Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/modem, post hier je ervaringen.
Wifi snelheid te laag
|
|
hmd |
Geplaatst op 12 July 2022, 22:48
|
Activiteit Berichten: 4 Lid sinds: 12 Jul 2022 |
Ik heb sinds een week Delta glasfiber. Televisie en telefoon werken prima. De snelheid van het Internet (als ik mijn PC aansluit met een UTP kabel op het modem) is 1Gb. Alles prima dus. Maar ik heb ook een set TP-Link Deco M5 wifi versterkers gekregen. En dat gaat nog niet lekker: -de snelheid die ik haal (gemeten met Okla) is meetsal niet meer dan 100Mb. Ik snap at ik geen 1Gb kan verwachten, maar een factor 10 is wel erg veel. -ik heb de indruk dat er soms vertraging in de connectie zit. Ik speel al jaren een online spel (WoT) over een ADSL lijn en Fritzbox modem. Nooit problemen. Maar nu met TP-Link valt het spel regelmatig een seconde of zo dood. E het is weel heel teovallig dat dat net nu gebeurd. Hernekt iemand deze problemen? Ik heb 2x met de helpdesk gebeld, maar die jongens volgen gewoon hun script en komen er ook niet uit. Hubert |
|
|
erlinden |
Geplaatst op 13 July 2022, 09:16
|
Activiteit » 3941HP » Alles-in-1 Plus » Ubiquiti ERLite-3 + D-Link DAP » Entone IPTV Berichten: 125 Lid sinds: 10 Apr 2012 |
Wat verwacht je aan snelheid? Hoe heb je alles aangesloten? |
|
|
hmd |
Geplaatst op 13 July 2022, 09:41
|
Ik zou toch ergens iets tussen 200 en 500 Mb/s verwachten. Aansluiting is door Delta gebeurd. 1 Deco unit zit in poort 1 van het Genezis modem. De andere 2 units staan verspreid door het huis (alles 1 etage). |
|
|
erlinden |
Geplaatst op 13 July 2022, 09:56
|
Activiteit » 3941HP » Alles-in-1 Plus » Ubiquiti ERLite-3 + D-Link DAP » Entone IPTV Berichten: 125 Lid sinds: 10 Apr 2012 |
Je loopt in ieder geval tegen een beperking van Mesh aan...de snelheid wordt (tenzij een dedicated backhaul gebruikt wordt) gehalveerd. Afhankelijk hoe de Mesh zet ingesteld wordt (kan je alle instellingen delen behalve SSID en wachtwoord?) is de werking (nog) minder. Tip: voor echt goed advies en gebruikerservaringen is GoT de beste bron: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2122356 |
|
|
hmd |
Geplaatst op 17 July 2022, 12:53
|
Wat is GoT? |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wifi snelheid te laag', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Sommige apparaten geen verbinding met wifi | Eigen netwerk | : 1 | 31 Jan 2024 |
laten werken van IP camera's via Wifi met Genexis Platiunum 7840 modem | Instellingen software | : 6 | 07 Aug 2023 |
Nokia modem en WiFi problemen [opgelost] | CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. | : 1 | 12 Mar 2023 |
Platinum-7840, zwakke WiFi | CaiWay/Delta Glasvezel modem | : 3 | 27 Feb 2022 |
snelheid niet stabiel | Storing | : 5 | 21 May 2020 |
De Delta Black Friday Deals!
Onderstaande deals uitsluitend voor nieuwe internetklanten van DELTA.
- 16 maanden korting op 2-jarige abonnementen!
- 8 maanden korting op 1-jarige abonnementen!
- In de kortingsperiode ontvang je het 50+ TV-pakket gratis.
- Gratis installatie door de Glasvezelexpert (t.w.v. 149 euro).
- Meer informatie en voorwaarden op: Delta_flexpakket
Onderstaande deals uitsluitend voor nieuwe internetklanten van DELTA.
- DELTA 100 Mbps, 16 maanden voor 35,- p/mnd bij een 2-jarig abonnement.
- DELTA 250 Mbps, 16 maanden voor 35,- p/mnd bij een 2-jarig abonnement.
- DELTA 1 Gbps, 16 maanden voor 40,- p/mnd bij een 2-jarig abonnement.
- DELTA 2 Gbps, 16 maanden voor 50,- p/mnd bij een 2-jarig abonnement.
- DELTA Unlimited (8 Gbps), 16 maanden voor 97,50 p/mnd bij een 2-jarig abonnement. Inclusief DELTA Unlimited Mobiel.
Advertentie