obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
Routering op genexis
bobby09
Zojuist wil ik via een app mijn radio bedienen en zie dat de radio niet meer gevonden word.

Wat en hoe stel ik nu de genexis router in zodat mijn android ab de radio kan vinden.

De android hangt via wifi aan de genexis en de radiio via een externe router.

Ik heb al even naar de IP4 rule gekeken, maar daar kan ik geen brood van bakken...

Wat heeft wie nodig voor een antwoord

De route loopt dan van de genexis 192.168.2.X naar de radio op 192.168.6.6 via 192.168.1.135
Simpele routering, maar hoe doet een genexis, supermodern, dat.

(EDIT)
Ter aanvulling, op mijn linksys heet dat "advanced routing" en betrefd niet meer dan een
adress dat via een gateway gevonden wordt.
In dit geval dus mijn radio op poort X in netwerk y via local adress a.b.c.135 bij-voorbeeld.

Toegevoegd plaatje zonder en met ingevulde routing.



( trouwens, wie heeft die lichtgrijze letters op dat wit in de genexis verzonnen ? lekker slim.
ook hier op het forum bij het maken van dit onderwerp ... )
bobby09 voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door bobby09 op 27 juli 2021, 11:39
 
bobby09
Na een paar maal contact met caiway blijkt dit niet te gaan werken.

Om een of andere reden heeft caiway besloten om routering onmogelijk te maken.

Achterliggende reden, klanten zouden de routering in de war kunnen schoppen en dan werkt het modem of de telefoon niet,

Vreemde opstelling, maar ik ben niet de baas over het modem.

Enige optie is nu voor mij om een switch te regelen voor het tweede deel van mijn netwerkt.
Kan ik in ieder geval met de android naar mijn radio. Een 1 richtings verkeer.

Kortgezegd : klantonvriendelijk.

Nu kan ik wel meteen weer overstappen naar een andere provider, maar dan zit ik zonder glasvezel, en dus zal het tv verkeer wel last hebben van mijn pc verkeer als alles tegelijk aanstaat. Koper hier gaat tot +- 12Mb download...In de winter wellicht iets langzamer.
Daar lopen we dus tegen een soort van politiek probleem aan. waarom kan KPN niet op de glasvezel waar Caiway op zit?

Wat een flauw ge-emmer allemaal.

( ik kom nog terug op wat mijn oplossing is geworden )
 
bobby09
Inmiddels nog wat geprobeerd met de router als extender voor de genexis, maardat werkt voor geen meter.
Dat kan ook niet met alle routers....
Kan goed zijn dat mijn eigen routertje daar niet slim genoeg voor is...
Maar ik kan het wel allemaal instellen... dus verwacht je dat het werkt.
Alles zelfde netwerkrange en geen DHCP.. maar helaas.
Wel adressen, maar geen netwerk. Lijkt me toch de genexis ...

Wat ik me afvraag, hoe doen andere klanten dit. En nog wat...
Hoe zet je nu de bestanden van je humax harddisk recorder over naar je pc.

Zo op het eerste gezicht een hele slimme? of gemene? keuze van caiway...

Maar iets van bijval, afval, of ideen ... altijd welkom.
 
bobby09
Knap waardeloos allemaal..

Nieuwe router laten komen, oude was niet helemaal stabiel meer door strrmproblemen in het verleden en
Omdat hij bij grote datastromen soms op tilt raakt.

Helaas lost de nieuwe router het probleem niet op.

Bridging tussen de routers wil niet werken ondanks de mooie verhalen van linksys.
Kan goed zijn dat ik iets niet begrijp.... alhoewel de handleiding daarvoor duidelijk is...
En wat ik ervan begrijp, raak ik de wireless funktie dan kwijd. ;(
Cascading kost me een hele lange kabel en 2 poorten.

De hoop dat RIP een oplossing zou zijn, helaas ook niet....

Allemaal geen optie dus.

Trouwens, die genexis kent ook al geen logging ? Je geloofd je ogen echt niet....

( oorzaak , de overjarige Genexis , of domweg door het stripen van functies door caiway ?)

En die ellende allemaal omdat Caiway de boel gewoon belazerd. Anders kan ik het niet noemen.
En het kan ze helemaal niets intresseren ook.
Na de aanmelding bleek ook al dat de homepage niet meer opging ondanks de gesprekken aan de telefoon die ik erover had.
Eerst tekenen bij het kruisje en daarna zie je de kat in de zak.

Dat wordt hoorguit een jaar bij caiway... want weggaan nu zou wel dom zijn... 35 euro per maand een jaar lang...
 
bobby09
( Enigszins opgelost... )


Voor degene die het weten willen: Mijn netwerk is nu wel in een soort van bridgemode.
Iets anders dan volgens de handleiding van linksys, maar het loopt allemaal wel

Zet router( eindpunt-router , Niet de genexis ) in bridgemode en geef het een adress opvolgend aan de genexis. b.v. 192.168.1.1 genexis, deze dan 192.168.1.2 of 3 etc, buiten de dhcp reeks van de genexis.
Zet daarvoor DHCP uit.

Dhcp wordt nu verzorgt door de genexis.

Laat de kabel van de bridge-wan poort gewoon in de lan-poort van de genexis zitten.

Save de settings... en hupsakee, alles in 1 netwerk en de wireless werkt ook helemaal !
Op alle 2 od eventussl meer als je dat wil... In mijn geval zelfs getest op de 3 routers.
Wel heel vreemd is dat dan b.v. je smartphone gaat hoppen van de ene naar de andere en de volgende en weer terug etc... ( geen idee hoe je daar mee om moet gaan , heb nu dus 1 wirelees nog lopen Wink )

Echt begrijopen waarom dit zo nu wel werkt in tegenspraak tot wat linksys aangeeft, doe ik niet.
Wie het weet, roep maar.

Volgens mij is dit een vreemde manier van cascading....eigenlijk een mix van cascading en bridging.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Routering op genexis', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
laten werken van IP camera's via Wifi met Genexis Platiunum 7840 modem Instellingen software : 6 07 aug 2023
Bekijk logs genexis 7840 Algemeen : 4 01 nov 2021
Poort forward Delta Genexis 7840 Instellingen software : 1 10 sep 2021
Genexis 7840 en FritzBox 7930 Hardware instellingen : 4 27 jul 2021
Genexis en access points Eigen netwerk : 2 03 apr 2021
Advertentie