obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier resultaten van speedtests!
 Onderwerp afdrukken
Super snelheid
nossie
Hallo Allemaal,

Ik had gisteravond iets wat wel had mogen blijven.

Bij een snelheidstest op speedtest.net liep mijn snelheid op tussen 75 en 90 Mb!! Op verschillende servers.

Later op de avond ging mijn modem vanzelf resetten en toen was het over. Terug naar 'maar' 50 Mb.

Nogmaals, van mij had dat wel zo mogen blijven....maar helaas... :-(

Was wel leuk om te zien dat Caiway sneller kan dan 50 Mb.

Nog meer mensen die dit ervaren hebben of evt. uitleg van iemand van Caiway.

gr.

Nossie
 
Adpatatje
Ik had een tijdje terug dat de upload geen limiet had, maar enkele weken later was de limiet weer terugFrown
 
pauke
Heb laatste dagen meer snelheid was eerst altijd rond 16MB download (betaal voor 25 maar nog nooit gehaald) en nu 22.36.
Ze zijn hier wel bezig met aanleggen glasvezel dus mischien hebben ze toch iets gevonden.
Zou alleen wat geld terug moeten hebben omdat ik al jaren de beloofde snelheid nooit heb gehaald!!
 
nossie

Quote

pauke schreef:

Heb laatste dagen meer snelheid was eerst altijd rond 16MB download (betaal voor 25 maar nog nooit gehaald) en nu 22.36.
Ze zijn hier wel bezig met aanleggen glasvezel dus mischien hebben ze toch iets gevonden.
Zou alleen wat geld terug moeten hebben omdat ik al jaren de beloofde snelheid nooit heb gehaald!!



---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Beste Pauke,

Voor zover ik weet: Hoewel het veel minder is als bij ADSL is ook bij kabel de snelheid ook wel afhankelijk van de afstand naar de (wijk)centrale.


Ik betaal voor 50Mb en dat haal ik ook echt. Waarschijnlijk zit ik gunstig ten opzichte van zo'n centrale.
Ook voorheen met lagere abonnementen haalde ik ook altijd de snelheid die het abo zou moeten bieden.

Verder kan het ook nog liggen aan je eigen netwerk en/of apparatuur:
-staat je modem zo dicht mogelijk bij het 1e coax aansluitpunt in je huis
-de kwaliteit van de coaxkabel
-evt. breuken in de coaxkabel
-de kwaliteit van je splitter
-als je een splitter gebruikt zorg dan dat je modem op de eerste splitter zit
-kwaliteit van de kabel wandcontact doos (daar zit een weerstandje in en dat gaat nog weleens stuk)
-draadloos is vaak minder snel als via een netwerkkabel
(op mijn laptop haal ik ook niet die volledige 50Mb terwijl mijn draadloze netwerk dat theoretisch makkelijk aan zou moeten kunnen, mijn desktop PC, met een kabel direct aan de router haal ik wel die 50 Mb)
-de snelheid van je pc/laptop is ook van invloed op de download snelheid
-en zo zijn er vast nog wel meer dingen te bedenken


Dus het hoeft niet altijd perse aan Caiway te liggen maar kan ook aan je thuisnetwerk/apparaten liggen.

En nee....heb geen aandelen in Caiway dat ik ze zo verdedig, heb voorheen ook veel problemen gehad met internet en televisie die wel aan de installatie van Caiway lagen. Maar na reparaties/aanpassing van Caiway aan hun kabels en wijkkast gaat het gelukkig goed nu.

Ik heb toen veel geklaagd en wel 1000x (beetje overdrijven mag wel toch.... Grin ) een monteur over de vloer gehad met iedere keer dezelfde conclusie dat er bij ons thuis niets mis was. Uiteindelijk de kabel opgegraven, daar bleek een breuk in te zitten en de wijkkast bleek een niet juist ingestelde/kapotte versterker te hebben. Uiteindelijk bleek er toch ook een fout te zitten in mijn modem. Vanwege mijn klachten over de tot dan toe geleverde prestaties heb ik netjes compensatie ontvangen.

Dus mijn advies is eerst je eigen ding goed controleren en als blijkt dat alles in orde is dan pas klagen bij Caiway.
Heb je ook problemen met de digitale TV ontvangst? Dan zou de oorzaak misschien toch bij Caiway kunnen liggen. (als al jouw spullen verder in orde zijn)

Mijn ervaring is dat Caiway in eerste instantie een beetje stug is, maar daarna toch wel alles netjes alles regelt zoals het hoort!

Hier op het forum lees je natuurlijk altijd de negatieve dingen, maar nogmaals als je klachten terecht zijn werkt Caiway echt wel mee en handelen ze het netjes af. Zo....dat mag ook weleens gezegd worden vindt ik!!

mvrgr.

Nossie
Gewijzigd door nossie op 29 april 2012, 12:32
 
pauke
Nossie je heb gelijk dat je eerst zelf moet kijken, dat is logisch.
Maar als snelheid eerst altijd constant rond 16 MB was en nu ineens hoger terwijl er bij mij niets is veranderd, dan ligt het toch niet aan mij?
En ten tweede de afstand naar de (wijk) centrale moet niet uitmaken dan moet degene die er het verst vandaan zit toch zijn snelheid kunnen halen of ze moeten die mensen dan minder laten betalen.
 
Adios
Caiway loopt met zijn internetsnelheden zowel op de coaxkabel als op de glasvezel, hopeloos achter ten opzichte van de concurrentie.
Bij Caiway betaal je voor een 90/90 internetbundel net zoveel als bij de meeste aanbieders bij Reggefiber 500/500.

Je moet maar durven!!

Dan heb ik het nog maar niet over de niet symmtrische snelheden op de glasvezel, want natuurlijk volkomen belachelijk is, want doe geen enkele andere glasvezelaanbieder.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Super snelheid', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wifi snelheid te laag Eigen netwerk : 5 17 jul 2022
snelheid niet stabiel Storing : 5 21 mei 2020
G600 vs G500 relatief lagere snelheid? Snelheid : 7 27 dec 2019
Groot verschil in snelheid bij VPN Algemeen : 6 22 sep 2018
Snelheid (Regio Almelo) ver beneden peil Snelheid : 8 23 jul 2018
Advertentie