obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
In dit onderdeel kun je alles kwijt over Glasvezel modems van CaiWay/Delta. Eventueel in combinatie met een eigen router.
 Onderwerp afdrukken
Internetsnelheid Caiway Giga Snel
martin87
Goedemiddag allen,

mijn naam is Martin, nieuw op dit forum Yeah

Vraagje: ik heb onlangs voor een nog te bouwen nieuwbouwhuis een pakket afgesloten met Giga Snel glasvezel internet en standaard TV. Caiway claimt dat de internetsnelheid van Giga Snel 1,5 Gbps up en down is.

Als ik mijn hele huis straks een 10 GbE of multigigabit netwerk aanleg, kan ik die 1,5 Gbps makkelijk hebben. Echter lees ik dat de Genexis Platinum 7840 'gewone' gigabit LAN poorten heeft, dus op die manier krijg ik geen 1,5 Gbps mijn netwerk binnen.

Nu is echter mijn vraag: hoe krijg ik die 1,5 Gbps mijn pc binnen? Wordt er bij een 1,5 Gbps verbinding een ander soort modem geplaatst die wel multigigabit LAN (RJ45 of SFP) ondersteunt?
 
IPv6-Router
Je zit in een XGS-PON gebied en krig hierdoor een Nokia Nokia XS-2426G-A modem die deze snelheden wel aan kan. Op dit modem zit een 2,5 Gpbs poort voor het koppelen van de eigen hardware.10_Fiber_ONT_ResrcID29610_NOKIA%20ONT%20G-2425-A_A
Handleiding van modem
 
martin87
Ok duidelijk, thanks.
 
martin87
Ook nog even navraag gedaan bij de klantenservice van Caiway. Aanvankelijk werd ontkend dat er een abonnement van 1.5 Gbps bestond Think maar daar kwam hij laten op terug haha.
Ze claimen dat ik bij m'n Gigasnel abo de Genexis Platinum 7840 krijg (die volgens de hardware specs 4 gigabit LAN poorten heeft).
Ze vertelden erbij dat Caiway softwarematig iets kan aanpassen waardoor het modem 1.5 Gbps doorgeeft aan mijn netwerk.. dat suggereert dat de LAN poorten dus meer aankunnen dan 1 Gbps.
Ik vond het een vaag verhaal, volgens mij weten ze het zelf niet helemaal.

Maar het zal wel een modem worden die inderdaad multigigabit moet kunnen doorgeven, aangezien ze bij zowel Caiway als Delta multigigabit internet aanbieden.
Gewijzigd door martin87 op 09 december 2021, 13:09
 
puccini
Welke gebieden zijn XGS-PON gebied dan?
Waar kan ik die info vinden ?
 
Bordewolf
Eind 2022 zijn alle gebieden overgezet op XGPON.

Daar waar nieuw wordt aangelegd is er al XGPON en kan 1,5 Gig besteld worden.

Voor de normale gebieden komt Caiway begin 2022 weer met de jaarlijkse prijsverhogingen.. oeps dit jaar verlagingen met de nieuwe snelheden.
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
puccini
Wat bedoel je met :
"oeps dit jaar verlagingen met de nieuwe snelheden."
 
Bordewolf
Als Caiway Delta gaat volgen, dan schuiven alle snelheden op. 400 Mbit wordt 1 Gbps en er komt een > 1 Gbps ( Delta heeft 8 Gbps ).

Delta heeft de prijzen afgelopen september zeer fors verlaagd en de snelheden fors verhoogd.

Het is pure speculatie, maar even een week of twee wachten dan wordt er meer duidelijk.
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
puccini
Dank voor de info.
Tja, Communicatie met de klanten he dat is en blijft een groot probleem bij Caiway/Delta, je ziet het bij de Consumentenbond Caiway is de slechtste provider, wel wat hogere snelheden.
 
Bordewolf
Caiway is de snelheden al aan het verhogen van de huidige abonnementen.
Er zijn al abonnees die van 500 Mbps baar 1Gbps zijn gegaan.
Over een week of twee komen de nieuwe abonnementen online en zijn de nieuwe prijzen bekend.
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internetsnelheid Caiway Giga Snel', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Caiway slechte routes? Storing : 1 18 jan 2024
Amino aria 7x naar Caiway omzetten CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 1 22 dec 2023
Zender van de maand Caiway Interactieve TV, Pay Per Event : 122 11 dec 2023
Werkzaamheden Caiway veroorzaakt storing met dubbel NAT probleem Werkzaamheden : 17 24 aug 2023
Kijken zonder kastje bij Caiway en Delta Interactieve TV, Pay Per Event : 18 08 jul 2023
Advertentie