Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
VPN Unlimited Lifetime Subscription ~38 Euro
Highway
Het 3 jarig VPN Unlimited abonnement loopt bij mij binnenkort af. Ik gebruik het tijdens de vakanties om met laptop en mobiel op wifi toch beveiligd te zijn.

Je hoeft trouwens niet de app van hun te gebruiken. Als je support mailt met de vraag hoe je handmatig de VPN kunt instellen dan krijg je een uitgebreide mail terug met gebruikersnamen en wachtwoorden voor alle VPN protocollen. Ook krijg je voor OpenVPN de certificaten toegestuurd van al hun servers. Handig als je op b.v. je router of NAS de VPN verbinding handmatig wilt instellen.

Ik zag dat er nu een mooie aanbieding was voor $49,99 voor een "Lifetime Supscription". Met 10% korting bij je eerste aankoop of 10% korting met promo code "TURNUP" (geen idee hoelang die laatste geldig is maar kreeg ik op 17 augustus binnen).

Inmiddels heb ik die VPN Unlimited Lifetime Subscription met korting voor 45 dollar aangeschaft. (~ 38 Euro).

Voor de liefhebbers hier de link: VPN Unlimited Lifetime Subscription

Nieuwe promocode met 15% korting: BYESUMMER
Wink

Dazzling
Ik gebruik openvpn met me netgear router. Makkelijk voor de caiway app in het buitenland. En ook beveiligd met bankieren enz.

Dus waarom betalen als het bij sommige routers zelf kan instellen en dus gratis is

Highway

Dazzling schreef:

Ik gebruik openvpn met me netgear router. Makkelijk voor de caiway app in het buitenland. En ook beveiligd met bankieren enz.

Dus waarom betalen als het bij sommige routers zelf kan instellen en dus gratis is

Hieruit maak ik op dat je vanaf elders een vpn verbinding opzet naar je netwerk thuis. Dat kan ook prima en levert voor je mobiel ook extra beveiliging op.

De VPN verbinding uit de eerste post gaat over een VPN naar de buiten wereld via andere ip adressen dan die van Caiway. B.v. handig als je een netflix account hebt in de U.S. om series eerder te zien dan in Nederland. Maar je hebt dan wel een U.S. ip nodig.
Wink

Dazzling
Precies gewoon puur om toch wat veiligheid te hebben en voornamelijk caiway tv (via de app) en netflix te kijken in het buitenland

cameleon
In ben net overgestapt van Ziggo naar Delta Glasvezel
Ik gebruikte poort 1194 in forward naar mijn openvpns server gebeouwd op een Raspberry pi. dit heeft jaren probvleemloos gewerkrt
ik heb bij mijn DNS het nieuwe externe IP adress van mijn Delta moden ingegeven.
Echter de forward werkte niet

Ik heb daarop klantenserice gebeld en die hebben CGNAT uitgezet
Ik heb daarna een ander extern IP adress gekregen.
Uiteraard ook weer aangepast bij mijn DNS maar helaas, als ik ping op mijn ddns access komt er geen verbinding met mijn Raspberry Pi op poort 1194 tot stand.

ik denk dus dat de forward nog steeds niet goed is
Graag vraag ik je om informatie en tips om dit goed ingericht te krijgen

Ik hoor graag van je

Cor
M.vr.gr

Cor Struyk [PA0GTB]

Highway
Hoi Cor, welkom op het forum.

Lees dit vermakelijke stukje over CGNAT perikelen ook eens van mij. Werkzaamheden_Caiway_ veroorzaakt storing met dubbel NAT probleem

Ik vraag me af of je eigenlijk niet nog steeds op een CGNAT zit. Heb je dit kunnen uitsluiten?

In de boze buitenwereld wil je via je raspberry pi een vpn verbinding opzetten die van je Delta internet gebruik maakt. Dit zou probleemloos moeten gaan. Ik heb een "dom" Genexis glasvezel modem met daarachter een ASUS router. In de ASUS router heb ik ook een VPS server geconfigureerd en dat werkt prima.

Nokia-modem (Genexis/Nokia G-010G-P) instellen

Dit modem ondersteunt geen directe port forwarding, maar het is mogelijk om de instellingen aan te passen.
Poorten openzetten voor VPN

Als je VPN vanaf buiten toegankelijk wilt maken, moet je port forwarding instellen:

Login op de Nokia-router via het IP-adres (meestal 192.168.1.1).
Ga naar de port forwarding-instellingen en voeg een regel toe:
Protocol: UDP
Poort: 51820 (voor WireGuard) of 1194 (voor OpenVPN)
Doel-IP: IP van je Raspberry Pi (bijv. 192.168.1.100)

Let op: Sommige Delta-abonnementen gebruiken CG-NAT, waardoor port forwarding niet werkt. In dat geval moet je Delta vragen om een vast IP-adres of een VPN-dienst met externe poort-forwarding gebruiken.

DHCP-reservering instellen
Zorg ervoor dat je Raspberry Pi altijd hetzelfde interne IP-adres krijgt:

In de Nokia-router DHCP-reservering instellen voor de Raspberry Pi (192.168.1.100 bijvoorbeeld).

Alternatief: Nokia-modem in Bridge Mode?
Als je een eigen router (bijv. UniFi, TP-Link, Fritz!Box, etc.) hebt, kun je de Nokia in bridge mode zetten en een eigen router laten inbellen. Dit biedt meer controle over port forwarding en netwerkbeheer. Neem contact op met Delta hiervoor.

73's PA3GHF

Edit: Mogelijkerwijs heeft het te maken met je IPv6 adres. Je hebt geen IPv4.
Tip: Gebruik een dynamic dns dienst, dan krijg je een hostname en kun je die in je apparaten gebruiken. Je moet dan wel in die raspberry pi een dynamic dns server of client configureren.
Gewijzigd door Highway op 27 March 2025, 16:59
Wink

cameleon
Beste collega Ham. Graag je naam

Ik heb wederom contact opgenomdn met delta. En wat blijkt....het werkt nu.......deels.....

Ik kan nu de vpn server activeren iets doen waarbij ik via de secure vpn connectie. In huis weer terecht kom en lokaal iets kan doen. Bv mijn.antennes afschakelen als ik.niet thuis ben en er onweer dreigt.
Maar, ik ja geen app.activeren die weer naar buiten gaat. Bv naar mijn bank of zo....dat werkt.nog niet. Wordt ergens tegen gehouden ???
Mogelijk dat ik nog iets in de firewall moet aanpassen ??? Ik weet niet wat er standaard in het Nokia modem ingeschakeld staat ??

Aanvullend ;
Ik heb de firewall in het modem geheel uitgezet, maar dat helpt ook.niet

Hints en tip zijn welkom
Gewijzigd door cameleon op 28 March 2025, 17:53
M.vr.gr

Cor Struyk [PA0GTB]

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'VPN Unlimited Lifetime Subscription ~38 Euro', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Delta begint met aanbieden 1Gbit/s-abonnement via kabel voor 125 euro per maand Algemeen : 2 30 Nov 2018
Nieuwe glasvezelpakketten per 11 juni 2013. 10 euro p/m goedkoper. CaiWay/Delta Glasvezel algemeen (waar beschikbaar, ervaringen) : 21 08 Aug 2013
Eredivise Live 10 weken voor 10 euro !!! Interactieve TV, Pay Per Event : 2 18 Sep 2012
Sorry, de Black Friday deals zijn voorbij. Kijk voor nieuwe acties op Delta_flexpakket