Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/modem, post hier je ervaringen.
Wifi snelheid te laag
|
|
hmd |
Geplaatst op 12 July 2022, 22:48
|
Activiteit Berichten: 4 Lid sinds: 12 Jul 2022 |
Ik heb sinds een week Delta glasfiber. Televisie en telefoon werken prima. De snelheid van het Internet (als ik mijn PC aansluit met een UTP kabel op het modem) is 1Gb. Alles prima dus. Maar ik heb ook een set TP-Link Deco M5 wifi versterkers gekregen. En dat gaat nog niet lekker: -de snelheid die ik haal (gemeten met Okla) is meetsal niet meer dan 100Mb. Ik snap at ik geen 1Gb kan verwachten, maar een factor 10 is wel erg veel. -ik heb de indruk dat er soms vertraging in de connectie zit. Ik speel al jaren een online spel (WoT) over een ADSL lijn en Fritzbox modem. Nooit problemen. Maar nu met TP-Link valt het spel regelmatig een seconde of zo dood. E het is weel heel teovallig dat dat net nu gebeurd. Hernekt iemand deze problemen? Ik heb 2x met de helpdesk gebeld, maar die jongens volgen gewoon hun script en komen er ook niet uit. Hubert |
|
|
erlinden |
Geplaatst op 13 July 2022, 09:16
|
Activiteit » 3941HP » Alles-in-1 Plus » Ubiquiti ERLite-3 + D-Link DAP » Entone IPTV Berichten: 125 Lid sinds: 10 Apr 2012 |
Wat verwacht je aan snelheid? Hoe heb je alles aangesloten? |
|
|
hmd |
Geplaatst op 13 July 2022, 09:41
|
Ik zou toch ergens iets tussen 200 en 500 Mb/s verwachten. Aansluiting is door Delta gebeurd. 1 Deco unit zit in poort 1 van het Genezis modem. De andere 2 units staan verspreid door het huis (alles 1 etage). |
|
|
erlinden |
Geplaatst op 13 July 2022, 09:56
|
Activiteit » 3941HP » Alles-in-1 Plus » Ubiquiti ERLite-3 + D-Link DAP » Entone IPTV Berichten: 125 Lid sinds: 10 Apr 2012 |