obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
In het onderdeel Glasvezel algemeen van CaiWay/Delta kun je eigenlijk alles posten. Zoals waar beschikbaar, wat zijn de ervaringen, welke techniek wordt gebruikt, welke abonnementen, welke diensten.
 Onderwerp afdrukken
Glasvezel Hendrik-Ido-Ambacht
HIAklant

Quote

johnvdburg schreef:

Niet hellemaal er is wel wat actie geweest en mede hierdoor is Reggefiber is nu aan het bekijken of het als nog mogelijk is de 700 huizen te voorzien .En hebben we binnenkort een gesprek met Reggefiber .


O dat is goed nieuws, ik hoop voor de bewoners welke nu uitgesloten zijn van glasvezel dit alsnog goed gaat komen Smile

Is er al een gesprek geweest met de verantwoordelijke wethouder, en zo ja wat is daar uitgekomen?
Handtekening
 
HIAklant

Quote

johnvdburg schreef:

Nee er is nog geen gesprek geweest met de wethouder maar de gemeente heeft wel een geprek gehad met Reggefiber naar aanleiding van deze actie .
En heeft Reggefiber contact met ons gehad en hebben we binnenkort een afspraak .


Cheer
Handtekening
 
FiCom

Quote

Prijspeter schreef:

Het de verantwoording van het glasvezelbedrijf om glas aan te leggen. Het is marktproduct en een bedrijf kan en mag besluiten om een wijk aan te leggen of niet. Tenzij er een contract met de gemeente is afgesloten en dat is in dit geval niet zo. Op de site van de consumentenbond staat een interessant stukje over de aanleg van glasvezel. Als je dit gelezen hebt kan je nog maar één ding doen..... De mensen van deze woningen mobiliseren.
-----------------------------------------------------
Vraagbundeling
In iedere wijk of gemeente waar Reggefiber glasvezel aanlegt, werken zij met vraagbundeling. Dit betekent dat 30% van alle huishoudens moet tekenen voor een abonnement bij een glasvezelaanbieder voordat er überhaupt glasvezel wordt aangelegd. Het vraagbundelingstraject duurt zo'n 3 tot 5 maanden.

Als na deze periode voldoende abonnementen zijn afgesloten, wordt bij alle huizen glasvezel aangelegd. Wie twijfelt over het afsluiten van een abonnement kan hier nog even mee wachten. Zodra je huis is aangesloten op glasvezel kun je altijd nog een abonnement afsluiten.
----------------------------------------------------


Elke netwerkbeheerder sluiten een overeenkomst met de gemeente in vorm van een vergunning, anders mogen er geen kabels door gemeente heen lopen. Als dat niet zo was zal het een mooie boel worden en krijgen we een wirwar aan ondergrondse infrastructuren door de gemeente. Iedereen kan dat aanvragen een de gemeente moet toeten of dit het algemene belang niet schaad c.q. dat het belang van het individu opweegt tegen het algemeen belang. Ik zal er b.v. zelf voor kunnen kiezen om een directe netwerkverbinding te leggen naar mijn huis. Een vergunning zal ik hiervoor waarschijnlijk niet krijgen omdat mijn belang niet opweegt tegen het algemeen belang hier van. In geval ik er voor kies om de rest van de wijk er ook op te ontsluiten dan is het algemeen belang groter en zal in mogelijk wel een vergunning verkrijgen. Daarnaast sluit je met de gemeente bij vergunning verlening een overeenkomst met betrekking voor de ligging van de kabels, de netwerkbeheerder betaald namelijk jaarlijks een bedrag voor elke strekkende meter kabelsleuf. Ook betaald deze en borg voor als het straatwerk gaat zakken ter plaatse van de gegraven sleuf.

Natuurlijk mag een marktpartij in alle vrijheid beslissen waar hij een netwerk explodeert en welken huizen hij hier op aansluit. Echter moet de gemeente nog altijd de vergunning toetsen en is zij aanspreekbaar als die toets niet juist is uitgevoerd. Ik ben geen jurist dus wil niet direct zeggen dat de gemeente hierin fouten heeft gemaakt, maar ik vind wel dat zij de schijn tegen heeft. Het is daarom naar mijn mening niet verkeerd de gemeente om opheldering te vragen. Daarnaast moet de gemeente voor haar burgers opkomen en ieder gelijken kansen bieden, de vraag is ook of zij dat gedaan heeft. Met ander woorden heeft zij een poging gedaan om te verzorgen dat het vergeten stuk ook op een glasvezelnetwerk aangesloten te krijgen. Of zij dat juridische gezien af kon dwingen staat daar buiten, in gesprek gaan met de partijen had altijd mogelijk geweest.

Als glasvezeltechnicus moet ik zeggen dat ik de consumentenbond niet echt een betrouwbare bron vind op gebied van glasvezel, ik kom in hun verhaal met namen aan de technische zijde diverse onwaarheden tegen. Volgens mij heeft er in de Volgerlanden nooit een vraagbundeling plaats gevonden, ik ben in ieder geval nooit benadert hier voor. Ook de huizen die nu gebouwd worden krijgen naar mijn weten ook direct een aansluiting. Gisteren zag ik toen ik met mijn hond aan het wandelen was trouwens in de Volgerlanden-Oost een nieuw POP staan.
 
HIAklant
Je zou toch denken dat in de tegenwoordige tijd waar koperdraad uitgefaseerd wordt en zeker de toekomst niet heeft, dat bij aanleg van glasvezel er nagedacht wordt zowel door de gemeente als de glasvezelboer. Ik blijf het raar vinden. Straks moeten de straten weer open, allemaal kosten voor niets. Had beter over nagedacht moeten worden.
Handtekening
 
bulsing
Hoewel de gemeente (in de vorm van Flach) erg passief is geweest denk ik niet dat ze onwelwillend tegen de vergunning aankijken. Sterker nog. De gemeente staat, als Reggefiber besluit het toch aan te gaan leggen, wel enorm in de handjes te klappen. Want zoals FiCom al aangeeft: iedere kabel die de grond in gaat levert de gemeente gewoon geld op.

Blijft dan nog steeds de vraag staan: waarom is er geen voorbereiding getroffen en waarom hebben wij, toen de huizen verkocht werden, daar dan wel of niet voor betaald ? Daar lijkt het namelijk wel op.

Neemt niet weg dat ik wel nog erg benieuwd ben naar het 'eerlijke' of 'hele' verhaal van Flach zoals hij dat zelf op twitter kwakte.


@jj1987 en John. Zal ik de dame van het secretariaat nogmaals vragen om een afspraak in de avonduren te plannen ipv overdag ?
 
FiCom

Quote

OPTIMIZER.CO schreef:

Ik begin het nu een interessant onderwerp te vinden. Daar zoek ik nog even naar de visie, maar ben het eens met @HIAKLANT, mede met @bulsing gezien de drift. @FiCom Zijn er nog ideeen om stappen te zetten gezien je input op het verhaal? Zoja welke richting heeft men als voorkeur?


Een interessant onderwerp vond ik het altijd al, dit is ook de reden waarom ik hier ben gaan posten. Dit heeft ook te maken dat ik natuurlijk in de zelfde wijk woon, echter ben ik toen gelukkig wel door Reggefiber aangesloten. De visie op het verhaal is denk ik voor iedereen wat anders. Is wat ik heb is natuurlijk dat ik door mijn werk mij natuurlijk een beetje kan verplaatsen in de gedachtegang van de netwerkbeheerders en wat de mogelijke struikelblokken zijn bij de uitrol van een glasvezelnetwerk.

Een ander iets is dat ik me soms mateloos aan kan irriteren is het gemeentebestuur hier. De Volgerlanden is een Vinex-wijk welke iets meer dan 10 jaar oud en waar nog steeds gebouwd wordt. En als ik nu kijk hoe de gemeente de opzet van de wijk aanpakt dan is dat nog steeds op de zelfde amateuristische wijze als 10 jaar geleden. Het lijkt wel of er niet na wordt gedacht voor men iets doet. Iets waar ik me ook aan irriteer is het geld wat daardoor met vrachten te gelijk over de balk wordt gesmeten. En dan komt het verhaal weer in de krant dat de ontwikkeling van de wijk achter loopt omdat er geen geld is door de crisis. Natuurlijk heeft dat er wat mee te maken, anderzijds betekend dat wel dat je het geld niet moet gaan uitgeven aan onzinnige dingen of dingen die 3 keer over moeten omdat toch blijkt niet goed gegaan zijn. Waarschijnlijk heeft men op de zelfde amateuristische wijze gehandeld toen het stuk wijk werd ontwikkeld wat nu geen glasvezelaansluiting heeft. Daarbij heb ik het gevoel dat de gemeentecoalitie welke al jaren aan de macht is totaal geen oog heeft voor de bewoners in de Vinex-wijk. Het overgrote deel van hun kiezers woont namelijk in het oudendeel van de gemeente, waarom zal je bewoners tevreden proberen te houden welke toch niet op je stemmen. Het overgrote deel van de bewoners van deze wijk is namelijk import en heeft een totaal andere ideologische gedachtegang dan de gemeentecoalitie. Daarbij is bijvoorbeeld iets als HDTV in de ogen van de gemeentecoalitie geen moderne vooruitgang maar een doodzonde, iets wat men het liefst zal uitbannen.

Weke richting de voorkeur heeft laat ik graag aan de bewoners van de niet aangesloten delen van de wijk over, dit is een keuze welke ze het beste zelf kunnen maken. Ik vind het een interessant onderwerp en wil hun graag helpen met mijn kennis over glasvezel of hoe een infrastructureel-werk tot stand komt. Voordat ik de glasvezel zat ben ik namelijk werkzaam geweest in de infra, ik heb delen van de wijk daardoor van de grond af zien opbouwen. De beste richting en volgorde lijkt aangezien ik CIF hier niet snel wat zie doen omdat dit reggefiber gebied is lijkt mij:
1. Via de gemeente proberen Reggefiber te mobiliseren
2. Via een bewonersinitiatief proberen Reggefiber te mobiliseren
3. Aansluiting zoeken bij het bewonersinitiatief van Zwijndrecht
4. Indien haalbaar via een coöperatief de aansluiting van glasvezel te realiseren
 
HIAklant

Quote

FiCom schreef:

Quote

OPTIMIZER.CO schreef:

Ik begin het nu een interessant onderwerp te vinden. Daar zoek ik nog even naar de visie, maar ben het eens met @HIAKLANT, mede met @bulsing gezien de drift. @FiCom Zijn er nog ideeen om stappen te zetten gezien je input op het verhaal? Zoja welke richting heeft men als voorkeur?


Een interessant onderwerp vond ik het altijd al, dit is ook de reden waarom ik hier ben gaan posten. Dit heeft ook te maken dat ik natuurlijk in de zelfde wijk woon, echter ben ik toen gelukkig wel door Reggefiber aangesloten. De visie op het verhaal is denk ik voor iedereen wat anders. Is wat ik heb is natuurlijk dat ik door mijn werk mij natuurlijk een beetje kan verplaatsen in de gedachtegang van de netwerkbeheerders en wat de mogelijke struikelblokken zijn bij de uitrol van een glasvezelnetwerk.

Een ander iets is dat ik me soms mateloos aan kan irriteren is het gemeentebestuur hier. De Volgerlanden is een Vinex-wijk welke iets meer dan 10 jaar oud en waar nog steeds gebouwd wordt. En als ik nu kijk hoe de gemeente de opzet van de wijk aanpakt dan is dat nog steeds op de zelfde amateuristische wijze als 10 jaar geleden. Het lijkt wel of er niet na wordt gedacht voor men iets doet. Iets waar ik me ook aan irriteer is het geld wat daardoor met vrachten te gelijk over de balk wordt gesmeten. En dan komt het verhaal weer in de krant dat de ontwikkeling van de wijk achter loopt omdat er geen geld is door de crisis. Natuurlijk heeft dat er wat mee te maken, anderzijds betekend dat wel dat je het geld niet moet gaan uitgeven aan onzinnige dingen of dingen die 3 keer over moeten omdat toch blijkt niet goed gegaan zijn. Waarschijnlijk heeft men op de zelfde amateuristische wijze gehandeld toen het stuk wijk werd ontwikkeld wat nu geen glasvezelaansluiting heeft. Daarbij heb ik het gevoel dat de gemeentecoalitie welke al jaren aan de macht is totaal geen oog heeft voor de bewoners in de Vinex-wijk. Het overgrote deel van hun kiezers woont namelijk in het oudendeel van de gemeente, waarom zal je bewoners tevreden proberen te houden welke toch niet op je stemmen. Het overgrote deel van de bewoners van deze wijk is namelijk import en heeft een totaal andere ideologische gedachtegang dan de gemeentecoalitie. Daarbij is bijvoorbeeld iets als HDTV in de ogen van de gemeentecoalitie geen moderne vooruitgang maar een doodzonde, iets wat men het liefst zal uitbannen.

Weke richting de voorkeur heeft laat ik graag aan de bewoners van de niet aangesloten delen van de wijk over, dit is een keuze welke ze het beste zelf kunnen maken. Ik vind het een interessant onderwerp en wil hun graag helpen met mijn kennis over glasvezel of hoe een infrastructureel-werk tot stand komt. Voordat ik de glasvezel zat ben ik namelijk werkzaam geweest in de infra, ik heb delen van de wijk daardoor van de grond af zien opbouwen. De beste richting en volgorde lijkt aangezien ik CIF hier niet snel wat zie doen omdat dit reggefiber gebied is lijkt mij:
1. Via de gemeente proberen Reggefiber te mobiliseren
2. Via een bewonersinitiatief proberen Reggefiber te mobiliseren
3. Aansluiting zoeken bij het bewonersinitiatief van Zwijndrecht
4. Indien haalbaar via een coöperatief de aansluiting van glasvezel te realiseren


Helemaal mee eens, met de SGP aan het roer is het constant geouwehoer. En helaas de komende 4 jaar weer. Ik snap er de ballen van. De partijen welke zetels verloren hebben blijven 'regeren' en de lokale partij die notabene van 1 naar 3 zetels is gegaan wordt buitenspel gezet. Schiet mij maar in de feestverlichting, snap er niets van. Maar dit terzijde en off-topic.

On-topic maar weer Smile
Handtekening
 
bulsing
Ieder z'n input wordt enorm gewaardeerd en helemaal als er ook nog echte technische kennis (van FiCom) aanwezig is.

Momenteel is het even stil maar inmiddels is er wel een afspraak gepland met Bart Verhoeks van Reggefiber.
Wat het gesprek inhoud en wat de uitkomst gaat worden is voor iedereen nog een grote vraag.

JohnvdBerg heeft contact gehad heeft met Bart had het idee dat het geen afwijzing is, maar dat er wel serieuze stappen worden genomen om het toch nog eens tegen het licht te houden.

Spoor je buren ook aan om de petitie te tekenen zodat we volgende week een sterk verhaal hebben. Inmiddels zijn er een 50-tal reactie geweest waar we al enorm blij mee zijn. Maar het kan nog veel meer en beter.


off-topic:

Dat SGP/CU weer de grootste partij is, is louter te danken aan de trouwe reformatorische aanhang van die partijen.
Als de andere bewoners de moeite hadden genomen om ook te gaan stemmen dan had het er waarschijnlijk heel anders uitgezien.

Dus voorlopig mogen ze dus wederom 4 jaar omstreden besluiten nemen. Maar dat is weer een heel ander verhaal en discussie die hier niet thuishoort.
 
GoudviZZ
Het probleem voor CIF en CAIway zit m waarschijnlijk in de graafkosten. het glasvezel dat er ligt is van regfiber en niet van cif/caiway. Ook voor een glasvezelnetwerk moeten er wijkcentrales worden geplaatst waarop de straten wordn aangesloten. Voor de gaardes in de volgerlanden is de aftand dan weer behoorlijk en daarmee de investering. De postcodecheck werkt nog niet, maar ik vrees dat alles achter de krommeweg, lees de hele volgerlanden niet in de planning zit. Bij de CIf kunnen ze je postcode al gewoon checken..
 
lennartkilsdonk
Zojuist een brief gehad van een familie uit de akkerviool met een oproep om de petitie te tekenen. Fantastisch natuurlijk, want dat is de enige manier om snel mensen te bereiken en hiervoor op te roepen. Wellicht zijn diegene ook op dit forum actief? Ik had eerder ook al aangegeven bereid te zijn om precies hetzelfde te doen en was al plannen aan het maken.

Is er in alle straten (de 700 woningen) een brief door de bus gedaan of alleen het gedeelte waar ik woon (boterbloem). Als er nog hulp nodig is laat het maar weten!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Glasvezel Hendrik-Ido-Ambacht', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Glasvezel Internet + DVB-C Abonnementen : 1 26 apr 2024
Kan mijn modem( glasvezel) niet activeren. Wel internet CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 2 11 feb 2023
Fritz!Box 5490 instellingen voor Delta glasvezel Hardware instellingen : 4 31 mei 2022
DVB-C via Caiway glasvezel? CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 4 10 nov 2021
TV op glasvezel loopt 25 seconden achter Snelheid : 11 24 sep 2021
Advertentie