obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Info over de verschillende gebruikte modems bij CaiWay.
 Onderwerp afdrukken
UTP kabel van modem naar Entone ontvanger
Veldhuis2018
Goedenavond allemaal,

Even een vraag mbt de interactieve tv ontvanger in combinatie met een glasvezelmodem. Ik heb een utp kabel van de glasvezelmodem naar de entone ontvanger lopen en hiermee werkt de interactieve tv prima. Dit is echter de enige kabel die naar mijn tv meubel loopt.

Ik heb meer apparaten die ik met een vaste utp kabel wil verbinden en zit daarom aan een switch te denken. Als ik echter mijn utp kabel (die in de glasvezelmodem zit) In de PlayStation plaats dan werkt het internet niet. Is er iemand die hier verstand van heeft? Daarnaast werkt de interactieve tv weer niet als ik de utp kabel in mijn router plaats in plaats van de glasvezelmodem.

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Thomas
 
jj1987
Klopt dat het niet werkt. Poort 1 is internet en kan met een switch meerdere apparaten voorzien van internet. Poort 2 is enkel tv. En daar kijk je IPTV mee. Je zult dus waarschijnlijk nog een kabel moeten trekken. Ik meen dat die poorten in een ander ip bereik/subnet zitten waardoor dit niet mogelijk is.
 
Jaco Hage
Het hangt er vanaf of je een modem hebt voor november 2018. Dan werkt het zoals jj1987 omschrijft. Je zou voor de eenvoudigheid nog een goede CAT5e kabel kunnen splitten, dan hou je max 100Mbit/s over. Hierbij worden 4 strengs per aansluiting gebruikt.

Bij de nieuwe Genexis modem met router functie zijn alle poorten geschikt voor IPTV én Internet. Dan zou 1 netwerkkabel nodig zijn.

Wat je met de oudere versie modem kan doen is Vlans bouwen. ( of trunk, of een managed switch ) Dan kun je zowel IPTV als Internet over 1 netwerkkabel laten lopen. Zorg wel voor een minimale CAT5e kabel met een hoge Mhz aanduiding (bandbreedte) Of neem minimaal CAT6+
 
Sokje
Bij die nieuwe router vanaf november 2018 waar alle poorten geschikt zijn voor IPTV en internet. Gaat dan net zoals bij KPN glasvezel, de televisiestream(s) van de internetsnelheid af ?
 
Jaco Hage

Quote

Sokje schreef:

Bij die nieuwe router vanaf november 2018 waar alle poorten geschikt zijn voor IPTV en internet. Gaat dan net zoals bij KPN glasvezel, de televisiestream(s) van de internetsnelheid af ?


zover als ik heb ontdekt niet.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'UTP kabel van modem naar Entone ontvanger', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Amino aria 7x naar Caiway omzetten CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 1 22 dec 2023
Tv ontvanger verbinden met deco X50 mesh Storing : 1 08 okt 2023
DFN-Amigo7x3 Android TV-ontvanger op komst CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 1 15 sep 2023
PowerLed kleur Nokia modem Delta CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 7 12 aug 2023
laten werken van IP camera's via Wifi met Genexis Platiunum 7840 modem Instellingen software : 6 07 aug 2023
Advertentie