obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
In dit onderdeel kun je alles bepreken over de digitale ontvangers voor glasvezel van CaiWay/Delta
 Onderwerp afdrukken
IPTV via HTPC?
yellow
Op dit moment gebruik ik 3 DVB-C PCI kaarten in een linux server met tvheadend waarmee ik (minstens) 3 verschillende tv kanalen tegelijk kan bekijken/opnemen, via XBMC clients gekoppeld aan meerdere TVs in het huis.
Die linux server staat echter op het punt van overlijden dus ik ben op zoek naar een nieuwe oplossing.

Ik heb ook een Asus RT-N66U router, waarop in principe IPTV rechtstreeks op aangesloten zou moeten kunnen worden.
Daarbij kun je op die router ook tvheadend zelf installeren, zie: http://www.smallnetbuilder.com/forums...ostcount=9
Mijn wens/hoop is nu dat ik met alleen deze router + embedded tvheadend installatie hetzelfde kan bereiken als met mijn oude server...

Voordat ik echter overstap naar glasvezel met IPTV (ipv zonder) hoop ik dat iemand antwoord kan geven op de volgende vragen:

- Heeft iemand al eens de IPTV poort van het glasmodem rechtstreeks, of via een omweg, aan zo'n RT-N66U of vergelijkbare router weten aan te sluiten, en hoe dan (instellingen)?

- Is het IPTV signaal via software (met tvheadend of anders) te benaderen?
NB: ik ben alleen geïnteresseerd in het basispaket, en via de coax/DVB-C zijn die niet encrypted, dus ik hoop dat dit hetzelfde is over IPTV.

- De Entone decoder kan naar het schijnt tegelijkertijd (max.) 2 verschillende kanalen opnemen + 1 ander kanaal afspelen op de tv.
Heeft de Entone daarvoor 3 verschillende 'tuners' ingebouwd, of kun je gewoon meerdere IPTV kanalen (softwarematig dus) tegelijk bekijken?

Bij een andere provider (Glashart) schijnt dat laatste in ieder geval wel mogelijk te zijn, zie: http://exarv.nl/2010/05/howto-setup-a...same-time/
Maar misschien werkt het bij Caiway anders?

Voor de duidelijkheid: ik zit in IJsselstein, mocht dat van belang zijn.
 
frank32
Tvheadend heeft bij iptv geen functie meer. De streams zitten niet op verschillende frequenties, dus er hoeft geen tuner te worden aangestuurd. Verder zitten de streams ook niet meer gemuxed en hoeven ze dus ook niet meer uiteengevlochten te worden. Als je op een aansluiting 2 decoders aan zou sluiten, lopen er twee losse videostreams.

De IPTV streams bij Caiway zijn verimatrix gecodeerd, er is geen verschil tussen de streams van het basispakket en de streams van pluspakketten. Dit in tegenstelling tot het dvb-c signaal, waar het basispakket idd ongecodeerd wordt doorgeven. Overschakelen op de iptv streams van caiway heb ik dan ook nog nergens online gezien.

Grofweg heb je twee opties:

1. de pci tuner cards in een vervangende linuxbak zetten icm tvheadend en xmbc
2. Je zou een hdhomerun kunnen gebruiken om ongecodeerde IPTV streams te genereren uit het dvb-c signaal. De glaspakketten in IJsselstein zijn namelijk incl dvb-c signaal, via de bestaande coaxaansluiting. Volgens de reactie van LMU op tweakers, is hdhomerun en XBMC een werkende combinatie.
Gewijzigd door frank32 op 29 september 2013, 11:44
 
Adios
Hebben jullie in IJsselstein, DVB-C op de glasvezel?
 
yellow
Dank frank32 voor je antwoord.

Quote

Tvheadend heeft bij iptv geen functie meer.


Dit verbaast me. Hoewel ik dus nog geen iptv gebruik is dat wel een feature in tvheadend en ik veronderstelde/hoopte dat tvheadend slim genoeg zou zijn om de verschillende frequenties uit het signaal te plukken.
De Entone kan dat immers ook, dus dacht ik dat tvheadend, indien de kanalen niet encrypted zouden zijn tenminste, misschien ook wel zou kunnen.

Quote

De IPTV streams bij Caiway zijn verimatrix gecodeerd.


Ugh, einde oefening dan voor IPTV via HTPC.

Dank overigens voor de tip over de hdhomerun. Die had ik ook al gespot, misschien kan ik die aan mijn Asus router hangen.
Wel een stuk duurdere oplossing overigens: voor 3 onafhankelijke kanalen heb ik minstens 2 van die boxen nodig (2x105+ euro).
Met tvheadend kan ik via mijn 3 DVB-C kaartjes vaak meer dan 3 kanalen tegelijk benaderen en opnemen.

@4K: ook in IJsselstein is en blijft DVB-C gewoon via de coax lopen hoor, als onderdeel van het glasvezelpaket, zoals frank32 correct melde Smile
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'IPTV via HTPC?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
iptv Interactieve TV, Pay Per Event : 1 27 aug 2023
Lokale omroepen worden toegevoegd aan IPTV Interactieve TV, Pay Per Event : 1 03 jul 2023
IPTV werkt niet meer Interactieve TV, Pay Per Event : 2 30 jan 2023
Geen beeld bij iptv Storing : 8 12 aug 2022
[opgelost] bewaartermijn opnames iptv Interactieve TV, Pay Per Event : 2 27 jul 2021
Advertentie