Onderwerp bekijken
In het onderdeel Glasvezel algemeen van CaiWay/Delta kun je eigenlijk alles posten. Zoals waar beschikbaar, wat zijn de ervaringen, welke techniek wordt gebruikt, welke abonnementen, welke diensten.
Glasvezel IJsselstein
|
|
Caiway Webcare |
Geplaatst op 03 July 2013, 10:54
|
Official van CaiWay » Naaldwijk Berichten: 960 Lid sinds: 12 Jul 2010 |
Quote Geoffrey schreef: Ik ben al klant bij Caiway, in februari me laten voor inschrijven wat bevestigd is in een email en nog niet eens bericht gehad dat het beschikbaar was, tot ik hier terecht kwam. Niet echt netjes als je het mij vraagt. Beste Geoffrey, Wanneer je een voorinschrijving hebt gedaan ontvang je een bevestiging wanneer bestellen van onze glasvezeldiensten mogelijk is. Het is vervelend dat dit bij jou niet is gebeurt. Je kan inmiddels in regio IJsselstein de glasvezeldiensten bestellen. Wanneer wij de bestelling ontvangen streven wij ernaar om het pakket binnen 10 werkdagen te leveren. Met vriendelijke groet, Harma Gewijzigd door Caiway Webcare op 03 July 2013, 11:55 Caiway Webcare Team
|
|
|
kev |
Geplaatst op 03 July 2013, 20:06
|
Activiteit Berichten: 9 Lid sinds: 17 Jun 2013 |
Glasvezel zonder problemen geactiveerd, Start abonnement. Eerst direct een laptop aangesloten op de modem, alleen is de (oude) laptop te traag om Speedtest.net / Reggefiber goed te gebruiken. Download test van een bestand ging wel rond de 9.5MB per seconde (rond de 75Mbit). Via een oude router (Linksys WRT54GL) haal ik de volgende resultaten: Dat valt me nog niet tegen voor zo'n oude router, maar uiteraard wel aan vervanging toe (zoals verwacht). Downloaden via nieuwsgroepen gaat ook met 45-50Mbit/s Gewijzigd door kev op 03 July 2013, 20:14 |
|
|
oombas |
Geplaatst op 04 July 2013, 12:35
|
Activiteit » ijsselstein » 3402 » Basic TV Berichten: 26 Lid sinds: 03 Jul 2013 |
Abonnee bij Kabelfoon ben ik vanaf april 1999. Begonnen met Demos. Via Terayon geëindigd bij Docsis 'blauw'. Sinds 8 jaar gebruik ik ADSL van Telfort, voorheen Tiscali. VOIP op een ander (tweede) nummer, tikken afgekocht voor 5 Euro. Mijn Kabelfoon abo heb ik aangehouden. Net als mijn KPN abo. Nu moeten Telfort en KPN wijken voor Caiway, al heeft het me veel dubben gekost. Mijn bezwaar richt zich hoofdzakelijk op 'alles over 1 medium' en bij 1 provider. Al heb ik weinig klachten over of problemen gehad met Caiway. Over Telfort ben ik ook zeer tevreden. Vorige week naar Maassluis gereden om het eens in de praktijk te zien. Vooral die symmetrie bevalt mij. Al jaren heb ik hier o.a. een Linksys WRT54GL, opgewaardeerd naar DD-WRT. Geen idee wat de veiligheidsissues zijn. Om mijn netwerk op gigabit snelheid te krijgen heb ik enkele jaren terug een NETGEAR WNR3500v2 er bij gezet en inmiddels is mijn WRT54GL afgekoppeld omdat ik die elders wilde installeren. Hier heeft hij altijd perfect gefunctioneerd, ik had hem hoofdzakelijk in gebruik als AP. Naar verwachting komt de vrachtwagen met spullen van Caiway hier binnenkort langs. Kan ik me weer eens lekker uitleven. Het kastje zit sinds vorig voorjaar in de woonkamer, al kostte me dat wel enige overredingskracht. 'Wij installeren altijd in de meterkast!' Dat was inderdaad voor hun simpeler geweest, de man is ongeveer een uur met een zware boormachine aan de gang geweest om een gat van binnen naar buiten te boren. Na het installeren is de verbinding getest en die klopte tot op de dB. Mijn vriend in Maassluis had het kastje trouwens ook in de woonkamer en zijn verhaal leek op het mijne. Ze vragen tevoren waar je het kastje wilt en als je dat dan doet dan zeggen ze dat jouw wensen niet vervuld kunnen worden. In de binnenstad hier is het echt lastig voor de bewoners in gesplitste woningen. Daar zijn de kastjes alleen in de meterkasten geïnstalleerd. Het kabeltje dat ze hier bij de voordeur in de grond hadden gestopt was te kort en moest verlengd worden en daar hadden ze best mooie spullen voor. |
|
|
oombas |
Geplaatst op 04 July 2013, 18:53
|
Activiteit » ijsselstein » 3402 » Basic TV Berichten: 26 Lid sinds: 03 Jul 2013 |
Quote Bedankt! Toch blijf ik wel geïnteresseerd in die veiligheidsissues met mijn WRT54GL, wat is het probleem daarmee? |
|
|
deefje |
Geplaatst op 04 July 2013, 23:21
|
Activiteit » IJsselstein » 340TE Berichten: 2 Lid sinds: 04 Jul 2013 |
Ik heb ook geen signaal, maar geloof dat daar een monteur het een en ander voor moet doen <> lampje blijft knipperen, de hele middag en avond vanaf aansluiten al. Errug jammer Contact gehad met Caiway, geloof dat ze de glasvezel kabel gaan controleren of die wel goed aangesloten is. Gezien de ellende vorig jaar bij het aansluiten zal het me niet verbazen dat daar idd het probleem zit. Wel jammer had me zo verheugd op mijn nieuwe abo |
|
|
RobM |
Geplaatst op 05 July 2013, 00:32
|
Activiteit » IJsselstein » 3402HT » Alles-in-1 Plus Berichten: 6 Lid sinds: 05 Jul 2013 |
Ook hier alleen knipperend < > lampje en geen signaal op modem. Vandaag (vrijdag) is 5e werkdag na brief. Ik ga maar bellen in de ochtend als het dan nog niet werkt... Zou er (rood) licht door de glaskabel zichbaar moeten zijn bij aansluiting op modem? (zoals bij audio glas op versterkers) Rob |
|
|
wwvvdd |
Geplaatst op 05 July 2013, 08:52
|
Activiteit » IJsselstein » 3404AL » Alles-in-1 Relax » Arris Touchstone » TP-Link TL-WR1043ND » Delight TV » Humax iRHD-5050c Berichten: 9 Lid sinds: 13 Jun 2013 |
Dus het tweede lampje op de schuine kant brandt niet? Volgens de monteur die woensdag bij mij is langs geweest, zijn er in IJsselstein veel mensen met dit probleem. (Hij had het over 60 en ze waren met 5 á 6 man bezig het op te lossen.) Het zou komen doordat de glasvezel die de vezel onder de grond met de switch verbindt, niet goed zou zijn bij deze mensen. Het kost vervolgens volgens de helpdesk 7 werkdagen om dit op te lossen. Ik moet het nog zien, ze zijn inmiddels twee keer in de wijkcentrale geweest en hebben in huis nog niets doorgemeten. |
|
|
RobM |
Geplaatst op 05 July 2013, 09:06
|
Activiteit » IJsselstein » 3402HT » Alles-in-1 Plus Berichten: 6 Lid sinds: 05 Jul 2013 |
Ok... Dit klinkt niet erg hoopvol Heb zojuist 2x contact gehad met helpdesk. Eerst een chagerijninge dame die er onvoldoende verstand van heeft en zegt dat ik eerst moet activeren voordat de lampjes gaan branden... (hoe kun je nou activeren als je geen signaal hebt ???) Natuurlijk werkte dit niet en dus weer terug gebeld kreeg een man aan de lijn die er meer verstand van had maar die me tot 3x toe inpeperde dat ik het zegeltje van poort 2 NIET had mogen verbreken en dat hij hier melding van zo maken... Ik ben toch een fatsoenlijke klant met een relatief klein probleempje... En nu maar hopen dat het beter gaat met de aansluiting en de service want dit pakketje heeft me nu al een vrije dag en een hoop ergenins gekost! Gewijzigd door RobM op 05 July 2013, 10:30 |
|
|
Clive |
Geplaatst op 05 July 2013, 09:25
|
Activiteit » IJsselstein Berichten: 17 Lid sinds: 10 Jun 2013 |
Quote RobM schreef: Ik ben toch een fatsoenlijke klant met een relatief klein probleempje... Gelukkig heb ik de gesprekken opgenomen en zal ik Caiway later eens duidelijk maken dat de klantenservice nogal te wensen overlaat. Hoop dat je gemeld hebt aan ze dat je het de gesprekken hebt opgenomen. Anders ben je strafbaar. Spreek uit ervaring, heb hierdoor zelf een aardige schadevergoeding gekregen omdat mensen dit bij me gedaan hadden. Hoeveel je ook gelijk hebt, je moet melden als je gesprekken opneemt aan de persoon aan de andere kant van de lijn. |
|
|
RobM |
Geplaatst op 05 July 2013, 10:17
|
Activiteit » IJsselstein » 3402HT » Alles-in-1 Plus Berichten: 6 Lid sinds: 05 Jul 2013 |
Aan het begin krijg je een bandje... "Deze gesprekken kunnen worden opgenomen voor trainings doeleinden" Lijkt me niet zo'n probleem dus... Automatisch samengevoegd met vorige post op: 05 juli 2013, 21:02:51: Ik had graag gemeld dat alles nu werkt... maar helaas... Vrij 11:00 De modem heeft nu wel signaal waarna ik wilde activeren... je raadt het al... Caiway pagina op m'n PC browser die zegt dat activeren nu niet mogelijk is en dat ik klantenservice moet bellen... Vrij 11:30 Klantenservice zei dat om 17:00, na modem reset, alles moet werken. Ze zouden in tussentijd "handmatig activeren"... Vrij 17:00 Je raadt het alweer... wel signaal maar geen internet omdat activeren niet is gelukt... Vriendelijke dame van klantenservice kon niet zeggen wat het probleem was maar wist wel dat ze er pas maandag weer mee verder kunnen... Ik heb ondertussen mijn verwachtingen maar bijgesteld en laat me niet meer opfokken door de verkeerde informatie en de niet nagekomen beloftes... maar als oud Tele2 klant ben ik toch beter gewend... Gewijzigd door RobM op 05 July 2013, 21:02 |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Glasvezel IJsselstein', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Glasvezel Internet + DVB-C | Abonnementen | : 3 | 19 Jun 2024 |
Kan mijn modem( glasvezel) niet activeren. Wel internet | CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. | : 2 | 11 Feb 2023 |
Fritz!Box 5490 instellingen voor Delta glasvezel | Hardware instellingen | : 4 | 31 May 2022 |
DVB-C via Caiway glasvezel? | CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers | : 4 | 10 Nov 2021 |
TV op glasvezel loopt 25 seconden achter | Snelheid | : 11 | 24 Sep 2021 |
De Delta Black Friday Deals!
Onderstaande deals uitsluitend voor nieuwe internetklanten van DELTA.
- 16 maanden korting op 2-jarige abonnementen!
- 8 maanden korting op 1-jarige abonnementen!
- In de kortingsperiode ontvang je het 50+ TV-pakket gratis.
- Gratis installatie door de Glasvezelexpert (t.w.v. 149 euro).
- Meer informatie en voorwaarden op: Delta_flexpakket
Onderstaande deals uitsluitend voor nieuwe internetklanten van DELTA.
- DELTA 100 Mbps, 16 maanden voor 35,- p/mnd bij een 2-jarig abonnement.
- DELTA 250 Mbps, 16 maanden voor 35,- p/mnd bij een 2-jarig abonnement.
- DELTA 1 Gbps, 16 maanden voor 40,- p/mnd bij een 2-jarig abonnement.
- DELTA 2 Gbps, 16 maanden voor 50,- p/mnd bij een 2-jarig abonnement.
- DELTA Unlimited (8 Gbps), 16 maanden voor 97,50 p/mnd bij een 2-jarig abonnement. Inclusief DELTA Unlimited Mobiel.
Advertentie