obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier resultaten van speedtests!
 Onderwerp afdrukken
Glasvezel 150/150
Scuba
Ik heb rechtstreeks vanuit het glasvezel modem een kabel naar mijn Mac getrokken.
Ik haal de snelheden totaal niet.
26.29 down
136,61 up
17ms Ping
Iemand een tip?
Scuba voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door Scuba op 27 december 2012, 22:07
 
Murgen
Ik trek die test nogal in twijfel...
 
Scuba
? ik heb de caiway speedtest gedaan en meer niet, wat kan ik er anders aan doen
 
Murgen
De speedtest.net geeft redelijk realistische waarden, vreemd genoeg doet die van caiway dat niet (tenzij ons glasvezelnet wordt geteisterd door download piraten).
 
Scuba
thanks optimizer ik heb reggefiber geprobeerd zelfs via mijn router met veel betere waarden:
141 down en 132 up
 
Murgen
Dank je Optimizer. Ik zou 150/150 moeten hebben maar ik denk dat mijn huisbekabeling (1998) geen cat5e is. Smile. Ik loop dus netjes dicht tegen de 100/100 aan. Direct op het glasmodem natuurlijk veel sneller.

Voordeel is dat speedtest.net een app heeft en dus ook op smartphones en tablets draait. Dat doen die van reggefiber, upc en caiway helaas niet.
 
bartgast
Wij hebben sinds vorige week glasvezel 150/150Mbit abbo. Alleen nu heb ik de speedtest een aantal keer gedaan en zelfs rechtstreeks op de modem komt deze niet boven de 30Mbit.
Wat zou hier het probleem kunnen zijn?

Tevens heb ik de vraag hoe ik uberhaubt de modem in kan komen om poorten en andere instellingen te doen.
 
bartgast
Hoi Optimizer,

NIC's in huis zijn allemaal ok, heb het op 3 verschillende systemen getest, 2 met kabel waarvan er 1 tussen de router en 1 rechtstreeks op de modem de 3e met wifi.
De NIC geeft zelf aan dat het een 1Gbps verbinding heeft. Besturingssystemem zijn allemaal Win 7.

Nu heb ik zelf het helaas niet geactiveerd maar mijn vader, wat bij mij als ITer natuurlijk al veel zorgen heeft meegebracht maar ok.
Ik zat er namelijk zelf aan te denken dat het in het begin niet goed geactiveerd was omdat de modem maar 1 IP weggaf (sitecom gaf zelf ook maar 1 ip weg, maar is nu opgelost met andere router).

Ik heb de volgende sites gebruikt om een speedtest te doen:
www.speedtest.nl gaf tussen de 25Mbps en 30Mbps
www.speedtest.net Ook deze gaf constant tussen de 30 en 32 Mbps.
usenet test ... Lijkt me een duidelijke test, deze downloade ook maar met 2,6MBps

Ik zal vanavond nog 1 keer rechtstreeks op de modem aansluiten voor ene laatste test maar deze 30Mbps is echt niet goed lijkt mij.

Wat voor problemen zouden er kunnen zijn?
Gewijzigd door bartgast op 05 februari 2013, 16:18
 
bartgast
Hey Opti,

Top dat je zo snel reageert. Ik heb alle kabels Cat5e maar zoals je zegt moet het dan nog 100mbit zijn Wink.

Alle opties die je noemt heb ik "natuurlijk" al gedaan en getest Pfft.
Ik zal over een paar uur nog even wat tests hier op het forum gooien.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: februari 05 2013 19:39:41:
Hoi Opti,

Helaas geen toegang tot de modem en router dus de test zal even op zich moeten laten wachten.
Gewijzigd door bartgast op 05 februari 2013, 19:39
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Glasvezel 150/150', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Kan mijn modem( glasvezel) niet activeren. Wel internet CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 2 11 feb 2023
Fritz!Box 5490 instellingen voor Delta glasvezel Hardware instellingen : 4 31 mei 2022
DVB-C via Caiway glasvezel? CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 4 10 nov 2021
TV op glasvezel loopt 25 seconden achter Snelheid : 11 24 sep 2021
instabiel glasvezel modem sinds medio Januari 2021 CaiWay/Delta Glasvezel internet verbindings problemen : 4 06 mrt 2021
Advertentie