obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
Ik heb ook zo'n mail gehad
Ja Ja 50%[2 stemmen]
Nee Nee 50%[2 stemmen]
Totaal stemmen : 4
 Onderwerp afdrukken
Pas op voor mailtjes van: "bank x introduceert op 1 september 2014 contactloos betalen."
Highway
Pas op voor mailtjes van: "bank (vul hier een willekeurige bank in) introduceert op 1 september 2014 contactloos betalen."

Gisteren en vandaag van dit soort mailtjes ontvangen. Ik verwacht dat dit soort mailtjes massaal verstuurd worden en wil jullie hiervoor waarschuwen.

In de regel kan ik spam mailtjes heel makkelijk herkennen, maar deze serie is anders. Professioneel en authentiek uitziende mailtjes die je wijzen op het gratis aanvragen van een nieuwe pas met de mogelijkheid contactloos te betalen (NFC). Na 1 september zou hiervoor betaald moeten worden. Contactloos betalen is de nieuwste trend en hier wordt handig op in gespeeld.

Check dit soort mailtjes op de volgende kenmerken om te zien of ze ook daadwerkelijk van uw bank komen.

  • Check het verzend mail adres. Is dit iets wat uw normale bank ook gebruikt?
  • Check het mail adres aan wie het verstuurd is. Is dit mail adres bekend bij uw bank? Bij mij was het mail adres verborgen, maar je kunt met de optie headers checken aan wie het verstuurd is.
  • Zweef boven de "aanvraag" link, maar klik er niet op. Door erover heen te zweven wordt het adres zichtbaar in de statusbalk. Werkt dit niet kijk dan in de html van de body en zoek de link op. De link is namelijk niet van uw bank maar er wordt een ip adres (dus zonder naam) getoond om de werkelijke websitenaam te verhullen.


Nogmaals klik nooit op zo'n link, want het kan zijn dat bij het openen van de pagina als een virus overgebracht wordt. Dit hoeft niet persé als het alleen maar gaat om het achterhalen van privé gegevens.

Iemand nog tips om dit soort mailtjes te checken?

Een gewaarschuwd mens telt voor 2!
Handtekening
Wink
 
2fast4u
bedankt ik gebruik geen caiway mail maar goed te weten!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Pas op voor mailtjes van: "bank x introduceert op 1 september 2014 contactloos betalen."', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Voorbeeld voor caiway! Algemeen : 1 23 jan 2023
Poort 80 openen voor internet radio Hardware instellingen : 4 24 nov 2022
Fritz!Box 5490 instellingen voor Delta glasvezel Hardware instellingen : 4 31 mei 2022
TV voor webtv functie TV's met ingebouwde Tuners : 1 29 sep 2021
TV 2x aanzetten voor beeld Algemeen : 5 08 feb 2021
Advertentie