obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klacht over CaiWay/Delta? Post hier je CaiWay/Delta klacht over b.v. een storing met internet, telefonie, televisie of je modem. Grof taalgebruik is echter niet toegestaan!
 Onderwerp afdrukken
Caiway nieuwe bestelling haast onmogelijk
selbouhaddani
Goedendag allen.

Samenvatting van mijn klacht:
Caiway geeft aan dat glasvezelinternet beschikbaar is op mijn adres, maar ik moet zelf allerlei partijen bellen om die aansluiting daadwerkelijk te realiseren. Is dit niet de taak van Caiway?

Volledige verhaal:
Ik heb meer dan een maand geleden een Caiway bestelling geplaatst (glasvezel Alleen Internet Voordelig). Bij de adrescheck (in Rhoon) stond "beschikbaar", dus leek me goed om eens te proberen. Het alternatief is kabelinternet met max 30 mbps. Helaas gaat het proces heel stroef...

Side-note: Na het online aanvragen kwam ik op de post-order pagina en zou ik een bevestigingsmail krijgen. Na een week niks gehad. Via de chat uiteindelijk een nieuwe aanvraag gedaan.

Caiway zei dat er glasvezel ligt, maar er moest een na-installatie worden gedaan. Een aannemer zou contact opnemen. Dit is na 3 weken eindelijk gebeurd. De aannemer keek in de meterkast en trof alle Caiway kabels aan. Alleen de glasvezelkabel was leeg, er zat geen vezel in. Hij zei dat een blaasteam moest komen om het glasvezel in de woning te blazen. Hij zou dat doorgeven en ik zou gebeld worden voor een nieuwe afspraak.

Side-note 2: Ik heb ook Caiway mobiel aangeboden gekregen (gratis voor 2 jaar). Deze loopt al, terwijl ik nog geen Caiway internet heb. Ik had afgesproken dat mobiel pas in zou gaan als internet ook in is gegaan...

Twee weken verder nog geen belletje gehad. Ik heb vandaag drie verschillende bedrijven gehad (Caiway, Delta Fiber, en een andere beheerder speciaal voor Albrandswaard) met drie verschillende meningen. Caiway zag geen berichten over een na-installatie staan op mijn adres, Delta Fiber zei dat ze niet beheren in Albrandswaard, en het derde bedrijf zou mij terugbellen om te kijken wat er nog moet gebeuren.

Ik snap dat het complexer wordt als de aanbieder niet het netwerk beheert, maar Caiway lijkt helemaal geen administratie te houden over installatie e.d. Dit terwijl Caiway wel nog een monteur zou sturen om de modem aan te sluiten.

Nu moet ik in de rondte bellen om te vragen hoe het nou met mijn bestelling zit. Ik begrijp niet wie wat beheert, dus dat kost me enorm veel moeite om alles goed uit te leggen (Caiway begon dan ook met: voor alle glasvezelvragen moet je bij delta fiber zijn). Ik zie er eerlijk gezegd tegenop, en ben aan het twijfelen om de bestelling maar te annuleren. En dan zit ik nog met Caiway mobiel die ik dan ook moet annuleren...

Iemand tips of vergelijkbare ervaringen? Is het altijd zo stroef?
 
Bordewolf

selbouhaddani schreef:

Goedendag allen.

Samenvatting van mijn klacht:
Caiway geeft aan dat glasvezelinternet beschikbaar is op mijn adres, maar ik moet zelf allerlei partijen bellen om die aansluiting daadwerkelijk te realiseren. Is dit niet de taak van Caiway?

Volledige verhaal:
Ik heb meer dan een maand geleden een Caiway bestelling geplaatst (glasvezel Alleen Internet Voordelig). Bij de adrescheck (in Rhoon) stond "beschikbaar", dus leek me goed om eens te proberen. Het alternatief is kabelinternet met max 30 mbps. Helaas gaat het proces heel stroef...

Side-note: Na het online aanvragen kwam ik op de post-order pagina en zou ik een bevestigingsmail krijgen. Na een week niks gehad. Via de chat uiteindelijk een nieuwe aanvraag gedaan.

Caiway zei dat er glasvezel ligt, maar er moest een na-installatie worden gedaan. Een aannemer zou contact opnemen. Dit is na 3 weken eindelijk gebeurd. De aannemer keek in de meterkast en trof alle Caiway kabels aan. Alleen de glasvezelkabel was leeg, er zat geen vezel in. Hij zei dat een blaasteam moest komen om het glasvezel in de woning te blazen. Hij zou dat doorgeven en ik zou gebeld worden voor een nieuwe afspraak.

Side-note 2: Ik heb ook Caiway mobiel aangeboden gekregen (gratis voor 2 jaar). Deze loopt al, terwijl ik nog geen Caiway internet heb. Ik had afgesproken dat mobiel pas in zou gaan als internet ook in is gegaan...

Twee weken verder nog geen belletje gehad. Ik heb vandaag drie verschillende bedrijven gehad (Caiway, Delta Fiber, en een andere beheerder speciaal voor Albrandswaard) met drie verschillende meningen. Caiway zag geen berichten over een na-installatie staan op mijn adres, Delta Fiber zei dat ze niet beheren in Albrandswaard, en het derde bedrijf zou mij terugbellen om te kijken wat er nog moet gebeuren.

Ik snap dat het complexer wordt als de aanbieder niet het netwerk beheert, maar Caiway lijkt helemaal geen administratie te houden over installatie e.d. Dit terwijl Caiway wel nog een monteur zou sturen om de modem aan te sluiten.

Nu moet ik in de rondte bellen om te vragen hoe het nou met mijn bestelling zit. Ik begrijp niet wie wat beheert, dus dat kost me enorm veel moeite om alles goed uit te leggen (Caiway begon dan ook met: voor alle glasvezelvragen moet je bij delta fiber zijn). Ik zie er eerlijk gezegd tegenop, en ben aan het twijfelen om de bestelling maar te annuleren. En dan zit ik nog met Caiway mobiel die ik dan ook moet annuleren...

Iemand tips of vergelijkbare ervaringen? Is het altijd zo stroef?

Goed, als ik je nu ook nog eens vertel dat Delta en Caiway al 2 jaar in hetzelfde pand zitten en de medewerkers die jij aan de lijn krijgt voor beide bedrijven hun werk doen en deze providers feitelijk zo goed als hetzelfde leveren in een iets andere verpakking.

Delta Fiber Netwerk (dat is niet Delta glasvezel) heeft het netwerk in handen. Afhankelijk van de regio is er verschil wil daadwerkelijk werkzaamheden verricht. Het blazen van een glasvezel is meestal een aannemer. Het werk in de straatkasten wordt in Twente bijvoorbeeld gedaan door Cogas Infra.

Wel gek dat het zo lang moet duren, anderzijds moeten ze je wel plannen en is personeel overal schaars.
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
selbouhaddani
Ik werd inderdaad verwelkomd met "goedendag, met delta glasvezel" oid Smile

Dat derde bedrijf heeft me weer doorgestuurd naar Allinq om zelf maar een afspraak in te plannen. Uiteindelijk wordt het geblaas pas in oktober(!) gedaan, dus ik verwacht pas in november te starten met glasvezel. Vind ik niet zo erg, ik begrijp dat personeel overal schaars is nu. Alleen jammer dat Caiway geen klantmanagers heeft om dit gebel uit handen te nemen en aannemers achterna te bellen.
 
OnsParadijs
Ik heb, ook in Rhoon, een andere ervaring. Heb een glasvezelaansluiting (TV + internet) sinds begin september. De hele aansluiting ging soepel en volgens afspraak. Box ontvangen, afspraak voor de aansluiting gemaakt. De monteur was na ruim één uur klaar en alles werkt.
Mijn glasvezelaansluiting was wel volledig aangesloten.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Caiway nieuwe bestelling haast onmogelijk', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Nieuwe zenders per januari 2024 Interactieve TV, Pay Per Event : 6 19 jan 2024
Caiway slechte routes? Storing : 1 18 jan 2024
Amino aria 7x naar Caiway omzetten CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 1 22 dec 2023
Zender van de maand Caiway Interactieve TV, Pay Per Event : 122 11 dec 2023
Werkzaamheden Caiway veroorzaakt storing met dubbel NAT probleem Werkzaamheden : 17 24 aug 2023
Advertentie