obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier resultaten van speedtests!
 Onderwerp afdrukken
G600 vs G500 relatief lagere snelheid?
cawul
Vraagje: wie heeft hier een G600 abo ?
Ik zie op mijn nota "Alles-in-1 Glas G600" 60,33 ex (73,00 incl BTW)

G500 leverde qua snelheid altijd zo'n 5-8% meer op, b.v. 530 down en 540 up.

De downloadsnelheden zijn nu relatief lager, geen 600+ maar 550/575.
Tuuurlijk, snelheden zijn ook prima, direct toegegeven, maar láger dan de 'gegarandeerde' snelheid.
Terwijl dat bij een G500 juist ietsje hoger lag.

Vandaar de vraag aan G600 gebruikers: hoe is dat bij jullie?

Thanks.

hEebQCe

Bedraad.
 
Jaco Hage
Dat zegt zeer weinig ''een speedtest''. Het ligt er maar net aan van welke server je gebruik maakt en daarnaar of via welk platform je een speedtest doet.
En er is veel afhankelijk van je PC/netwerkkaart/beveiliging van je eigen randapparatuur. Idem geldt dat voor het dataverkeer op de interne en/of externe lijn. (server)
Een speedtest is is slechts een gegeven. Er zijn er ook types waarvan de snelheid heel laag of hoog is terwijl er enkel 'gemeten' wordt van>naar intern verkeer. (peer-to-peer)

een extreem lage latency / jitter en stabiliteit is een beter gegeven. Die secondes tellen ...


cawul schreef:

Vraagje: wie heeft hier een G600 abo ?
Ik zie op mijn nota "Alles-in-1 Glas G600" 60,33 ex (73,00 incl BTW)

G500 leverde qua snelheid altijd zo'n 5-8% meer op, b.v. 530 down en 540 up.

De downloadsnelheden zijn nu relatief lager, geen 600+ maar 550/575.
Tuuurlijk, snelheden zijn ook prima, direct toegegeven, maar láger dan de 'gegarandeerde' snelheid.
Terwijl dat bij een G500 juist ietsje hoger lag.

Vandaar de vraag aan G600 gebruikers: hoe is dat bij jullie?

Thanks.

hEebQCe

Bedraad.
 
cawul
Ik gebruik de Asus RT-AC88U, maak van de Caiway server gebruik en de bekabeling is top.
Bij G500 had ik -standaard- minimaal 525Mbit/s up and down. Hoe vaak ik dezelfde test uitvoerde.

Als ik Ookla gebruikte en Caiway als server gebruikt had ik ook 500+

Overigens, nu net ook weer Ookla gebruikt. Caiway Server stond -niet- in de lijst en ik 'dan maar' Worldstream Naaldwijk gebruikt. 600+ zoals ik min of meer had verwacht.

De Caiway speedtest site gaf een 404 error vanmorgen, misschien was er iets mee aan de hand.
Misschien komt er moment dat Caiway 1GB gaat aanbieden :-)

sZxBMGj
 
cawul
Overigens ligt Caiway Speedtest er 4-5 dagen uit.
Gemeld per mail, maar men reageert niet eens.
 
markmart
Probeer Ziggo speedtest eens, dan kom je wel aan je snelheid, mits je pc/netwerk kaart het aan kan.
Bij mij doet Caiway speedtest het ook al een tijdje niet goed.
 
GreyDevil
De Caiway Speedtest werkt al zeker 4 maanden niet goed. Heb ze een 2-tal keren hierover ingelicht maar ze willen het niet snappen !?!? AngryIk gebruik nu de Speedtest van Delta ...
 
cawul
Dank. Inderdaad, die van Ziggo en Delta geven waarden boven de 600 aan. Zoals te verwachten eigenlijk. De layout Caiway, Ziggo en Delta is hetzelfde.

KPN gaat 1Gbps aanbieden. Ben benieuwd wanneer Caiway volgt.. :-)
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'G600 vs G500 relatief lagere snelheid?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wifi snelheid te laag Eigen netwerk : 5 17 jul 2022
snelheid niet stabiel Storing : 5 21 mei 2020
Groot verschil in snelheid bij VPN Algemeen : 6 22 sep 2018
Snelheid (Regio Almelo) ver beneden peil Snelheid : 8 23 jul 2018
Meerdere TV's op Alles-in-1 Glas G500 Algemeen : 4 03 jan 2017
Advertentie