obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
In dit onderdeel kun je alles kwijt over Glasvezel modems van CaiWay/Delta. Eventueel in combinatie met een eigen router.
 Onderwerp afdrukken
Multiscreen via Fritz!box 7390
pjgroeneveld
Hallo,

Ik heb sinds kort een Caiway glasvezel alles-in-1 abonnement.
Als router gebruik ik een Fritz!box 7390.
Werkt allemaal perfect, behalve de Multiscreen app via Wifi.
Op Pc's die via Ethernet met de fritz!box verbonden zijn werkt Multiscreen prima.
Wireless verbonden PC's een (android) telefoons/tablets maken wel verbinding met multiscreen (de zenderlijst wordt wel opgehaald, de caiway helpdesk kan ook zien dat er een actieve sessie is) maar ik krijg geen beeld, alleen een volledig zwart beeld.
Volgens Caiway is de Fritz!box de oorzaak.
Dat wil ik ook best geloven, omdat mijn buurman met een standard caiway netgear router dit problem niet heeft.
Wat men mij niet uit kan leggen is waar mijn fritz!box dan een problem mee heeft dat dit niet werkt.

Heeft er hier iemand een idee wat het proleem precies zou kunnen zijn ?
En, nog mooier, hoe ik dit op zou kunnen lossen.

Alvast bedankt,
Peter
 
pjgroeneveld
Ik heb het geprobeert op de volgende android devices :

Samsung galaxy tab 2 7", android 4.1.2, app versie 0.142
Samsung galaxy s4 mini, android 4.4.2, app versie 1.1.140_b1
Asus memo pad hd 7, android 4.2.2, app versie 0.142

Ik heb de glasvezel aansluiting voor mijn buurman geinstalleerd.
Er kwam toch echt een Netgear X300 uit de Caiway doos.
 
pjgroeneveld
Hmm, ik begon toch te twijfelen en heb de plaatjes er even bijgezocht.
Je hebt gelijk, er kwam een sitecom X3 N300 uit de caiway doos.
 
pjgroeneveld
Ja, verder werkt alles (ook Youtube, Netflix) prima.
Ik ben heel benieuwd wat Multiscreen onder water gebruikt en wat er nu eigenlijk fout gaat.
Aangezien alles wired via Ethernet wel werkt moet er ergens iets beperkt worden in de fritz!box op het wireless network.
Maar wat ? En kan ik dat door een configuratie setting verhelpen ?
Of moet ik hopen op een patch in een OS upgrade voor de fritz!box door AVM.
 
Caiway Webcare
Goedemorgen,

Vervelend om te horen dat dit probleem op deze android-apparaten speelt. Ik zou hier toch graag een storingsmelding voor aanmaken om te achterhalen wat dit probleem veroorzaakt. Kunt u ons in een persoonlijk bericht antwoord geven op de volgende vragen:

- Speelt het probleem ook op het moment dat u een computer / laptop draadloos aansluit?
- Welke browser(s) gebruikt u op de computer/laptop om naar multiscreen te kijken?
- Speelt het probleem ook als u via een andere router (bijvoorbeeld bij de buren, of als u zelf een andere router heeft) probeert in te loggen?

Kunt u het antwoord op bovenstaande vragen, alsmede uw postcode, huisnummer en 06-nummer in een persoonlijk bericht naar ons toesturen? Dan kunnen we op basis daarvan een storingsmelding aanmaken om het probleem verder uit te zoeken.

We horen het heel graag van u.

Met vriendelijke groet,

Timo
Handtekening
Caiway Webcare Team
 
jj1987
De Fritzbox 7390 is eigenlijk een Adsl/vdsl modem dat voornamelijk gebruikt wordt door XS4ALL. Je kunt hem wel configureren als zijnde router, maar dit vergt wel enige kennis. Er zitten verschillende modussen in voor wat het apparaat moet doen. Heb je hem al eens helemaal gereset? Tegenwoordig krijg je bij XS4ALL een Fritzbox 7490, dit omdat deze beter aansluit bij de tegenwoordige glas snelheden. En ook 5Ghz ondersteund. Staat de Fritzbox wel echt op routerfunctie? In het menu onder Internet en dan account information, kun je een provider instellen. Daar moet echter niets staan, omdat glasmodem van Caiway het modem werk doet. Waarschijnlijk staat er iets niet goed in "Permit access". Daar staan ook allemaal standaard regeltjes en instellingen van providers. Heb je de laatste Fritz!OS erop staan? Vind het wel gek dat het bedraad wel werkt en via WiFi niet. De WiFi instellingen zijn met een Fritzbox wel erg beperkt. Verder dan een ssid, wachtwoord en kanaal komt zo'n ding niet. Maar het bereik en stabiliteit is zeker prima voor een ISP modem. Daar kan KPN bijv. Nog een punt aan draaien met hun Experiabox.
 
pjgroeneveld
De benodigde kennis om de 7390 als alleen router te configureren valt wel mee.
Op de pagina Internet-->Account Information de internet provider configureren als "Existing connection over LAN" en vervolgens het glasvezel modem aansluiten op de LAN1 poort is alles wat er hoeft te gebeuren.

De fritzbox is gereset en staat echt op router functie, want anders zou de rest van de internet functionaliteit incl. mijn voip configuratie voor telefonie en de multiscreen TV over Ethernet ook niet werken.
In de Permit Access settings kan het ook niet zitten, aangezien die generiek gelden voor de internet toegang en het probleem zich alleen voordoet op het WLAN en niet bedraad.
In vergelijking met mijn oude Zyxel modem zijn de WLAN settings van de Fritzbox behoorlijk uitgebreid. Dat je alleen ssid, wachtwoord en kanaal kunt configureren daar ben ik het niet mee eens.
 
pjgroeneveld
Ik zie net dat AVM voor de fritzboxen begonnen is met de uitrol van OS 6.30.
Momenteel is hij alleen nog beschikbaar voor de 3272 en de 7272, de rest van de modellen volgt nog.
Hopelijk wordt het probleem in deze versie opgelost.
 
pjgroeneveld
Gisteren kwam OS 06.30 beschikbaar voor de Fritz!Box 7390.
Het probleem dat de Caiway Multiscreen app geen beeld gaf op wireless verbonden devices is daarmee inderdaad opgelost.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Multiscreen via Fritz!box 7390', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Delta multiscreen app full screen? Algemeen : 2 04 dec 2023
Fritz!Box 5490 instellingen voor Delta glasvezel Hardware instellingen : 4 31 mei 2022
Multiscreen en app liggen er uit. Storing : 8 29 mei 2020
Multiscreen App op iMac desktop Storing : 101 24 sep 2019
Multiscreen tv CaiWay/Delta Glasvezel algemeen (waar beschikbaar, ervaringen) : 11 13 mei 2019
Advertentie