obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
CaiWay/Delta Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » CaiWay/Delta verbindingsproblemen » Storing
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Regelmatig beeld 2 a 3 seconden zwart
jaed
Kijk, hier hebben we wat aan.
Het is wel een redelijk technisch verhaal maar ik ga het proberen.
Dank jullie wel voor deze verklaring.
 
jaed
Kijk, hier hebben we wat aan.
Het is wel een redelijk technisch verhaal maar ik ga het proberen.
Dank jullie wel voor deze verklaring.

Overigens heb ik ook een LG smart TV (OLED 55C7V)
 
DrBob
Beste jaed & Bordewolf,
Ik heb exact dezelfde LG smart TV als jaed.. toeval dan dat we beide dit probleem hebben (hadden)??

Omdat ik het vreemd vond dat CEC niet werkte toch nog wat verder gaan zoeken. Voor de aansluiting van m'n Amino 7x op de smart tv gebruikte ik een HDMI 1.3 kabel. Deze zou CEC moeten ondersteunen (zie b.v. https://techacademy.id.nl/blog/hdmi-soorten-uitgelegd-welke-kabel-heb-je-nodig/). Zou ondersteund zijn zelfs vanaf HDMI 1.0.
I.v.m. de beeldkwaliteit en dus ook CEC toch maar een betere HDMI kabel geprobeerd, nu een 2.0 kabel. En ja hoor; CEC werkt en (nog steeds) geen zwarte schermen (althans voorlopig niet).

Volgens m'n handleiding werkt Cec op alle (4) HDMI (IN) poorten; ik heb er 2 geprobeerd en idd, werken beide (wel is er maar 1 HDMI ARC (Audio Return Channel) poort (bij mij toestel HDMI nr 2) en zou ARC alleen werken als ook CEC staat ingeschakeld. Maar verder niet relevant voor dit probleem.

Ik zal over een weekje o.i.d. melden of we IDD geheel geen zwarte schermen meer krijgen, maar dit lijkt wel de oplossing.

Misschien een tip voor Caiway om bij (beeld) storingen de klant te vragen met wat voor soort kabel de TV decoder is aangesloten op de (smart) TV en hoe bepaalde instellingen staan (zoals CEC). Ze checken met vragen over ethernet kabel e.d. nu niet verder dan tm de decoder en gaan deze x keer resetten. Kan ze mogelijk kosten voor leveren en installeren nieuwe glasmodems en decoders besparen. Of dit soort zaken in ieder geval bij de (installatie) instructies op de site vermelden.
 
jaed
Dank je wel Dr.Bob,

Vrijdag weer met de Caiway gechat. Ik zou door de T.D. terug gebeld worden.
Het was alweer bijna een week geleden.
Ze konden niks terug vinden.
Wat een slechte dienstverlening.

Maar super dat je je bevinden met ons gedeeld heb.
Ik dacht dat ik eigenlijk destijds best wel goede kabels had gekocht.
Nooit geen problemen gehad, tot de nieuwe decoder.
Ik ga het zeker proberen. Jammer dat alles netjes is weggewerkt.
Dus dat wordt nog even een klusje.

Ik wacht eerst wel even of het nu allemaal bij je werkt.

Gr
 
DrBob
Beste jaed & Bordewolf,
Sinds vorige melding (21/8, 1 week geleden) geen onderbrekingen met zwart scherm meer gehad. Ik beschouw dit probleem nu als opgelost.
Jaed; misschien eerste proberen met andere (betere) HDMI kabels buitenom.
Succes!
Mvgr.
 
jaed
beste DrBob,

Dit is precies wat ik gedaan heb. Ook hier ik het probleem oplost.
Als ik het goed heb begrepen geeft mijn TV een hdmi poort met ARC ondersteunig.
Ik heb mijn decoder nu op poort twee aangesloten.
Overigens zou ik twee keer terug gebeld worden door de Caiway.
Gewoon niet gebeurt. Beetje jammer.
Bedankt iedereen voor het meedenken.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Regelmatig beeld 2 a 3 seconden zwart', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen beeld bij iptv Storing : 8 12 aug 2022
Geen beeld en geluid Algemeen : 1 02 mrt 2022
TV op glasvezel loopt 25 seconden achter Snelheid : 11 24 sep 2021
internet valt regelmatig weg Eigen netwerk : 1 16 feb 2021
TV 2x aanzetten voor beeld Algemeen : 5 08 feb 2021
Advertentie