Onderwerp bekijken
Post hier resultaten van speedtests!
 Onderwerp afdrukken
Snelheid met nieuw Ultra *32MB
fari2012
Nu 19:16 is ie:

TCP/Web100 Network Diagnostic Tool v5.5.4a
click START to begin

** Starting test 1 of 1 **
Connected to: speedtest.caiway.nl -- Using IPv4 address
Checking for Middleboxes . . . . . . . . . . . . . . . . . . Done
checking for firewalls . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Done
running 10s outbound test (client-to-server [C2S]) . . . . . 3.76Mb/s
running 10s inbound test (server-to-client [S2C]) . . . . . . 13.40Mb/s
The slowest link in the end-to-end path is a 10 Mbps Ethernet subnet
[S2C]: Packet queuing detected

click START to re-test

704648597

Ook nog steeds niet waarvoor ik betaal en via nieuwsgroepen gaat ie van 800 kb/s naar 2,15 mb/s... fluctueert heel erg jammer maar weer
Gewijzigd door fari2012 op 03 February 2010, 19:24
 
MarkSluijter
Nu al weer een stuk minder:


** Starting test 1 of 1 **
Connected to: speedtest.caiway.nl -- Using IPv4 address
Checking for Middleboxes . . . . . . . . . . . . . . . . . . Done
checking for firewalls . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Done
running 10s outbound test (client-to-server [C2S]) . . . . . 3.07Mb/s
running 10s inbound test (server-to-client [S2C]) . . . . . . 8.48Mb/s
The slowest link in the end-to-end path is a 10 Mbps Ethernet subnet
Information: Other network traffic is congesting the link
[S2C]: Packet queuing detected

704655242

704656860

704658800

Vreemd dat de Speedtest binnen 5 minuten zo'n extreem verschil aangeeft bij dezelfde server.
Gewijzigd door MarkSluijter op 03 February 2010, 19:31
 
MarkSluijter
Vandaag toch wel weer een nieuw dieptepunt:


** Starting test 1 of 1 **
Connected to: speedtest.caiway.nl -- Using IPv4 address
Checking for Middleboxes . . . . . . . . . . . . . . . . . . Done
checking for firewalls . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Done
running 10s outbound test (client-to-server [C2S]) . . . . . 2.88Mb/s
running 10s inbound test (server-to-client [S2C]) . . . . . . 945.49kb/s
The slowest link in the end-to-end path is a 10 Mbps Ethernet subnet
Information: Other network traffic is congesting the link
[S2C]: Packet queuing detected

705863020
 
Dr-Pepper
Die problemen in Aalsmeer staan inmiddels toch als centraal bekend?

Heeft niet zoveel zin dan om er over door te blijven gaan.

Beter dan dat, heeft iemand een idee wanneer er zicht is op een oplossing.

Gelukkig heb ik hier nergens last van.

705911218
 
fari2012
Dat is toch het nut van een forum om elkaar op de hoogte te brengen en te houden......Anders kan je net zo goed het hele forum gebeuren in het algemeen opheffen.
SD vertelde mij vandaag dat ze van het weekend een onderdeel gaan vervangen in Aalsmeer. Is dat ook al bij iemand anders bekend?

Trouwens mijn storing stamt af van juni 2009. Denk vanaf het begin van het invoeren van 32 mb in Aalsmeer
Gewijzigd door fari2012 op 04 February 2010, 20:58
 
Diesel
Beste Aalsmeerse lotgenoten,

Vandaag de wedstrijd Ajax - Twente besteld (mijn zwager houdt van voetbal) maar de internetverbinding liet het weer helemal afweten. Voor de zoveelste keer heb ik het weer helemaal gehad met Caiway. Zie hier de snelheden en je begrijpt dat we een continu bufferende voetbalwedstrijd gauw uitgezet hebben.

708955008

Dit zijn geen snelheden waarmee je streaming media kunt bekijken. Het probleem is inmiddels al 3 maaden oud en Caiway beweerde 3 weken geleden dat het probleem opgelost zou zijn en ze boden me 1 maand vergoeding aan van abonnementskosten; dat heb ik niet geaccepteerd, ze moeten eerst maar continu acceptabele snelheden leveren en dan praten we verder over een schadeloosstelling.

Weet iemand of er nog verder gewerkt wordt aan het probleem? Of zijn er Aalsmeerders die in Oosteinde wonen en postitieve ervaringen hebben met ADSL? Volgens mij ligt Nieuw-Oosteinde te ver van een KPN centrale en is ADSL 2 niet eens mogelijk.

Sterkte allemaal. En Caiway, ga toch eens aan serieus aan het werk en stel prioriteiten aan dit project.

Cheers, Diesel
 
MarkSluijter
Bekend gevoel. Ik probeer Live NBA te kijken, maar ook dat is onmogelijk.

Ik betwijfel of ADSL de oplossing is, gezien de afstand tot de dichtstbijzijnde server. Ik zit in Kudelstaart op bijna 3,5 km, waardoor mijn maximale ADSL-snelheid slechts 5 Mb is. Wacht even ... dat is 5 x beter dan die Caiway-prut op piekuren!

je kunt jouw afstand hier checken:

http://www.speedtest.nl/adsl/
Gewijzigd door MarkSluijter op 07 February 2010, 18:53
 
markmart
Ik woon in Uithoorn en hier is Caiway Ultra ook een drama, ben druk bezig met Caiway maar ik kom niet verder dan dat ik een maand voor niks krijg.
Ze geven wel toe dat ze een probleem hebben en vele klachten binnen krijgen, maar blijkbaar zijn ze niet in staat om hun problemen op te lossen.
Wat mij echter wel verbaasd en daar van wil ik graag jullie ervaring weten dat in de gehele maand december van de 1 op de andere dag de snelheid wel perfect was, welk tijdstip ik ook een test uitvoerde.
Maar in januari was het ook van de 1 op de andere dag over met de pret.
Denk er zelf sterk over om alles op te zeggen, en weer een ADSL lijntje te nemen want dan weet ik dat ik in ieder geval in de avond uren ca 9 mb heb en niet zoal nu niet eens 4 mb soms.
 
Fokker

Quote

markmart schreef:
Wat mij echter wel verbaasd en daar van wil ik graag jullie ervaring weten dat in de gehele maand december van de 1 op de andere dag de snelheid wel perfect was, welk tijdstip ik ook een test uitvoerde.
Maar in januari was het ook van de 1 op de andere dag over met de pret.


Zoals je ergens op pagina 2 van dit topic kunt lezen hebben ze 10-11 december een upgrade uitgevoerd van het netwerk en toen is het idd 2-3 weken goed gegaan. Blijkbaar hebben ze dit weer teruggedraaid ofzo om de een of andere reden.

De helpdesk gisteren weer gesproken aangezien het weer drama was en ik niets hoor van de HD, maar die mogen geen uitspraken meer doen over deze storing, zullen ze wel van hogerhand hebben opgelegd gekregen om image schade te beperken.

Misschien toch maar eens naar de media stappen, dat helpt meestal wel om iets gedaan te krijgen.
 
markmart
De laatste keer ca een maand terug dat ik de helpdesk sprak verwezen ze mij direct door naar customer support, want ze konden er niets aan doen omdat ze als reden opgeven dat ze een capaciteits gebrek hebben, de belasting van het netwerk op de drukke uren zou over de 90% zijn.
Nu geloof ik dit deels wel, maar wat ik ook steeds zeg tegen de customer support, waarom kon het in december dan wel goed zijn, en nu niet meer, daar willen ze geen antwoord op geven.
En als het nu echt capaciteits gebrek is dan is het toch eigenlijk schandalig dat ze ons wel het volle tarief berekenen, en ik begrijp al helemaal niet dat ze plannen hebben om de snelheid te verhogen tot 50MB, volgens mij is die opmerking alleen marketing technisch bedoeld, klinkt immers wel leuk.
Morgen maar weer eens bellen met customer support wat de plannen zijn, en hoelang ze het klanten in de maling nemen willen volhouden?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheid met nieuw Ultra *32MB', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wifi snelheid te laag Eigen netwerk : 5 17 Jul 2022
Delta investeert in uitbreiding nieuw en bestaand netwerk Nieuws van CaiWay/Delta : 26 09 Oct 2021
snelheid niet stabiel Storing : 5 21 May 2020
G600 vs G500 relatief lagere snelheid? Snelheid : 7 27 Dec 2019
Groot verschil in snelheid bij VPN Algemeen : 6 22 Sep 2018
De Delta Black Friday Deals!
  • 16 maanden korting op 2-jarige abonnementen!
  • 8 maanden korting op 1-jarige abonnementen!
  • In de kortingsperiode ontvang je het 50+ TV-pakket gratis.
  • Gratis installatie door de Glasvezelexpert (t.w.v. 149 euro).
  • Meer informatie en voorwaarden op: Delta_flexpakket

Onderstaande deals uitsluitend voor nieuwe internetklanten van DELTA.
Advertentie