obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Een ieder mag hier "Nieuws van CaiWay/Delta" posten.
 Onderwerp afdrukken
Bellen VoIP veel duurder
Adpatatje
Vanaf 1 maart 2012 zal je gemiddeld 4 maal meer kwijt zijn als je met caywai VoIP naar vaste nummers belt.

Het starttarief gaat van € 0,03 naar € 0,095 per gesprek, een verhoging van bijna 317%!
De gesprekskosten gaan van overdag nu € 0,028 en s-avonds nu € 0,015 naar € 0,095 per minuut, dat is een verhoging van 442%!
Voor het bellen tussen caywai abonnees wat voorheen kosteloos was ga je nu ook het € 0,095 starttarief en € 0,095 per minuut gesprekskosten betalen!
Als schrale troost gaat wel het gesprekstarief naar mobiel bellen van € 0,18 naar € 0,095 per minuut.

Dus wie veel naar vaste nummers belt zal zeer veel dieper in de buidel moeten tasten.
Een onbegrijpelijke actie van caiway telefonie!
 
stephan
Onbegrijpelijk, volgens mij zou de tactiek juist moeten zijn om goedkoper te worden als mobiel bellen.
De meeste mensen hebben namelijk de afgelopen jaren hun vaste lijn opgezegd en een gsm abb er voor in de plaats genomen.

zomaar een voorbeeld:
http://shop.telfort.nl/sim-only/

200 minuten per maand € 0,03/per minuut € 4,95/per maand

De abonnementen van de caiway zijn dus 3x zo duur als een gsm abonnemnt
 
Adios
VoiP First:
Starttarief: oude prijs: 0,03; nieuwe prijs: 0,095. Een stijging van: 217%

Per minuut:
Laag tarief: oude prijs 0,01; nieuwe prijs: 0,095. Een stijging van: 850%
Midden tarief: oude prijs 0,015; nieuwe prijs: 0,095. Een stijging van: 533%
Hoog tarief: oude prijs 0,028; nieuwe prijs: 0,095. Een stijging van: 239%
Gratis tarief naar Caiway-klanten: oude prijs 0,00; nieuwe prijs: 0,095. Een stijging van: oneindig !!!!

VoIP-Comfort+ oud is:
abonnement met onbeperkt bellen naar vaste nummers voor €15 per maand

VoIP-Comfort+ nieuw is:
abonnement met onbeperkt bellen naar vaste en mobiele nummers voor €25 per maand. Een tariefsverhoging van 67%
 
Poeleker
Ik heb deze brief ook gekregen heb het VoIP Comfort+ abonnement voor €15,- nu wordt het gewoon een tientje duurder hoe is dat toch mogelijk.
Caiway zou dit niet zo moeten doen. Kan ook gewoon een abonnement erbij maken waarmee je nu in dit geval gratis mobiel kan bellen.
Ik wil dat helemaal niet net als een paar jaar geleden met het ultra abonnement. Werd dus ook met een tientje verhoogd en kreeg je meer snelheid.
Wordt tijd dat de kabel open gegooid wordt kan ik misschien naar ziggo ofzo wordt scheitziek van dat Caiway. Alleen de Tv vindt ik super vergeleken met andere providers.
Moeten eigenlijk met zijn allen er tegen ingaan. Heb al een mailtje gestuurd maar als ik de enige ben schiet het niet op.
Nu maar wachten op het antwoord wat ik waarschijnlijk al weet.
 
zoef40
Ja, die brief heb ik ook gekregen. Ik heb ook VoIP Comfort+ en verdom het om €120 op jaarbasis meer te betalen voor een dienst (gratis naar mobiel bellen) die ik toch niet gebruik (daar gebruik ik mijn GSM voor). Het was logischer geweest als ze nog een extra pakket hadden geintroduceert (VoIP Comfort++??) waarin het hele pakket had gezeten van Voip Comfort+ incl. het gratis naar mobiel bellen. Dan hadden we dit gezeik nooit gehad. Ik zie dit ook niet anders dan als een verkapte inkomsten verhoging van Caiway die zo'n dure manager heeft verzonnen. Ik hoop dat dit ze een hoop klanten gaat kosten, dat is het enige waar ze gevoelig voor zijn. Ik verwacht een vergelijkbaar alternatief anders ga ik gewoon weer terug naar KPN of de vaste lijn er helemaal uitgooien en mobiel bellen. Ik ben nu voor het totale pakket (combi Relax) zo'n €65 per maand kwijt. Die €10 per maand verhoging staat TOTAAL niet in verhouding daarmee t.o.v wat ik ervoor terug krijg. Nee telefonie van hun gaat er bij mij nu uit.....ben er al helemaal klaar mee.

EDIT: Ik zie al waar dit vandaan komt....dat verdomde KPN heeft deze toko overgenomen en die voeren hetzelfde ook bij hun in per 1 Maart. Ja de heren verliezen overal terrein aan de concurentie en gaan het dan compenseren door die concurentie over te nemen en na een tijdje de kosten te verhogen. Dus KPN (de huidige eigenaar van Caiway) heeft dit doorgevoerd en ook opgelegd aan Caiway.

EDIT 2: Net even naar alternatieven gekeken van andere providers......die zijn allemaal duurderAngry
Gewijzigd door zoef40 op 01 februari 2012, 19:31
 
maanmist
IK heb die brief ook gekregen maar het lijkt erger dan het is. Want je kan gewoon kosteloos downgraden. Heb ik ook gedaan.
 
zoef40

Quote

maanmist schreef:

IK heb die brief ook gekregen maar het lijkt erger dan het is. Want je kan gewoon kosteloos downgraden. Heb ik ook gedaan.


Alsof dat een alternatief is, je bent dan nog steeds duurder uit dan het bestaande abbo wat je nu nog hebt. Blijkbaar interesseert het je helemaal niet....wacht maar tot je de eerste rekening binnen hebt dan zie je wat je gaat betalen met je downgrade. Waarschijnlijk meer dan wat je nu kwijt bent.
 
maanmist
Beste Zoef, ik weet niet waar je op doelt met dat het me niet interesseert. Maar ik heb gewoon via Twitter en de webcare gedowngrade. En ik ga van 10 euro in de maand extra van Comfort + naar 0 euro met VOIP First in mijn Combipakket. En als ik dan mijn belgebruik in ogenschouw neem ga ik er dik op vooruit.
 
zoef40

Quote

maanmist schreef:

Beste Zoef, ik weet niet waar je op doelt met dat het me niet interesseert. Maar ik heb gewoon via Twitter en de webcare gedowngrade. En ik ga van 10 euro in de maand extra van Comfort + naar 0 euro met VOIP First in mijn Combipakket. En als ik dan mijn belgebruik in ogenschouw neem ga ik er dik op vooruit.


Wat ik er mee bedoel is dat als jij gezien je belgedrag nu gaat downgraden en er dan dik op vooruit gaat...., ik dan niet begrijp waarom je überhaupt een duurder abbo had. Dan had je al veel meer geld kunnen besparen en heb je altijd een te duur abbo gehad.
Wij bellen alleen maar naar vast met ons comfort+ pakket en ik ga nu €10/maand meer betalen voor iets wat ik niet gebruik. Dat verschil haal ik er nooit uit. En een downgrade betekend starttarieven van €0,095 per gesprek wat voor ons belgedrag op €8 a €10 per maand gaat kosten en dan komen daar nog de belkosten bij...geen alternatief dus. Dat kosteloos downgraden was me allang bekend. Dat moeten ze doen bij elke verandering in het contract of de voorwaarden, maar dat betekend niet automatisch dat dat een beter alternatief is. Maar goed, ik blijf er bij; controleer je rekening maar straks en vergelijk die telefoonkosten met de kosten voor 1 maart.
Succes ermee.
 
maanmist
ik snap jouw reactie wel Zoef maar mijn situatie is anders.
ik had voorheen de comfort dus zonder de +. Bij een van de vorige acties van Caiway kon je gratis upgraden naar + dus waarom niet.
Ondertussen is er al het Combi bijgekomen en gewoon de + meegenomen, waarom niet?
Nu zijn er 2 Smartphones bijgekomen in huis en wordt er eigenlijk alleen nog maar met deze telefoons gebeld. Alleen voor mensen die ook Caiway foon hebben pakken we de huisfoon nog. Gratis, ons ben zunig. Smile
Voor ons komt deze actie dus goed uit en maken wij volgaarne gebruik van de mogelijkheid om te downgraden.
Misschien dat we na het volle jaar, hoorde ook bij de Combiactie, de Caiwayfoon wel helemaal opruimen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Bellen VoIP veel duurder', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Kan al twee jaar niet bellen Storing : 5 24 jul 2022
VOIP Telefooncentrale Eigen telefoon netwerk : 4 03 okt 2020
Bellen abonnement verlagen Klacht over CaiWay/Delta : 2 22 okt 2017
Onbeperkt bellen avond en weekend Algemeen : 1 06 mrt 2017
voip via Siemens N300A IP DECT Storing : 8 22 okt 2016
Advertentie