obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier resultaten van speedtests!
 Onderwerp afdrukken
Sitecom Switch niet 150Mbit snelheid
R1nnegan
Beste Caiway leden,

Ik heb een sitecom switch aangeschaft die gigabit snelheden belooft maar ik krijg slechts maxima van 95 mbit/s up en download. Full Duplex staat op auto negotiation met een maximum van 1 Gigabit dus ik snap niet hoe dit kan. Kan iemand dit uitleggen of verhelpen?

Alvast bedankt!
 
erlinden
Hoe test je (niet elke online test is even betrouwbaar)?
Welke snelheid haal je zonder switch ertussen?
Welke kabel heb je er tussen zitten?
Kan je zien op de Entone en/of de Sitecom of de verbinding tussen deze apparaten Gigabit is?
Met welke snelheid is de pc/laptop verbonden met de switch?
 
R1nnegan
- caiway speedtest
- 160 Mbit up en 170 down
- cat 5e
- het is niet zichtbaar op de sitecom dat dr verbinding gigabit is maar alle poorten horen gigabit te zijn (van de switch)
- ik weet niet hoe je kan checken met welke snelheid dePc met
De router verbonden is
 
Terry
De status van een LAN-verbinding bekijken
Open Netwerkverbindingen.
Ga dan op een van de volgende manieren verder:
Als u de activiteiten van de huidige sessie wilt controleren, klikt u met de rechtermuisknop op de LAN-verbinding en klikt u vervolgens op Status.
Als u de statuscontrole automatisch wilt inschakelen telkens wanneer de verbinding actief is, klikt u met de rechtermuisknop op de LAN-verbinding, klikt u vervolgens op Eigenschappen en schakelt u tenslotte het selectievakje Pictogram in systeemvak weergeven gedurende de verbinding in.
Opmerkingen

U opent het onderdeel Netwerkverbindingen als volgt: klik op Start, wijs Instellingen aan, klik op Configuratiescherm en dubbelklik op Netwerkverbindingen.
U kunt de netwerkonderdelen van een LAN-verbinding, zoals de instellingen voor het netwerkprotocol, bekijken en wijzigen door op Eigenschappen te klikken.
Standaard is de statuscontrole uitgeschakeld voor LAN-verbindingen, maar ingeschakeld voor alle andere typen verbindingen.

grtjs.
 
oombas
Wat een gedoe met Windows.
Hier (Ubuntu) staat rechts bovenin een symbool met tegengestelde pijltjes.
Boven dat symbool:
Rechter muistoets, scroll tot "Verbindingsinformatie", rechter muistoets los, klaar.
Op het bureaublad verschijnt een schermpje met alle info over de verbinding.
Snelheid, driver, IP, enz.
De door mij gemaakte schermafdruk hier laten zien zal vast moeilijker zijn.
Deze machine staat achter 2 routers, waaronder die Sitecom.
Beide wel geschikt voor hoge snelheden.
Het is de enige machine die het haalt, U/D rond de 170Mbit/s.
Het probleem ligt niet bij die Sitecom, vaak ook niet bij het interface.
Ik heb hier, naast deze tower, 3 moderne(re) laptops en 1 Desktop.
Geen van al die andere PC's komt maar in de buurt van de snelheid.
De meeste hebben gewoon een Gbit adapter.
Dat zegt echter weinig over de te behalen snelheid.
Die Sitecom doet het prima.
Dan zal ik nu eens zien of ik dat plaatje er bij kan krijgen:
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Sitecom Switch niet 150Mbit snelheid', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
TV herkend signaal niet CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 1 02 okt 2023
Het kastje dat we niet hebben... CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 1 06 sep 2023
niet aangesloten Klacht over CaiWay/Delta : 1 29 mei 2023
Waarom niet verbaasd Algemeen : 1 19 feb 2023
Kan mijn modem( glasvezel) niet activeren. Wel internet CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 2 11 feb 2023
Advertentie