Onderwerp bekijken
In dit onderdeel kun je alles kwijt over Glasvezel modems van CaiWay/Delta. Eventueel in combinatie met een eigen router.
TV ontvanger achter een switch plaatsen is dat mogelijk?
|
|
burton |
Geplaatst op 22 August 2013, 22:20
|
Activiteit » 's-Gravenzande » 2692dd » Alles-in-1 Totaal » Apple Time Machine » Complete TV » Entone IPTV Berichten: 1 Lid sinds: 22 Aug 2013 |
Quote sikkek schreef: Ja hoor. Korte versie: Op de switch (S1) bij het glasmodem de internet kabel (vanaf een router) in poort 1, IPTV kabel in poort 2. Kabel van poort 3 loopt naar poort 1 van de andere switch (s2) bij de Entone ontvanger. Entone ontvanger zit op poort 2, rest van de poorten diverse internet apparatuur (HTPC, receiver, game console etc.) S1 is als volgt geconfigureerd: Poort 1 untagged op VLAN 1, PVID 1 (internet) Poort 2 untagged op VLAN 2, PVID 2 (IPTV) Poort 3 tagged op VLAN 1 en 2, PVID maakt niet uit. (combi) Rest van de poorten als poort 1 (internet) S2 als volgt: Poort 1 tagged op VLAN 1 en 2, PVID maakt niet uit. (combi) Poort 2 untagged op VLAN 2, PVID 2 (IPTV) Poort 3-8 Poort 1 untagged op VLAN 1, PVID 1 (internet) ik heb deze instellingen overgenomen en kan alles op de entone behalve TV kijken ik heb mijn laptop op de betreffende poort aangesloten en krijg daar wel een 172.x adres toegewezen van de dhcp server van caiway. kan uitzending gemist gebruiken en pathe maar live televisie behoort dus niet tot de mogelijkheden heeft iemand enig idee hoe dit verder te configureren? |
|
|
Dave |
Geplaatst op 24 September 2014, 22:28
|
Activiteit Berichten: 18 Lid sinds: 16 Oct 2013 |
Quote sikkek schreef: Ja hoor. Korte versie: Op de switch (S1) bij het glasmodem de internet kabel (vanaf een router) in poort 1, IPTV kabel in poort 2. Kabel van poort 3 loopt naar poort 1 van de andere switch (s2) bij de Entone ontvanger. Entone ontvanger zit op poort 2, rest van de poorten diverse internet apparatuur (HTPC, receiver, game console etc.) S1 is als volgt geconfigureerd: Poort 1 untagged op VLAN 1, PVID 1 (internet) Poort 2 untagged op VLAN 2, PVID 2 (IPTV) Poort 3 tagged op VLAN 1 en 2, PVID maakt niet uit. (combi) Rest van de poorten als poort 1 (internet) S2 als volgt: Poort 1 tagged op VLAN 1 en 2, PVID maakt niet uit. (combi) Poort 2 untagged op VLAN 2, PVID 2 (IPTV) Poort 3-8 Poort 1 untagged op VLAN 1, PVID 1 (internet) Ik heb deze instellingen overgenomen en het internet werkt uitstekend. Ook via de apparaten aan Switch 2. Ook de Entone is inmiddels succesvol geïnstalleerd, ik kan in de menu's komen, de EPG werkt etc. Ik krijg alleen geen tv te zien en geen geluid te horen. Ik hou zwart beeld (behalve dus alle info/menu opties). Enig idee waarom ik dit krijg en hoe ik dit kan oplossen? Gewijzigd door Dave op 24 September 2014, 23:47 |
|
|
sikkek |
Geplaatst op 25 September 2014, 00:03
|
Activiteit » Den Haag, Wateringse Veld » 2548 » Alles-in-1 Totaal » Cisco RV180 » Complete TV » Entone IPTV Berichten: 11 Lid sinds: 10 Jan 2013 |
Je zou eens kunnen kijken of IGMP snooping aan staat in de switches, dat moet uit... |
|
|
Dave |
Geplaatst op 25 September 2014, 08:40
|
Activiteit Berichten: 18 Lid sinds: 16 Oct 2013 |
Top! Dat heeft gewerkt, dank je! Op een ander forum zeiden ze juist dat dit aan moest |
|
|
dennis07101974 |
Geplaatst op 06 October 2016, 18:11
|
Activiteit » Rhoon » 3162 VA » Alles-in-1 G250 » Genexis Titanium-52 » Linksys EA-6700 » Entone IPTV Berichten: 1 Lid sinds: 06 Oct 2016 |
Ik had dit sinds 2 jaar zo werken, echter sinds afgelopen woensdag werkt het niet meer. Ik heb voor de rest geen enkele instelling gewijzigd. Zijn de instellingen veranderd bij Caiway ??? Hoor graag. |
|
|
Hamski |
Geplaatst op 02 December 2016, 09:01
|
Activiteit » Rhoon » 3162 RA » Alles-in-1 Totaal » Basic TV » Entone IPTV Berichten: 3 Lid sinds: 02 Dec 2016 |
Hi Dennis, ik hoop dat je het inmiddels weer aan de praat hebt. En ik hoop dat ook of je mij de setup instructies kunt delen. Ikzelf wil ook dolgraag behalve mijn entone andere apparatuur in mijn meubelen bekabeld kunnen gebruiken. Heb basis technische kennis. Dus ik hoop dat het je gelukt is en dat iemand mij kan helpen. Dank alvast. mvg Armand uit Rhoon (Portland) |
|
|
Hamski |
Geplaatst op 28 May 2019, 18:04
|
Activiteit » Rhoon » 3162 RA » Alles-in-1 Totaal » Basic TV » Entone IPTV Berichten: 3 Lid sinds: 02 Dec 2016 |
Hoi Sikkek, inmiddels heb ik berichten gezien dat deze opstelling niet (meer) werkt. Zelf heb ik basis technische kennis, dus ben benieuwd of het bij jou nog steeds wel werkt. Zou het top vinden als je mij kunt helpen. Misschien dat je kontakt met mij op kunt/wilt nemen? Verneem het graag. Armand uit Rhoon |
|
|
Bordewolf |
Geplaatst op 28 May 2019, 20:48
|
Activiteit » Alles-in-1 G500 » Genexis Titanium-52 » Netgear Nighthawk 7000 » Complete TV » Entone IPTV Berichten: 1471 Lid sinds: 31 May 2014 |
Hamski, is dit nog wel de moeite waard om uit te zoeken. In de loop van 2019 worden de decoders vervangen door Amino's die alleen een internetsignaal van Caiway nodig hebben, je kan dan op iedere router of switch met internetsignaal een Amino knopen. Daarnaast krijg je een nieuwe app (op datzelfde moment) met castmogelijkheden. HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
|
|
|
Hamski |
Geplaatst op 29 May 2019, 00:04
|
Heee Bor, dat zou supervet zijn. Ik was hiervan niet op de hoogte. Heb nog geen Amino maar een Entone. Ik ga eens navraag doen bij onze Caiway "vrienden". HATSJIKIDEEE mvg Armand |
|
|
Sokje |
Geplaatst op 31 May 2019, 09:35
|
Activiteit » Monster » Alles-in-1 G500 » CI+ Module CaiWay Berichten: 324 Lid sinds: 19 Jan 2017 |
Als je graag die nieuwe kastjes wilt en Caiway doet moeilijk. Gewoon voor een maand je Entones opzeggen en dan neem je een nieuw pakket. Dan krijg je vanzelf de nieuwe ontvangers. |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'TV ontvanger achter een switch plaatsen is dat mogelijk?', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Tv ontvanger verbinden met deco X50 mesh | Storing | : 1 | 08 Oct 2023 |
DFN-Amigo7x3 Android TV-ontvanger op komst | CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers | : 1 | 15 Sep 2023 |
Interactie tv achter een titanium 22 | Decoders van CaiWay/Delta voor digitale radio en tv. | : 2 | 03 Mar 2023 |
Digitale ontvanger | Decoders van CaiWay/Delta voor digitale radio en tv. | : 4 | 24 Sep 2022 |
TV op glasvezel loopt 25 seconden achter | Snelheid | : 11 | 24 Sep 2021 |
De Delta Black Friday Deals!
Onderstaande deals uitsluitend voor nieuwe internetklanten van DELTA.
- 16 maanden korting op 2-jarige abonnementen!
- 8 maanden korting op 1-jarige abonnementen!
- In de kortingsperiode ontvang je het 50+ TV-pakket gratis.
- Gratis installatie door de Glasvezelexpert (t.w.v. 149 euro).
- Meer informatie en voorwaarden op: Delta_flexpakket
Onderstaande deals uitsluitend voor nieuwe internetklanten van DELTA.
- DELTA 100 Mbps, 16 maanden voor 35,- p/mnd bij een 2-jarig abonnement.
- DELTA 250 Mbps, 16 maanden voor 35,- p/mnd bij een 2-jarig abonnement.
- DELTA 1 Gbps, 16 maanden voor 40,- p/mnd bij een 2-jarig abonnement.
- DELTA 2 Gbps, 16 maanden voor 50,- p/mnd bij een 2-jarig abonnement.
- DELTA Unlimited (8 Gbps), 16 maanden voor 97,50 p/mnd bij een 2-jarig abonnement. Inclusief DELTA Unlimited Mobiel.
Advertentie