Onderwerp bekijken
In het onderdeel Glasvezel algemeen van CaiWay/Delta kun je eigenlijk alles posten. Zoals waar beschikbaar, wat zijn de ervaringen, welke techniek wordt gebruikt, welke abonnementen, welke diensten.
 Onderwerp afdrukken
Glasvezel-COAX combinatie
Adios
In Rhoon hebben jullie nog steeds maar 3 HD zenders bij Caiway, klopt dat ?

cawul
http://www.caiway.nl/site/documents/4192/zenderoverzicht%20Albrandswaard%20dvb-c.pdf

Inderdaad, 3 stuks, zie pagina 2.
Ned 1,2,3

Adios
Dan betalen jullie zeker wel veel minder abonnementsgeld met zo weinig HD zenders ?

cawul

Fiberkrimpen schreef:

Dan betalen jullie zeker wel veel minder abonnementsgeld met zo weinig HD zenders ?

Voor 'apart' TV betalen we hier, ik dacht, iets van 15 euro per maand.
Ongeveer het tv basic abo (17,95). Bj basic heb je dan wel 21x HD.
http://www.caiway.nl/site/nl/particulier/televisie

Overigens, Albrandswaard had z'n eigen netwerk.

Helaas wordt niet of nauwelijks gebruik gemaakt van het glasvezel dat hier al jaren (in ieder geval in delen van Albrandswaard) in grond ligt. Geloof dat de aansluitkosten te hoog waren (particulieren).
Een paar jaar geleden is nog een nieuw 'lokaal centrum' in gebruik genomen.
http://www.nieuwsbank.nl/inp/2007/04/16/R074.htm

Het heeft jaren en jaren geduurd voordat besloten werd om het te verkopen.
Meen mij te herinneren dat het verschil tussen voor/tegen slechts 1 stem was.
=

Automatisch samengevoegd met vorige post op: september 11 2012 10:03:45:

MPvDam schreef:

De bandbreedte op de COAX is zeker niet onbeperkt. Als je hoge snelheden over EuroDOCSIS 3 gaat transporteren dan heb je meerdere kanalen nodig. Dit gaat ten koste van het DVB-C (televisie) en eventueel het analoge signaal. Glasvezel heeft deze nadelen niet. Het groots aanleggen van glasvezelnetwerken is goedkoper dan de glasvezel-COAX oplossing. De COAX biedt nog steeds voldoende mogelijkheden, maar zal snel door de glasvezel techniek ingehaald worden.

Misschien een interessant artikel (althans, vond ik)

http://gebruikers.eu/nieuws/111710/consumentenbond--glasvezel-niet-beter-dan-kabel.html

Gepubliceerd: Vrijdag 7 september 2012 Auteur: René Schoemaker

Internet via glasvezel heeft net zo veel nadelen en voordelen als kabelinternet.
Beloofde snelheden worden niet waargemaakt, de prijzen zijn vergelijkbaar en
kabel is ook concurrerend in de toekomst.

...etc.etc.

en dan staat er ergens

"... Zoals eerder gezegd bieden glasvezelexploitanten al abonnementen tot 1 Gbit/s
maar Ziggo heeft de Consumentenbond laten weten dat de kabel eveneens opgevoerd
kan worden tot aan die snelheid
. "

--

Glasvezel heeft inderdaad wel het grote voordeel van een snelle upload.
Uiteraard zijn de reacties dat de testen allemaal van geen meter kloppen.

=
Gewijzigd door cawul op 11 September 2012, 10:08

Adios
Dus jullie hebben in Albrandwaard nog het oude digitale pakket wat we ook in Krimpen hadden?
Ook geen EPG zeker ? Grin

Ik ken het product. We hebben in Krimpen ook zo jaren aangemodderd.

cawul
We hebben gelukkig, sinds de laatste maanden, wel EPG hier. Een verademing in vergelijking met handmatig start-einde programmeren van de decoder, dat we eerst moesten doen.

Overigens.. vandaag kwam een goede kennis op bezoek. Heeft Caiway opgezegd. Hoezo? vroeg ik.
Wegvallende telefoon, soms langdurig, slechte verbinding, werd niets aan gedaan, gebeld, gebeld...
'.. of ik moet betalen, voor een monteur'. Soms gaat het tijdje goed, dan is het weer prijs.

hmm, ik overwoog serieus voor Internet over te stappen naar Caiway, maar daar dit brengt mij weer aan het twijfelen.

Adios
Fijn dat jullie wel alvast een EPG hebben.

Ik heb zelf geen ervaring met internet op de coaxkabel. Dat hebben wij nooit gehad in Krimpen en heeft Caiway ook niet ingevoerd toen ze de boel overnamen.

Ik kan wel zeggen dat internet over de glasvezel zeer stabiel is. Als het bij jullie zo ver is, weet ik zeker dat je meer dan tevreden zal zijn over het internet.

AlHor

cawul schreef:

Internet via glasvezel heeft net zo veel nadelen en voordelen als kabelinternet.
Beloofde snelheden worden niet waargemaakt, de prijzen zijn vergelijkbaar en
kabel is ook concurrerend in de toekomst.

...etc.etc.

en dan staat er ergens

"... Zoals eerder gezegd bieden glasvezelexploitanten al abonnementen tot 1 Gbit/s
maar Ziggo heeft de Consumentenbond laten weten dat de kabel eveneens opgevoerd
kan worden tot aan die snelheid
. "

--

Glasvezel heeft inderdaad wel het grote voordeel van een snelle upload.
Uiteraard zijn de reacties dat de testen allemaal van geen meter kloppen.

Tja maar bedenk:
- Ondanks betere technieken is er op termijn toch meer bandbreedte op de kabel nodig om bij te blijven met glas wat uiteindelijk veel meer kan. Dus moet je gaan snijden in de bandbreedte van de tv zenders. Gaan we die dan meer comprimeren en naar een digitenne kwaliteit?
- Tuurlijk haal je op glas niet altijd je snelheid. Hangt maar net af van de netwerkinfrasturctuur van CaiWay en hoeveel de pijp naar internet daadwerkelijk is. Op toptijden kan het nou eenmaal inzakken. Ik sta tijdens drukke tijden ook in de file op de snelweg terwijl je er 120 mag rijden!
- Vraag: wat zijn de nadelen van glas als:
a. de prijs hetzelfde is vergeleken met het coax abo (en dan nog sneller ok)
b. je via je coax voorlopig gewoon al je pakketten op je tv's kan blijven kijken

cawul
@Fiberkrimpen: vraagje: wat voor snelheid heb je nu? Is dat ook een constante snelheid? (up en down)m zie ook bericht hieronder.
Ik zit hier (nog steeds) op ADSL - die snelheid, toegegeven, achterlijk laag,is wel behoorlijk stabiel

@AlHor: dat glasvezel geen constante snelheid biedt is nieuw voor mij. In mijn onwetendheid dacht ik dat je glasvezel, in tegenstelling tot COAX, níet met een ander deelde (dus net als ADSL, min of meer je 'eigen' lijntje en zolang je redelijk binnen het bereik van de centrale valt is je snelheid door de bank genomen redelijk stabiel).

=

AlHor

cawul schreef:

@AlHor: dat glasvezel geen constante snelheid biedt is nieuw voor mij. In mijn onwetendheid dacht ik dat je glasvezel, in tegenstelling tot COAX, níet met een ander deelde (dus net als ADSL, min of meer je 'eigen' lijntje en zolang je redelijk binnen het bereik van de centrale valt is je snelheid door de bank genomen redelijk stabiel).

=

Je lijn naar CaiWay zal het probleem niet zijn, maar CaiWay heeft toch uiteindelijk ook weer een lijn naar het internet waar we met zn allen overheen moeten? Daar zit vaak juist de bottleneck als je zulke snelheden gaat aanbieden.

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Glasvezel-COAX combinatie', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Glasvezel Internet + DVB-C Abonnementen : 3 19 Jun 2024
Kan mijn modem( glasvezel) niet activeren. Wel internet CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 2 11 Feb 2023
Coax kabel buiten defect? Klacht over CaiWay/Delta : 1 11 Nov 2022
Fritz!Box 5490 instellingen voor Delta glasvezel Hardware instellingen : 4 31 May 2022
DVB-C via Caiway glasvezel? CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 4 10 Nov 2021
De Delta Black Friday Deals!
  • 16 maanden korting op 2-jarige abonnementen!
  • 8 maanden korting op 1-jarige abonnementen!
  • In de kortingsperiode ontvang je het 50+ TV-pakket gratis.
  • Gratis installatie door de Glasvezelexpert (t.w.v. 149 euro).
  • Meer informatie en voorwaarden op: Delta_flexpakket

Onderstaande deals uitsluitend voor nieuwe internetklanten van DELTA.
Advertentie