obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
Problemen Cisco 8485DVB
DaffyDuck
Hallo Allen,

Ik heb sinds de overstap van Ziggo naar Caiway op de kabel al problemen met mijn Cisco 8485DVB, dit begon eerste instantie dat de EPG traag inlaad, en de tuner reageerde soms heel slecht op de afstandbediening, na een reset door de bekende stekker eruit te halen ging het weer even goed maar vooral als ik in de zone van de TV-Extra kanalen kwam begon het weer.

Maar nu na een kleine 1 halve week doet het volgende veel grotere probleem zich voor, (mogelijk nadat ik de Fabrieks Instelling terug heb gezet en de tuner opnieuw heb geinstalleerd.)
De Tuner geeft nu mijn TV-Extra kanalen helemaal niet meer weer, het beeld blijft zwart en ik heb geen geluid, terwijl ik in de proefperiode alle kanalen gewoon te zien kreeg. Ik krijg ook geen fout meldingen, dus de kanalen zijn wel correct geïnstalleerd en soms komt het zelfs voor dat ik de ondertiteling wel kan zien.

Mijn standaard kanalen in het Cogas gebied zijn wel probleemloos te bekijken in HD en ook de opname functie's werken correct.

Ik heb van alles al geprobeerd, van stekker eruit, opnieuw zenders zoeken, Fabrieks instellingen terug gezet, maar helaas... hij blijft erbij en mijn TV-Extra kanalen worden niet meer weergegeven, maar ze staan wel in de lijst.

Het ligt niet aan mijn smartkaart, want op mijn 2e tv waar een Humax IR-FOX C tuner achter staat werkt alles wel naar behoren, maar deze tuner heeft geen voor en terug spoel, en ook geen opname Functie en is uitsluitend alleen als tuner te gebruiken.
Op de Cisco 8485DVB staat automatische updates gewoon aan en de tuners 1 en 2 werken goed, 100% signaal en kwaliteit.

Wie weet wat ik moet doen om deze tuner weer normaal werkend te krijgen op het Caiway kabelnetwerk, er moet toch iets zijn waardoor dit is ontstaan.. Firmware o.i.d.
Heb wel de klantenservice benaderd en die heeft met mij de optie's doorgenomen, maar ze kwamen tot de conclusie dat dit te maken had dat hun kabelnetwerk van Caiway niet zo goed wilde samen werken met mijn Cisco 8485DVB. En dat het ook vaak problemen ontstonden doordat de tuner naar het Interactieve retour signaal van Ziggo zit te zoeken.
Het enige advies was dat ik een andere HD recorder van Humax moest aanschaffen.

Wie o wie kan mij hiermee helpen en heeft tips.
Alvast dank.
Gewijzigd door DaffyDuck op 01 maart 2015, 03:03
 
DaffyDuck

Quote

Jaco Hage schreef:

Het is altijd al een eerste klas probleem bak geweest. De voorganger van Cisco was nog erger.
Het functionele van de interactiviteit is nu ook vervallen. Het is specifiek ontwerp voor Ziggo gebruik.
Ik verwacht dat je uiteindelijk opzoek moet gaan naar een stabiele Humax of gebruik maakt van de CI+ functionaliteit en indien mogelijk je opname doet met een externe HDD op je USB van je TV.
De smeuïge interactiviteit van Ziggo werkt niet in het Caiway coaxnetwerk.

Nu is de andere zijde dat jullie 2 maanden een free TV pakket via een Smartcard ontvangen en dat dit via de Smartcard ook niet helemaal lekker loopt bij sommige adressen. Je kan nog eens navraag doen of de smartcard actief is en/of wel compatible is met het pakket.


Dank voor je reactie,
Je hebt absoluut gelijk dat deze Cisco typisch een gefabriceerd Ziggo geval is, bij mij heeft ie ook vanaf 2011 nooit echt vlekkeloos gewerkt, hierover is ook al genoeg geschreven. En dat die Ziggo Interactieve TV er zo in gebakken zit dat dit mogelijk wel alle problemen veroorzaakt, want het groene led lampje blijft hierop ook nog constant knipperen.

De Smartkaarten zijn allemaal actief, die heb ik op de site van "mijn Caiway" nagekeken en daar heb ik ook nog een reset gegeven om te kijken of het dan opgelost zou zijn.
Ook de klantenservice van Caiway bevestigde dat de Smartkaarten wel actief waren voor mijn bestelde pakket. Firmware zou ook bijgewerkt zijn voor het Caiway netwerk werd mij verteld want de tuner staat ingesteld op automatische updates, en er zijn geen updates beschikbaar.
De Firmware die er nu op staat is 4.0.0.8 en de Loader versie is 3.0.0.
Maar ik vind het heel vreemd dat ie eerst wel alles liet zien, en dat de decoder nu alleen TV standaard
60 digitale zenders, 21 in Full HD doorgeeft.
De Decoder heeft blijkbaar wel een probleem om de smartkaart uit te lezen dat TV-Extra ook doorgegeven moet worden.


Maar ik vind dat Caiway in deze zijn verantwoordelijkheid ook had moeten nemen om i.i.g mee te delen dat apparatuur van Ziggo in de meeste gevallen problemen kunnen geven.
Want als deze Cisco niet goed wil communiceren met het Caiway netwerk, dan ben ik als consument mooi de sjaak doordat ik nu een dure Humax 5200C van 239.- of een 5400C van 333,- moet kopen, en dat werd niet door Caiway vermeld, deze heeft expliciet gemeld dat alle apparatuur gewoon werkte en dat alleen het Modem gewisseld moest worden.
Maar Caiway bied me nu ik lid ben wel aan dat ik bij hun een Humax kan huren zodat ik dan van de problemen af zou zijn, want ze verkopen deze tuners niet.
 
Adios
Ik vind dat Caiway jou kostenloos een Humax DVR in bruikleen moet geven.
Je bent er nu schaamteloos ingeluisd door Cogas/Caiway.
Gewijzigd door Adios op 01 maart 2015, 10:54
 
DaffyDuck

Quote

H D R schreef:

Ik vind dat Caiway jou kostenloos een Humax DVR in bruikleen moet geven.
Je bent er nu schaamteloos ingeluisd door Cogas/Caiway.


Dat vind ik ook, ik heb net nog eens de smartkaarten gewisseld en op mijn Humax IR-FOX C tuner wat een simpel apparaat is daar doet alles het normaal, dus het moet wel in die Cisco zitten.

Maar ik zou wel eens willen wat ik evt kan doen om mijn Cisco 8485DVB als nog aan de praat te krijgen op het TV-Extra pakket van Caiway. Want het blijft vreemd dat de 60 digitale zenders, 21 in Full HD TV-Standaard in het alles in 1 HD pakket het allemaal wel doen.

Dus als iemand mij een aantal tips kan geven, ik hou me aanbevolen, en vooral.. wat heeft Ziggo in deze Decoder verwerkt waardoor deze niet goed werkt met de Smartkaart van Caiway.

En ik hoop dat iedereen reageert die probleem heeft met de Cisco 8485DVB op het Caiway netwerk, want dan ben ik er van overtuigd dat ik zeker niet de enige ben, want dit is toch te gek voor woorden.

Dit is wat me is beloofd :

Klant bij Ziggo?

Wat verandert er voor u als u overstapt naar Caiway? Eigenlijk niet erg veel! Dankzij onze samenwerking met Ziggo, kunnen we ervoor zorgen dat u weinig zult merken van de overgang naar Caiway. Lees hieronder wat de overstap voor u betekent.
Televisiezenders
Met Caiway ontvangt u dezelfde tv-zenders als nu. Ook de extra zenderpakketten TV Plus en TV Extra veranderen niet. En u kunt themapakketten zoals HBO, Film1 en FOX Sports bijbestellen.
Extra tv’s in huis
Met Caiway kunt u gewoon televisie blijven kijken op uw extra tv’s. Ook hier verandert er voor u niets.
Live tv-kijken op smartphone, tablet en pc
Ook op uw smartphone, tablet en pc kunt u thuis live naar uw favoriete programma’s kijken.
Digitale televisie apparatuur
Uw huidige digitale televisie apparatuur kunt u gewoon blijven gebruiken zoals u gewend bent.
Live tv pauzeren, terugspoelen en opnemen
Heeft u een digitale ontvanger met recorder? Dan kunt u deze gewoon blijven gebruiken.
Smartcard
Bij Caiway heeft u geen smartcard nodig om alle TV Standaard zenders te ontvangen. Bestelt u een extra zenderpakket? Dan ontvangt u een nieuwe smartcard van ons.

Internet
Uw internetsnelheid blijft hetzelfde. U ontvangt van Caiway een nieuw modem.
Draadloos internet
Voor uw draadloos internet ontvangt u van ons gratis een Wifi-router in huur.
E-mail
Ongeveer 10 dagen voor de ingangsdatum is uw nieuwe e-mailadres van Caiway al beschikbaar. U kunt uw contactpersonen tijdig op de hoogte brengen van uw nieuwe e-mailadres.
Telefonie
Als u wilt, behoudt u uw telefoonnummer. Dit kunt u aangeven bij uw bestelling.
Korting op uw Alles-in-1HD pakket
Omdat u bij uw overstap alle diensten bij Caiway onderbrengt, ontvangt u van ons een aantrekkelijk welkomstaanbod!
Gewijzigd door DaffyDuck op 01 maart 2015, 20:02
 
Adios
Ik denk dat je het meeste hebt aan de woorden van Jaco Hage in dit geval.
Niets aan te doen, in de prullenbak met dat rotding.
 
DaffyDuck

Quote

H D R schreef:

Ik denk dat je het meeste hebt aan de woorden van Jaco Hage in dit geval.
Niets aan te doen, in de prullenbak met dat rotding.


Ik ben nog niet klaar met Caiway, ze krijgen deze decoder met de mededeling om hem compatible te maken, zo niet dan eis ik van hun een Humax decoder, belofte maakt hier schuld.
Ik ga een overeenkomst met hun aan met als voorwaarde dat mijn bestaande Ziggo apparatuur gewoon blijft werken, dit word zelfs nog eens een keer duidelijk vermeld: http://www.twentestaptover.nl/site/nl...lijkaanbod

Dus dit verhaal krijgt nog een vervolg.... Frown
 
Adios
bij www.klacht.nl Smile
 
Highway

Quote

H D R schreef:

bij www.klacht.nl Smile


Ik zal caiway mailen over dit probleem in de hoop dat het hier op deze site voor je opgelost kan worden.
Handtekening
Wink
 
Caiway Webcare
Beste DaffyDuck,

Vervelend dat je deze problemen ervaart met je Cisco ontvanger. Je geeft aan dat je de ontvanger al een keer hebt hersteld naar de fabrieksinstelingen. Over het algemeen gaat het daarna goed met met dit type ontvanger, raar dat je toch problemen blijft ervaren.

We komen graag met je in contact om nog een aantal stappen te doorlopen. Kun je ons een prive bericht sturen met daarin je postcode en huisnummer?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Nitin
Caiway Webcare Team
Handtekening
Caiway Webcare Team
 
DaffyDuck
Extra update !!

Vandaag Maandag 2 Mrt maar eens weer contact gehad met de klantenservice dat ik er niet mee eens ben met de aangedragen oplossing van 4 Febr Want op de website van Caiway word toch expliciet vermeld, "uw huidige digitale televisie apparatuur kunt u gewoon blijven gebruiken zoals u gewend bent".

De medewerker gaf ook aan dat dit ook zeker zo is want daarover waren destijds met Ziggo goede afspraken gemaakt. Maar dit probleem is ook bij alle Ziggo leden ontstaan en speelt niet alleen bij ons, dit is zozeer een Caiway probleem.
Maar het is nu Cisco die een fout heeft gemaakt met een software update die ze voor anderhalf week terug zouden hebben gedaan met dit als gevolg. De decoder wil nu alleen de Tv-standaard zenders nog doorgeven maar TV-Plus, TV Extra of andere uitbreidingspakketten waar een Smartkaart voor nodig is worden niet meer weer gegeven.


Het regent klachten bij de klantenservice van mensen die deze decoder ook gebruiken, en het wachten is nu op Cisco dat de Decoder weer een volgende update krijgt zodat het ontstane probleem verholpen is, maar daar is nog geen uitzicht op wanneer dit zal gebeuren, en of het wel zal gebeuren.

Dus ik zit nu weer zonder oplossing, geen TV-Extra, en in afwachting op iets wat Cisco mogelijk nooit gaat doen...
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Problemen Cisco 8485DVB', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Nokia modem en WiFi problemen [opgelost] CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 1 12 mrt 2023
Problemen met website, router port 443 Hardware instellingen : 4 11 feb 2023
Caiway Glasvezel - FiFa (FUT) en Gaming ervaringen Vs problemen Storing : 1 14 jun 2020
Wachtwoord problemen op Imac Instellingen software : 1 29 feb 2020
Problemen met doorspoelen Entone Decoders van CaiWay/Delta voor digitale radio en tv. : 3 24 dec 2019
Advertentie