obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Deel je ervaring!
 Onderwerp afdrukken
glasvezel slaapkamer
donja
Ik wil graag tv kijken via de glasvezel op de slaapkamer maar kan geen utp kabel naar boven brengen.Nu kreeg ik de tip van een caiway monteur dat je het draadloos via bv TP- link deco kan doen.
Kan iemand mij vertellen hoe het werkt en zijn alle functies(terugkijken ,opnemen)dan beschikbaar?
Hoeveel heb ik er nodig en wat is het beste? alvast bedankt.
(het gaat om de amino aria 7x)
 
JPvG
Ik ben bang dat dat niet gaat werken.
ik heb het zelf geprobeerd met de Asus Lyra, ook een mesh systeem.
Er wordt geen beeld en geluid doorgegeven.

Mocht het wel lukken dan graag een reply, vind dat namelijk een interessante optie.
 
patrickd
Ik heb het ook met een deco , werkt niet foutloos, zenders 1 t/m 10 staan dan op zwart, signaal is afwijkend op een andere poort
 
Jaco Hage
Dat komt omdat er een multicast flooding telkens weer ontstaat, Dit was mij ook al bekend uit de KPN/Xs4All IPTV kastjes en verschillende Sonos achtige producten. Achter een VLan i.s.m. het Genexis TiTanium modem stort soms de boel in. Dan kun je beter een Inca achtige oplossing hebben waarbij het IP signaal over coax UTP naar beide poorten stuurt. In Mesh achtige omgevingen kan het kritiek worden ivm de omgeven eigen SSID WiFi, Ondergelegen incognito WiFi en bluetooth achtige systemen die de Meshpoints in de lucht houdt. Daarnaast is IPTV Mac gepoint met een andere IP structuur dan een dataoverdracht. Nu ben ik geen voorstander van Powerlines maar met een TP Link AV-600 kun je mazzel hebben i.s.m. het laatste Genexis Modem. Je kunt alleen gerand staan als je heel de IPTV mac-en IP isoleert in een eigen trunck-, Vlan of IP reeks samensmelt in een Mesh techniek die dat allemaal kan. Die kans is klein maar er zijn betere systemen dan TP Link Deco, Orbi en/of Lyra. Overigens vind ik het iAMesh van Asus het slechtste wat ze ooit bedacht hebben. Het werkt niet feilloos in rooming. En dat is nu net de bottelnek van 99% van de meshsystemen. Om nog maar te zwijgen van die-hard gamen op een meshsysteem. Not the best en safe way.

afijn, Nu ben ik voorstander van Mesh als het basic goed moet roamen in moeilijke situaties betrouwbaar werkt, maar de Smart Classroom op IPTV rooming is nog niet perfect. Met een goede van elk bedrade access point (mesh) punt zou je een IPTV stream goed moeten krijgen. Maar, er zit een stukje techniek achter. Ze worden steeds beter! Wink

Nog even een laatste tip. De Meshsystemen i.s.m. het laatste Genexix Modem met router functie kan beter werken. Gebruik altijd de DHCP van de Genexis en het Meshsysteem gesloten op bridge modus en stel in het modem de server open naar een snel en veilig DNS (dit omdat er geen aparte Vlan en/of poort nodig is).

Wie weet kom je zo verder.
 
donja
het is gelukt met de TP-LINK TL-WA850RE( 25,50 EURO)verbinden met wifi en alles werkt incl terugkijken ,opnemen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'glasvezel slaapkamer', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Kan mijn modem( glasvezel) niet activeren. Wel internet CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 2 11 feb 2023
Fritz!Box 5490 instellingen voor Delta glasvezel Hardware instellingen : 4 31 mei 2022
DVB-C via Caiway glasvezel? CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 4 10 nov 2021
TV op glasvezel loopt 25 seconden achter Snelheid : 11 24 sep 2021
instabiel glasvezel modem sinds medio Januari 2021 CaiWay/Delta Glasvezel internet verbindings problemen : 4 06 mrt 2021
Advertentie