Onderwerp bekijken
Meld internet storing, verbindings en storings problemen met Caiway Glasvezel in dit onderdeel.
Glasvezel DNS probleem !?
|
|
HenkK |
Geplaatst op 29 September 2013, 23:15
|
Activiteit » Aalsmeer » 1432GZ » Alles-in-1 Totaal Berichten: 4 Lid sinds: 29 Sep 2013 |
Afgelopen week met wat hindernissen CaiWay Glasvezel geïnstalleerd. Uiteindelijk werken telefoon en televisie naar behoren. Internet nog niet. Sitecom router (geleverd door CaiWay) gekoppeld aan glasmodem. De draadloze verbinding tussen laptop en router komt steeds keurig tot stand. In Windows 7 wordt aangegeven dat er verbinding is. Soms werkt Internet normaal, maar vaak zijn de pagina's niet bereikbaar. In het netwerkcentrum het bekende rode kruis. Gebruik ik ipconfig/dnsflush of ipconfig/renew en laat de verbinding tussen laptop en router opnieuw opbouwen, dan werkt alles weer. Bij opnieuw opstarten van laptop lijkt er eerst goede verbinding te zijn. Snel daarna ontstaat weer het rode kruis: er is wel verbinding, maar er kunnen geen pagina's gedownload worden. Het lijkt mij een DNS-server probleem. De DNS instellingen van de verbinding staan volgens aanwijzing van Caiway, géén vast IP-adres en géén vast IP-adres voor de DNS-server. Later OpenDNS geïnstalleerd. Dat werkt niet helemaal betrouwbaar en vlekkeloos. Iemand een idee hoe hier uit te komen? |
|
|
HenkK |
Geplaatst op 29 September 2013, 23:51
|
Activiteit » Aalsmeer » 1432GZ » Alles-in-1 Totaal Berichten: 4 Lid sinds: 29 Sep 2013 |
Dag Optimizer, Dank voor je snelle antwoord. Begrijp ik goed dat in eerste instantie glasmodem, router en PC opgestart worden zonder dat ze met elkaar verbonden zijn door netwerkkabels? Ik kan je advies pas over een paar dagen uitvoeren. Woon zelf niet op het adres waar het probleem zich afspeelt. Groet, Henk |
|
|
HenkK |
Geplaatst op 30 September 2013, 22:09
|
Dag Optimizer, Ik hoor zojuist dat de internetverbing nu ineens wel stabiel geworden. Heb het nog niet met eigen ogen gezien, maar het klinkt als een wonderbaarlijke genezing. Misschien moest er een nachtje over heen gaan. Groet, Henk |
|
|
HenkK |
Geplaatst op 01 October 2013, 21:05
|
Dag Optimizer, Vanavond de macclone uitgevoerd. Verbinding komt nu gewoon draadloos tot stand en lijkt op het eerste gezicht stabiel. De snelheid is nog te laag. Dat wordt de volgende actie. Groet, Henk |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Glasvezel DNS probleem !?', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Glasvezel Internet + DVB-C | Abonnementen | : 3 | 19 Jun 2024 |
Werkzaamheden Caiway veroorzaakt storing met dubbel NAT probleem | Werkzaamheden | : 17 | 24 Aug 2023 |
Kan mijn modem( glasvezel) niet activeren. Wel internet | CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. | : 2 | 11 Feb 2023 |
Fritz!Box 5490 instellingen voor Delta glasvezel | Hardware instellingen | : 4 | 31 May 2022 |
DVB-C via Caiway glasvezel? | CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers | : 4 | 10 Nov 2021 |
De Delta Black Friday Deals!
Onderstaande deals uitsluitend voor nieuwe internetklanten van DELTA.
- 16 maanden korting op 2-jarige abonnementen!
- 8 maanden korting op 1-jarige abonnementen!
- In de kortingsperiode ontvang je het 50+ TV-pakket gratis.
- Gratis installatie door de Glasvezelexpert (t.w.v. 149 euro).
- Meer informatie en voorwaarden op: Delta_flexpakket
Onderstaande deals uitsluitend voor nieuwe internetklanten van DELTA.
- DELTA 100 Mbps, 16 maanden voor 35,- p/mnd bij een 2-jarig abonnement.
- DELTA 250 Mbps, 16 maanden voor 35,- p/mnd bij een 2-jarig abonnement.
- DELTA 1 Gbps, 16 maanden voor 40,- p/mnd bij een 2-jarig abonnement.
- DELTA 2 Gbps, 16 maanden voor 50,- p/mnd bij een 2-jarig abonnement.
- DELTA Unlimited (8 Gbps), 16 maanden voor 97,50 p/mnd bij een 2-jarig abonnement. Inclusief DELTA Unlimited Mobiel.
Advertentie