obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier storingen in uw analoge ontvangst.
 Onderwerp afdrukken
Analoge Radio Storingen
jj1987
Al enige tijd zijn er veel problemen omtrent analoge fm radio in Hendrik-Ido-Ambacht.
Enige weken geleden is er kennelijk onderhoud aan geweest (lees gerommeld). Waarna veel zenders veel harder klonken dan normaal. Heb hier toen een bericht over gestuurd, maar kreeg van Caiway zelf alleen maar het welbekende ''ligt het niet aan uw binnenhuisbekabeling verhaal'' te horen. Zit zelf in de elektronica, en weet dus wel van want. En buiten dat zijn de klachten die ik omschrijf op meerdere adressen hier in verschillende straten getest en met verschillende apparatuur en zelfs direct op het AOP.
Op de zender FIP is het geheel stil al gedurende één week.
City FM is na bovenstaand onderhoud zo hard uitgemoduleerd dat het signaal overstuurt de kabel over gaat dat het niet aan te horen is. Stereo indicatie knippert en menig tuner gaat over zijn nek, waardoor er niet naar te luisteren is.
Radio 538 zit 2x op de kabel. 1x op 102.4 mhz en 1x op 102.7 mhz. Bij een van de 2 frequenties is het enige wat verschilt in de RDS dat er staat ''radio 538 digitaal'' en de andere ''radio 538''. Beiden frequenties (vooral de 102.7 klinkt ook overstuurd.) En is dus ook gewoon niet te beluisteren. Verder ontbreekt van Q-music op 100.4 mhz delen van het RDS signaal. Er staat namelijk alleen een zendernaam en verder niks aan info. Ik hoop dat er wat aan gedaan kan worden, want in Ambacht hebben we al een ander aanbod dan alle andere Caiway abbonees, en dat betekend dus ook dat er voor ons geen Radio Decibel op de kabel zit en ook geen Slam FM. Wat ik overigens ook een vreemde zaak vind. Want wij betalen net zoveel als andere abonnees, maar krijgen daar dus minder voor.
Heb het idee als zelf technicus zijnde, dat er in het kopstation wat aangerommeld is, en er of geen of slecht onderhoud wordt gepleegd aan de apparatuur waardoor er veel problemen zijn. Naar mijn idee worden de zenders digitaal opgevangen in het kopstation en daar gemoduleerd op de kabel gezet, wat zich ook soms resulteert in haperingen en blikkerig geluid en harde knarsen (lees digitale storing). Dit komt op meerdere zenders voor en is soms ook dagen weg, waarna het weer een dag slecht is.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Analoge Radio Storingen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen ontvangst van radio WDR3 en WDR4 Analoge radio of televisie storing : 2 23 jan 2023
Poort 80 openen voor internet radio Hardware instellingen : 4 24 nov 2022
Servicedesk op niveau analoge tijdperk. Klacht over CaiWay/Delta : 1 10 sep 2021
Slecht ontvangst sommige Digitale radio zenders via coax Storing : 2 09 aug 2020
21-2: kan discord en radio 10 niet bereiken Storing : 3 23 feb 2019
Advertentie