obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
Genexis en access points
Groan1234
Hallo, tot op heden heb ik een Ziggo router met daarachter 2 TP-Link Omada 245 access points. Werkt prima. Nu ga ik naar Delta glasvezel over en heb de Genexis router al aangesloten op de glasvezel kabel en ben bezig om alles over te zetten. Nu kom ik er achter dat de Genexis helemaal niet overweg lijkt te kunnen met access points. De Omada heeft een app om de instellingen te beheren en een webpage via tplinkeap.net. Zo wel de app als de webpage werken niet achter de Genexis. De enige manier om de acces point in te stellen lijkt via een off line verbinding. Heeft iemand ervaring hiermee? Is we wat aan te do
 
Groan1234
Hallo allemaal. Het probleem is gevonden en opgelost. De acces points hebben een IP adres buiten de Genexis range. De helpdesk van Delta wist hier geen raad mee. De 2e lijn gaf aan dat het met beveiliging te maken had en ik het maar moest accepteren. Vervolgens TP-Link gebeld en die begonnen te lachen toen ze van het probleem hoorden. De oplossing is simpel: of het access point in de fabrieksinstelling resetten en opnieuw aansluiten of gewoon de stroom er voor 10 minuten af en dan weer aansluiten. De Genexis zal dan opnieuw IP adressen uitdelen en dan zit het wel in de range en werkt zowel de app van TP-Link als de webpage weer. Als je haast hebt kan je ook nog het access point via een kabel aansluiten op een laptop en dan handmatig het IP adres in de range van de Genexis zetten. Ik heb voor de stroom 10 minuten er gekozen en alles werkt weer zoals het bedoeld is.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Genexis en access points', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
laten werken van IP camera's via Wifi met Genexis Platiunum 7840 modem Instellingen software : 6 07 aug 2023
Bekijk logs genexis 7840 Algemeen : 4 01 nov 2021
Poort forward Delta Genexis 7840 Instellingen software : 1 10 sep 2021
Routering op genexis Hardware instellingen : 5 01 aug 2021
Genexis 7840 en FritzBox 7930 Hardware instellingen : 4 27 jul 2021
Advertentie