obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Nieuwe aansluiting
rvdhorst1
Hallo Iedereen,

Ik ga in januari verhuizen richting Poortugaal. Nu kan ik daar kiezen uit Delta of Caiway Glasvezel.

welke raden jullie aan? Ik zie veel ellende voorbij komen qua tv en stabiel internet. Dit wil ik voorzijn. Ik kom nu vanaf Ziggo waar nooit problemen zijn geweest afgleopen 20jaar qua beeld, internet stabiliteit enz.

Ik zou het fijn viden een eigen netwerk op te zetten met eigen DHCP ivm pxe boot voor het uitrollen van pc's.

Wat raden jullie aan?

alvast heel erg bedankt voo rjullie advies.

mvg,
Raymond
 
Jaco Hage
Nou het is natuurlijk vrij simpel. Bij elke provider is er wat maar vooral gaan de discussies rond over hun eigen geleverde ''super / giga- snelachtige '' WiFi systemen. Kan me 1 ding indenken dat je zou kiezen voor een Ziggo NEXT-box als TV decoder.
In de afgelopen 11-jaar dat ik actief gerenommeerde WiFi systemen met de juiste configuratie en tuning installeer op het Glasvezel-modem van Caiway, ongeacht of dat de 7840 is, is mijn klachten percentage nihil tot nul. Ik doe een eigen (firewall) routering. Die keuze is er ook tot enkel een modem of een modem-router bij Caiway. Idem geldt dit grotendeels ook voor Delta. Het is all-in-basic-from-one server en 1 backhand.

Kortom, ik weet niet of je doelt op zaken als een DDos aanval op grote business bedrijven of dat je doelt op dat de IPTV box beter moet? Ik vind die van Delta stabieler draaien...

Ik denk dat het het grootste gevoel van NL zegt, voel jeje anno 2020 veilig & goed bij 1 van deze providers.....

Ik hoop dat je er iets mee kunt.

rvdhorst1 schreef:

Hallo Iedereen,

Ik ga in januari verhuizen richting Poortugaal. Nu kan ik daar kiezen uit Delta of Caiway Glasvezel.

welke raden jullie aan? Ik zie veel ellende voorbij komen qua tv en stabiel internet. Dit wil ik voorzijn. Ik kom nu vanaf Ziggo waar nooit problemen zijn geweest afgleopen 20jaar qua beeld, internet stabiliteit enz.

Ik zou het fijn viden een eigen netwerk op te zetten met eigen DHCP ivm pxe boot voor het uitrollen van pc's.

Wat raden jullie aan?

alvast heel erg bedankt voo rjullie advies.

mvg,
Raymond
 
rvdhorst1
Beste Jaco,

Heel erg bedankt voor je snelle en uitgebreide antwoord.

Ik doel inderdaad op IPTV wat eigenlijk heel erg snel en goed is bij ziggo. Ik neem aan dat ook Delta en Caiway hier hard mee aan het werk zijn.

Jouw keuze zou dan Delta worden? Ik zie bijna geen verschil tussen beide behalve dat Delta een uitgebreider pakket heeft met alle zenders erin. Is het aantal HD/4K zenders bij beide gelijk?

Een DMZ optie zou mooi zijn als het mogelijk is. Ik heb een Draytek router die achter het modem komt te hangen ivm VPN en eigen DHCP. Of gaat de DMZ optie dan niet samen met IPTV? Of moet ik dan met Vlan’s aan de slag?

Ik heb 3x accesPoint van Ruckus dus WiFi zal uitgezet moeten kunnen worden op het modem.

Mvg,

Raymond van der Horst
 
Jaco Hage
Op dit moment draait alles in HD, 4k is ook grotendeels gesimuleerd.
Je kunt het modem in DMZ plaatsen. Of bij Caiway specifiek het Titanium modem aanvragen. Echter kom je dan wel in de Vlan acties of beperkt aantal IPTV decoders. De 7840 kun je in DMZ plaatsen. Hierachter kun je je eigen netwerk plaatsen.

rvdhorst1 schreef:

Beste Jaco,

Heel erg bedankt voor je snelle en uitgebreide antwoord.

Ik doel inderdaad op IPTV wat eigenlijk heel erg snel en goed is bij ziggo. Ik neem aan dat ook Delta en Caiway hier hard mee aan het werk zijn.

Jouw keuze zou dan Delta worden? Ik zie bijna geen verschil tussen beide behalve dat Delta een uitgebreider pakket heeft met alle zenders erin. Is het aantal HD/4K zenders bij beide gelijk?

Een DMZ optie zou mooi zijn als het mogelijk is. Ik heb een Draytek router die achter het modem komt te hangen ivm VPN en eigen DHCP. Of gaat de DMZ optie dan niet samen met IPTV? Of moet ik dan met Vlan’s aan de slag?

Ik heb 3x accesPoint van Ruckus dus WiFi zal uitgezet moeten kunnen worden op het modem.

Mvg,

Raymond van der Horst
 
Bordewolf

Jaco Hage schreef:

Op dit moment draait alles in HD, 4k is ook grotendeels gesimuleerd.
Je kunt het modem in DMZ plaatsen. Of bij Caiway specifiek het Titanium modem aanvragen. Echter kom je dan wel in de Vlan acties of beperkt aantal IPTV decoders. De 7840 kun je in DMZ plaatsen. Hierachter kun je je eigen netwerk plaatsen.

rvdhorst1 post=25115

Beste Jaco,

Heel erg bedankt voor je snelle en uitgebreide antwoord.

Ik doel inderdaad op IPTV wat eigenlijk heel erg snel en goed is bij ziggo. Ik neem aan dat ook Delta en Caiway hier hard mee aan het werk zijn.

Jouw keuze zou dan Delta worden? Ik zie bijna geen verschil tussen beide behalve dat Delta een uitgebreider pakket heeft met alle zenders erin. Is het aantal HD/4K zenders bij beide gelijk?

Een DMZ optie zou mooi zijn als het mogelijk is. Ik heb een Draytek router die achter het modem komt te hangen ivm VPN en eigen DHCP. Of gaat de DMZ optie dan niet samen met IPTV? Of moet ik dan met Vlan’s aan de slag?

Ik heb 3x accesPoint van Ruckus dus WiFi zal uitgezet moeten kunnen worden op het modem.

Mvg,

Raymond van der Horst


Lang niet alle zenders zijn HD, maar Delta en Caiway hebben dit jaar wel een grote slag geslagen hierin. 4K nog niet beschikbaar.

Delta levert de Kamai en dat is een 4K decoder. De zenders zijn bij beide providers zo goed als gelijk. De HD zenders lopen gelijk op, zelfde platform.
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
rvdhorst1
Goedenavond,

Niet alle zenders in HD?
We leven toch in 2020. Lopen beide providers dan zo ontzettend achter?
Ook lees ik dat sommige mensen dat ze +- 20 second achterlopen met TV. Is dit normaal bij beide providers?
Ik bedoel dan hoor je je buurman juichen en zie je zelf enkele seconden later pas het doelpunt.

Ik begrijp dus dat Delta de betere provider is?


Mvg,
Raymond
Gewijzigd door rvdhorst1 op 30 oktober 2020, 17:22
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nieuwe aansluiting', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Nieuwe zenders per januari 2024 Interactieve TV, Pay Per Event : 6 19 jan 2024
nieuwe app of zender Welke zender wil je er nog bij hebben? : 1 26 feb 2023
nieuwe app of zender Welke zender wil je er nog bij hebben? : 1 18 feb 2023
Caiway nieuwe bestelling haast onmogelijk Klacht over CaiWay/Delta : 4 13 sep 2022
Geen optische aansluiting op Aria 7X Decoders van CaiWay/Delta voor digitale radio en tv. : 2 10 aug 2022
Advertentie