obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld internet storing, verbindings en storings problemen met Caiway Glasvezel in dit onderdeel.
 Onderwerp afdrukken
Lage snelheid bij glasvezel 500. Wat te doen?
Mo71
Hallo,

Vanaf vorige week vrijdag is het nieuwe pakket aangesloten, echter we merken er helemaal niets van. Voorheen hadden we het relax abonnement.
Twee puberzonen met PS4 geven al heel lang aan dat het internet/WiFi heel slecht is: uitval, traag, schokkerig etc.
Dus, wij dachten: we gaan voor Glas 500!

Resultaat:
PS4 onbekabeld: 1Mbps of minder, nu 1 kabel van de router beneden naar boven losgerold, gekoppeld aan een "oude" Sitecom router, dan komen we uit op 123 Mbps
Laptop tussen de 30 en 50 Mpbs, maar ik heb begrepen dat de netwerkkaart 100Mbps is (laptop net 1 jaar oud) Dus meer is dan niet mogelijk.?!

Router: Asus RT-AC66U dual band.
Router geprobeerd om op een ander kanaal te zetten, geen effect
Router bij 2,5 Ghz op N gezet (tip op internet om verouderde apparatuur uit te zetten, die schijnen vertragend te werken), geen effect

Op advies van Caiway afspraak gemaakt met student aan huis: deze gaf het advies om de kabel vast te maken van router naar PS4 (zie boven)
En nu?

Wie kan ons helpen? Wat kunnen we doen?
 
Migow
Hier ook maar 100Mbpsnetwerkkaartje in me laptop en heb usb wifi adapter aangeschaft. Haalde altijd volle snelheid bij mijn G150. Nadat ik me asus 66 heb ingewisseld voorhuidige ook andere usb ac adapter aangeschaft en volle snelheid. Met ingebouwde wificard haal ik gem 60_70. Met usbadapter dik 210. Owja ik heb een 200/200 abonnement.
 
Migow
Maak eens 2 wireless wachtwoorden aan. 1 voor alleen 2,4 en 1tje voor je 5 Mhz band en kijk welke devices gebruik kunnen maken van 5 en 2,4Mhz. Wat is je wifi veld. Hoe sterk is het wifi, want ik denk dat je met wifi niet in je hele huis goed veld hebt. Bekabel zoveel mogelijk want dan ben je wel verzekerd van de volle snelheid. Zorg wel dat je utp kabels minimaal cat5e is!! En ik ben er van overtuigd dat je ook met je oude pakket ook een stabiel internet had kunnen hebben. Maar dat je bekabeling/router en bereik vh veld niet in orde is. Succes!
 
Mo71
Dus kan ik beter naar het glasvezelpakket 250 of gaan we dan helemaal met de snelheid naar beneden? Zo slecht als het nu is, was het zelfs niet met ons oude abonnement.
Of is dat heel zwart/wit gezegd?
Ik zie nl het voordeel niet meer van het 500 abonnement???
Bedankt voor de tip van de usb adapter voor de laptop, ga ik zeker halen!
 
Migow
Nee je moet eerst eens kijken waarom deze snelheid zo laag is en dan kun je altijd nog overwegen om te downgraden. Internet moet gewoon stabiel zijn en dat is het zeker!!!! Mits goed bekabeld en goede wifidekking overal hebt, want anders blijft het brak!! Ik kan je Optimizer aanbevelen. Die heeft er verstand van en dan weet ik zeker dat die het oplost!!
 
Highway
Voor het wifi gedeelte zou je nog eens kunnen kijken of er nieuwere drivers zijn, dat wil ook nog wel eens helen. Ook een softwarematige firewall of b.v. cloud instellingen in de router kunnen de snelheid beperken.

Je apparaten worden begrenst door de snelheden van je interfaces.
Indien mogelijk ga altijd voor een LAN aansluiting.
Handtekening
Wink
 
Migow
Dat komt voor Mo71 helemaal goed volgens mij Smile
Weer een tevreden caiway glasvezelgebruiker Grin
 
Mo71
Probleem opgelost!
Gisteren is Jaco van Optimizer langsgeweest en heeft de router verplaatst naar de kast onder de trap, waardoor er beter bereik is op de 1e en 2e etage in de kamers van mijn 2 zonen!
Folielaag onder het laminaat op 2 verdiepingen bleken de boosdoener te zijn. Door de nieuwe plek van de router bereikt het signaal via het trapgat makkelijker de rest van het huis! Zoon op 2e etage heeft bureau + PS4 nog verplaatst naar een betere plek in zijn kamer!
Kids weer blij met een goed signaal op hun PS4 en wij nu ook!

Jaco, nogmaals heel erg bedankt!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Lage snelheid bij glasvezel 500. Wat te doen?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Kan mijn modem( glasvezel) niet activeren. Wel internet CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 2 11 feb 2023
Wifi snelheid te laag Eigen netwerk : 5 17 jul 2022
Fritz!Box 5490 instellingen voor Delta glasvezel Hardware instellingen : 4 31 mei 2022
DVB-C via Caiway glasvezel? CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 4 10 nov 2021
TV op glasvezel loopt 25 seconden achter Snelheid : 11 24 sep 2021
Advertentie