obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
glasvezel in aalsmeer en kudelstaart
joey123
zijn er al mensen in Aalsmeer of kudelstaart die op het
glasvezelnet van caiway zitten !!!!!!

kunnen jullie hier je ervaringen delen wat niet en wel
goed is bijvoorbeeld de internet snelheid enz enz
 
DeStroot
Yep. Donderdag 11 juli om 16.00 uur het installatiepakket ontvangen. Om 18.00 uur internet en iptv operationeel. Ik heb de 300 Mb-verbinding. In werkelijkheid haal ik een download van 315 en een upload van 325 (?!).

Alles werkt naar behoren. Ik had alleen geen klantcode gekregen van Caiway, dus mijnCaiway activeren gaat nog even duren.

Wat me opvalt is dat je (blijkbaar) niets kunt configureren aan het Genexis glasvezelmodem en dat daar dus ook geen firewall of portforwarding ingesteld kan worden. De Entone settopbox is een specifieke configuratie voor Caiway, je hebt niet de standaardsoftware.

De Stroot
 
DeStroot
Optimizer,

Goed lezen. Het gaat niet om de activeringscode. Het gaat om de klantcode. Ik kan geen account aanmaken bij Caiway voor mijnCaiway. Administratief slordig, maar de verbinding werkt prima.

Een PC met firewall en virusscanner is (voor mij volstrekt) onvoldoende. Hou het er op dat ik ervaring heb in de IT-security wereld. De beste botnets bestaan uit pc's die alleen met een firewall en een virusscanner zijn uitgerust. Direct na het glasvezelmodem heb ik een dedicated firewall is aangesloten om de belangrijkste bedreigingen tegen te gaan.

Het verbaast mij dat een provider de verantwoordelijkheid en de beveiliging van een internetverbinding bij de eindgebruiker neerlegt. Dat lijkt mij niet wenselijk, vandaar dat ik de aanname doe dat Caiway zelf maatregelen heeft genomen. Wellicht kan iemand van Caiway dat bevestigen?

Laat onverlet dat de eindgebruiker altijd zelf een adequete firewall, een actuele virusscanner en een bijgewerkt besturingssysteem met bijgewerkte browser dient te hebben. Op u komt het aan.

Cool
 
Htr
Hier in kudelstaart alles in 1 glas geïnstalleerd en werkt goed , geen problemen ondervonden .
Cat 6a kabel had ik al gemaakt in bestaande buizen naar elk vertrek 2 kabels, in de meterkast een patchpaneel gemaakt zo dat je later kan bepalen wat voor signaal er over gaat .
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'glasvezel in aalsmeer en kudelstaart', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Kan mijn modem( glasvezel) niet activeren. Wel internet CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 2 11 feb 2023
Fritz!Box 5490 instellingen voor Delta glasvezel Hardware instellingen : 4 31 mei 2022
DVB-C via Caiway glasvezel? CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 4 10 nov 2021
TV op glasvezel loopt 25 seconden achter Snelheid : 11 24 sep 2021
instabiel glasvezel modem sinds medio Januari 2021 CaiWay/Delta Glasvezel internet verbindings problemen : 4 06 mrt 2021
Advertentie