obey-robots.txt
Advertentie
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
Internetsnelheid zeer traag en valt weg
Lexeman
Beste leden,

Sinds enige tijd, heb ik steeds last van een internetsnelheid die schommelt tussen 2 en max 17 mb, zowel bedraad als draadloos, of de verbinding valt helemaal weg.
Situatie onveranderd binnenshuis overigens en tv en radio geen probleem.

Zodra ik modem (Ariss TM722Cool herstart is het probleem weer even verholpen.

Klacht ingediend bij Caiway, kreeg ik een nieuwe opdek splitter en coax voor naar modem opgestuurd.
Ze konden meten dat er veel ruis was... en dat kon wel eens aan de splitter of coax liggen.....

Na de nieuwe splitter en kabel geplaatst te hebben, precies hetzelfde verhaal. Telkens na opstarten gaat het weer even goed.

Iemand een idee, oplossing, zelfde ervaring?
Alvast bedankt,
 
data-full-width-responsive="true">
jj1987
Aangezien je het over een opdek splitter hebt, ga ik ervan uit dat je je modem in de woonkamer hebt? en dus op een coax wandcontactdoos. Zoja, is je wandcontactdoos goed aangesloten of kapot?
 
Lexeman
Beste Jj1987,

De situatie tot voor kort was ZONDER opdeksplitter en dus geen problemen.
Na het plaatsen van de opgestuurde opdeksplitter, inderdaad hoofdaansluiting is in de woonkamer (groene kabel komt daar binnen), zelfde probleem.

Of de wandcontactdoos defect is weet ik niet. Is wel een oudje, dat is zo te zien, niets aan gedaan. Maar ik mag niet aan de hoofdaansluiting komen......aldus Caiway....
 
jj1987
Kan zijn dat de contactdoos kapot is, Geoxideerd of slecht contact. Een brakke contactdoos kan een hoop ellende geven, zeker als het ook je hoofd aansluitpunt is.
Is je beeld op de tv wel goed? Als je digitaal kijkt kun je misschien als hulp in het menu van de ontvanger of tv, even kijken hoe sterk je signaal is, als de storing in het internet optreed. Je mag inderdaad niet aan de groene kabel komen. Als je handig bent, zou ik zelf die contactdoos uit de muur halen en alles zonder die doos ertussen eens proberen aan te sluiten. (ook al mag dit niet). Of Caiway bellen en de boel laten doormeten. Maar dan loop je wel de kans als het niet aan de hoofdaansluiting zit, je een rekening moet betalen aan caiway. Ook bestaat de kans dat er in de verdeelkast iets niet helemaal lekker zit, en daar kan jij natuurlijk niets aan doen.
 
Lexeman
De signaal sterkte is slechts, 22%.....
Wandcontact doos zou best wel eens de oorzaak, oplossing kunnen zijn.

Ga het morgen gelijk navragen bij caiway....
 
jj1987
En als je t dekseltje van de muur schroeft en een beetje wiebelt aan de groene kabel?
 
jj1987
En ben je nog iets wijzer geworden?
 
Lexeman
Sorry voor de late reactie.
Wiebelen aan de kabel veranderde niets, helaas.

Caiway heeft me gevraagd 3x per dag (ochtends, 's middags, 's avonds) alles los te koppelen, rechtstreeks (via utp kabel) verbinding te maken en dan een speedtest te doen.
Fijn dat ze reageren maar ik werk overdag....zoals zo velen......

Woon in een flatgebouw, dus vermoed zelf ondertussen dat het in de wijk centrale zit of in de toevoer in de woning zelf.
 
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internetsnelheid zeer traag en valt weg', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Traag internet - na 1,5 jaar geen oplossing Storing : 8 17 nov 2018
Internetsnelheid steeds minder belangrijk voor Nederlanders CaiWay Glasvezel algemeen (waar beschikbaar, ervaringen) : 10 09 sep 2017
traag internet Storing : 2 31 aug 2016
Internet valt telkens weg DLink router Algemeen : 1 25 aug 2016
Draadloze verbinding valt weg Algemeen : 7 27 apr 2016