinds 10 mei een glasvezel abbo bij caiway 150mbps met een modem van Genesis met WiFi 2.4/5.0ghz
Ik gebruik eenlaptop bedraad met een netwerkkaart die 100mbps aankan maar als ik WiFi heb ingeschakeld dan gaat de snelheid naar beneden bij bedraad internet heb het idee dat WiFi verstoring brengt in de snelheid als ik WiFi uitschakel dan is de bedraad internet stabieler ben benieuwd of meer mensen dit probleem kennen en eventuele tips hebben wat te doen alvast bedankt voor het lezen groet vroomshoper


Kan zomaar zijn dat er een wifi apparaat werkt op een G/N band die zorgt dat alles instort. Maar een netwerkkaart van 100Mbit/s. Nou dat is ook wel heel erg out-of-date.

Hoe rotter je netwerkkaart zowel bedraad als draadloos zal er tenallentijden voor zorgen dat heel je stabiliteit omzeep wordt geholpen. Nagenoeg elke basis router gaat uit van het meest slecht presterende netwerkapparaat en richt daarop zijn performance in. Ook dit slechte netwerkapparaat zorgt ervoor dat alle top apparaten lijken te falen in snelheid. Maar de waarheid ligt iets complexer.
En ik zeg niet dat bovenstaande bij jou het geval is maar de kans is aanwezig....

Ik gebruik zelf niet de router optie van de Genexis maar een eigen performance zodat slechter / oudere apparaten op de 2,4Ghz staan ingericht en al mijn premium devices enkel op de 5Ghz werken met een toegekend WiFi bereik Vs snelheid.
 
Vroomshoper69
Hallo allereerst bedankt voor de reactie

Het volgende heb ik gedaan ik heb er een wifiversterker ertussen gedaan en de WiFi van de Genesis uitgezet en gebruik nu WiFi van de wifiversterker en heb het idee dat het een stuk stabieler is

Ik ga zeker kijken als ik een andere netwerk kaart in Mn laptop kan krijgen die hogere snelheid aankan
Laat het eerst zo
Groet
 
Migow

Vroomshoper69 schreef:

Hallo allereerst bedankt voor de reactie

Het volgende heb ik gedaan ik heb er een wifiversterker ertussen gedaan en de WiFi van de Genesis uitgezet en gebruik nu WiFi van de wifiversterker en heb het idee dat het een stuk stabieler is

Ik ga zeker kijken als ik een andere netwerk kaart in Mn laptop kan krijgen die hogere snelheid aankan
Laat het eerst zo
Groet

Een tip... Had ook 100 netwerkkaart. Koop een usb naar rj45 adapter.. Daar haalde ik 520 mbps mee toen ik 500/500 pakket had.. Kostte me maar 12 euro
 
Jaco Hage

Vroomshoper69 schreef:

Hallo allereerst bedankt voor de reactie

Het volgende heb ik gedaan ik heb er een wifiversterker ertussen gedaan en de WiFi van de Genesis uitgezet en gebruik nu WiFi van de wifiversterker en heb het idee dat het een stuk stabieler is

Ik ga zeker kijken als ik een andere netwerk kaart in Mn laptop kan krijgen die hogere snelheid aankan
Laat het eerst zo
Groet


Het geeft aan dat de Genexis WiFi inferieur is. Feitelijk herken ik deze symptomen bij elke WiFi/Router/modem van een provider. Geen enkel modem/router kan de performance bieden zoals een goed merk gerelateerde standalone WiFi unit. Uit je omschrijving begrijp ik dat je gebruik maakt van een extern WiFi accespoint.
Dat is als het accespoint van slimme beamforming geniet zeker een aanvulling op je performance.
Nooit gaan rommelen met een modem/router met WiFi functie. Deze apparaten zijn allemaal ingesteld op maximaal 10 clienten.
 
Vroomshoper69
bedankt voor de goede tips

groet
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Genesis modem/router', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
PowerLed kleur Nokia modem Delta CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 7 12 aug 2023
laten werken van IP camera's via Wifi met Genexis Platiunum 7840 modem Instellingen software : 6 07 aug 2023
Nokia modem en WiFi problemen [opgelost] CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 1 12 mrt 2023
Problemen met website, router port 443 Hardware instellingen : 4 11 feb 2023
Kan mijn modem( glasvezel) niet activeren. Wel internet CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 2 11 feb 2023
Advertentie