obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
Wifi snelheid te laag
hmd
Ik heb sinds een week Delta glasfiber. Televisie en telefoon werken prima. De snelheid van het Internet (als ik mijn PC aansluit met een UTP kabel op het modem) is 1Gb. Alles prima dus.

Maar ik heb ook een set TP-Link Deco M5 wifi versterkers gekregen. En dat gaat nog niet lekker:
-de snelheid die ik haal (gemeten met Okla) is meetsal niet meer dan 100Mb. Ik snap at ik geen 1Gb kan verwachten, maar een factor 10 is wel erg veel.
-ik heb de indruk dat er soms vertraging in de connectie zit. Ik speel al jaren een online spel (WoT) over een ADSL lijn en Fritzbox modem. Nooit problemen. Maar nu met TP-Link valt het spel regelmatig een seconde of zo dood. E het is weel heel teovallig dat dat net nu gebeurd.

Hernekt iemand deze problemen? Ik heb 2x met de helpdesk gebeld, maar die jongens volgen gewoon hun script en komen er ook niet uit.

Hubert
 
erlinden
Wat verwacht je aan snelheid?
Hoe heb je alles aangesloten?
 
hmd
Ik zou toch ergens iets tussen 200 en 500 Mb/s verwachten.

Aansluiting is door Delta gebeurd. 1 Deco unit zit in poort 1 van het Genezis modem. De andere 2 units staan verspreid door het huis (alles 1 etage).
 
erlinden
Je loopt in ieder geval tegen een beperking van Mesh aan...de snelheid wordt (tenzij een dedicated backhaul gebruikt wordt) gehalveerd. Afhankelijk hoe de Mesh zet ingesteld wordt (kan je alle instellingen delen behalve SSID en wachtwoord?) is de werking (nog) minder.

Tip: voor echt goed advies en gebruikerservaringen is GoT de beste bron:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2122356
 
hmd
Wat is GoT?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wifi snelheid te laag', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Sommige apparaten geen verbinding met wifi Eigen netwerk : 1 31 jan 2024
laten werken van IP camera's via Wifi met Genexis Platiunum 7840 modem Instellingen software : 6 07 aug 2023
Nokia modem en WiFi problemen [opgelost] CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 1 12 mrt 2023
Platinum-7840, zwakke WiFi CaiWay/Delta Glasvezel modem : 3 27 feb 2022
Caiway glasmodem met 2 externe routers voor alleen wifi (AP) Eigen netwerk : 2 09 aug 2020
Advertentie