obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
Nieuwe glas modem
ido
Ik heb het volgende probleem,
Ik heb nu een Caiway genexis titanium glasmodem met entone iptv kastje (eigen utp)
Als ik mijn abonnement aanpas naar 600/600 dan krijg ik nieuwe hardware (glasmodem en interactieve tv kastje)
Het betreft dan de genexis Platinum 7840 met een andere interactieve tv kastje (zoals bij Delta in gebruik) volgens mij Amino o.i.d.

Ik lees dat er veel problemen zijn met b.v bridgemode (wat niet kan met dit modem)
Of dat er geen switches gebruikt kunnen worden ivm interactieve tv
Op dit moment heb ik een heel netwerk achter het glasmodem gerealiseerd (bekabeld en wireless.
1X Ubiquiti Edgerouter 4
2x Unifi US-8-150W switches
3x Unifi UAP Nano Hd Access points

Mijn vraag is dan ook, gaat dit werken op het nieuwe glasmodem

Kan iemand het voor mij proberen uit te leggen?
Alvast bedankt
Groet Ido
Gewijzigd door ido op 20 december 2020, 22:08
 
Dazzling
Dat is precies het probleem wat ik ga krijgen met een nieuw modem.

Heb ook alles van ubiquiti.

Ben aan het testen geweest met een lte (4g) router met een usg erachter en een controller. Ik krijg het niet goed werkend. Lte router (huawei) kan ook niet in bridge. Zeker omdat ik online game wil ik gewoon het glasmodem in bridge hebben en zelf bepalen hoe ik me netwerk opbouwt.

Overigens is er al een keer eerder wat gepost over dit
https://caiway.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=2249&pid=25223#post_25223
 
ido
Ik neem aan dat de Edgerouter van mij komt te vervallen.
Deze zal vervangen worden door het glasmodem/router van Caiway.
Echter moet ik op één of andere manier het zien te regelen dat mijn netwerk gaat werken en vervolgens de interactieve tv.
Ik denk en hoop dat het amino tv kastje dmv een vlan id op het aangesloten poortje op het nieuwe glasmodem/router in het iptv netwerk terecht komt.
Dat zal dan wel werken zolang deze een eigen utp hebben.
Ik vraag me dan nog wel af hoe de rest van mijn netwerk zal gaan functioneren.
 
Dazzling
Ik verwacht dat alles wel werkend is te krijgen.
Maar ik weet niet of in mijn geval ook alle statistieken te zien krijgt in me unifi controller.
En of het NAT verhaal goed werkt met gamen.
Zolang dat ding niet in bridge kan komt hij er niet in.
 
Jaco Hage
Ik ken alle Genexis varianten die Caiway / Delta levert (en/of heeft). De laatste 7840 werkt ook in DMZ modus. Op de Titanium, 7840 versie maakt de Titanium geen onderscheid in bridge als de 7840 in bridge. Er blijven bij Online gaming niet meer of minder verbrekingen (DS) ontstaan.
De Titanium versie is wel solider gemaakt. Het IPTV gedeelte om de dhcp is handig maar ik zou nooit een IPTV zomaar in het dhcp hangen als multistreamer. en weggooglen in een onderliggend soort van Vlan. Ziggo bakt die Next Arris decorder in op een IPv6 net....

'' maar dit is een aanvulling op je response, en even een gedachte gang... ''. Smile


Dazzling schreef:

Ik verwacht dat alles wel werkend is te krijgen.
Maar ik weet niet of in mijn geval ook alle statistieken te zien krijgt in me unifi controller.
En of het NAT verhaal goed werkt met gamen.
Zolang dat ding niet in bridge kan komt hij er niet in.
 
ido
Beste,
En hoe zit het met mijn vraag dan????
 
ido
Inmiddels iets meer informatie kunnen vinden
Bij het nieuwe abonnement zitten 2 Amino tv kastjes, welke in de poortjes 1 & 2 van het Genexis Titanium glasmodem met een eigen utp geprikt moeten worden om te laten functioneren.
Vervolgens afscheid nemen van mijn Edgerouter 4
In de poortjes 3 & 4 van het Genexis glasmodem kan ik mijn beide Unifi US-8-150W switches prikken met IGMP snooping ingeschakeld.
Aan deze switches zitten mijn Access points, server en computers.
Volgens mij zou dan alles moeten werken.
Is er iemand die dit kan bevestigen ???
Alvast bedankt......
 
Jaco Hage
Als je een 7840 modem hebt met router laat je de Dhcp van dat apparaat zijn werk doen. Vervolgens sluit je eerst de decoders aan, en dan pas de rest. Bij een goede routering via de switch kunnen de decoders ook op de switch. De vrije val gaat via de 7840.

Op de titanium gaat enkel internet over poort 1. Poort 2 en 3 is voor Vlan IPTV.

ido schreef:

Inmiddels iets meer informatie kunnen vinden
Bij het nieuwe abonnement zitten 2 Amino tv kastjes, welke in de poortjes 1 & 2 van het Genexis Titanium glasmodem met een eigen utp geprikt moeten worden om te laten functioneren.
Vervolgens afscheid nemen van mijn Edgerouter 4
In de poortjes 3 & 4 van het Genexis glasmodem kan ik mijn beide Unifi US-8-150W switches prikken met IGMP snooping ingeschakeld.
Aan deze switches zitten mijn Access points, server en computers.
Volgens mij zou dan alles moeten werken.
Is er iemand die dit kan bevestigen ???
Alvast bedankt......
 
ido
Beste Jaco,
Je tips zijn zeer gewaardeerd maar ik begrijp het niet zo goed.
Als ik het nieuwe genexis moden krijg bij mijn nieuwe abonnement krijg ik 2 tv kastjes erbij.
Volgens de handleidingen bij Caiway moet ik deze met een UTP direct aansluiten op poort 1&2 volgens de afbeelding te vinden in onderstaande handleiding.

https://cdn.caiway.nl/-/media/installatiehandleiding-interactieve-tv-installeren-62-42-061-v2001.pdf?la=nl-nl&hash=0C16FD0F4333863AA0B0D616E3ACBDB5

Tenzij ik de poortnummering verkeerd vertaal vanaf het plaatje met 2 kastjes begrijp ik er dus helemaal niets meer van.
Ik vertaal de prrotnummering op het plaatje van links naar rechts 1 t/m 4
Vandaar dat ik de tv kastjes benoemde naar poortje 1 & 2

Ik hoop in het forum de juiste informatie te krijgen omdat het telefonisch niet zo goed wil lukken met Caiway
 
ido
Hoi Jaco,
Ik snap de verwarring nu,
Ik heb nu een Genexis Titanium.
Als ik nieuwe hardware krijg zal dat de Genexis Platinum worden.
Ik heb het dus over de Genexis Platinum met de 4 netwerk poortjes.
Is mijn verhaal dan wel kloppend?

Alvast bedankt en excusses voor de slechte uitleg van mijn kant
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nieuwe glas modem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Nieuwe zenders per januari 2024 Interactieve TV, Pay Per Event : 6 19 jan 2024
PowerLed kleur Nokia modem Delta CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 7 12 aug 2023
laten werken van IP camera's via Wifi met Genexis Platiunum 7840 modem Instellingen software : 6 07 aug 2023
Nokia modem en WiFi problemen [opgelost] CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 1 12 mrt 2023
nieuwe app of zender Welke zender wil je er nog bij hebben? : 1 26 feb 2023
Advertentie