obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
In dit onderdeel kun je alles kwijt over Glasvezel modems van CaiWay/Delta. Eventueel in combinatie met een eigen router.
 Onderwerp afdrukken
modem met wifi aansluiten
gait63
Goedemorgen,

Ik wil bij mijn dochter internet en tv aansluiten op zodanige manier ze goede wifi, iptv en LAN hebben.
Nu is het zo dat het modem met wifi in de meterkast vind welke zich op de begane grond begeeft.
Ze wonen nl. boven een winkelcomplex.
Er is 1 utp kabel getrokken vanaf de meterkast naar de woonkamer.
Het modem is de nieuwe platte genexis, op alle poorten zit tv en internet en ze zitten op het nieuwe platform.

Vraag is hoe dit aan te sluiten en met welke randapparatuur.
 
Jaco Hage
Beste gait63, raadzaam is het om vanaf het modem een CAT6 kabel naar randapparatuur te leiden. De betere CAT6 kabel heeft een hogere bandbreedte. (je kunt het hoger belasten dan CAT5e als je meerdere apparaten op 1 kabel aansluit)
Op die kabel kun je een switch aansluiten. Een switch is verkrijgbaar van bv 5, 8, 16, 20 etc extra UTP poorten waarop je randapparatuur aansluit. Het genexis modem verzorgd de DHCP, oftewel de verdeling van de reeks IP nummers van bv 192.168.1.2 t/m 192.168.1.200.
Op de switch kun je het beste een access point aansluiten die de WiFi regelt in het huis. Dit kun je uitbreiden tot meerdere stuks.
Welke access points het beste werken is gelegen aan de grote van het pand, aantal gebruikers, soort gebruikers etc etc.

Mocht je hier meer over willen weten contact mij dan even PB of mobiel.

Mogelijk dat je met bovenstaande al uit de voeten kunt?

gait63 schreef:

Goedemorgen,

Ik wil bij mijn dochter internet en tv aansluiten op zodanige manier ze goede wifi, iptv en LAN hebben.
Nu is het zo dat het modem met wifi in de meterkast vind welke zich op de begane grond begeeft.
Ze wonen nl. boven een winkelcomplex.
Er is 1 utp kabel getrokken vanaf de meterkast naar de woonkamer.
Het modem is de nieuwe platte genexis, op alle poorten zit tv en internet en ze zitten op het nieuwe platform.

Vraag is hoe dit aan te sluiten en met welke randapparatuur.
 
gait63
Alles aangesloten zoals voorgesteld door Jaco.
Werkt perfect, bedankt voor het advies.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'modem met wifi aansluiten', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Sommige apparaten geen verbinding met wifi Eigen netwerk : 1 31 jan 2024
PowerLed kleur Nokia modem Delta CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 7 12 aug 2023
laten werken van IP camera's via Wifi met Genexis Platiunum 7840 modem Instellingen software : 6 07 aug 2023
Nokia modem en WiFi problemen [opgelost] CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 1 12 mrt 2023
Kan mijn modem( glasvezel) niet activeren. Wel internet CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 2 11 feb 2023
Advertentie