obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
In dit onderdeel kun je alles bepreken over de digitale ontvangers voor glasvezel van CaiWay/Delta
 Onderwerp afdrukken
Smartcard bij glasvezel
Tonv58
Kun je bij TV via glasvezel dezelfde smartcard blijven gebruiken voor extra pakketten zoals eredivisie-live?
 
Adios
IPTV werkt niet met een smartcard.

Je IPTV signaal wordt gekoppeld aan het mac-adres van je IPTV ontvanger.

Zie de IPTV ontvanger denkbeeldig maar als een kastje met de functies van decoder ( of CI module) plus smartcard en tuner.

De Caiway smartcard blijf je gebruiken om je aanvullende pakketten te ontvangen op de coaxkabel.

Helaas hebben we in Krimpen ook het basicpakket achter de smartcard ( terwijl er geen tweede aanbieder is) .

Dus jij kan op een onbeperkt aantal televisies naar het basicpakket kijken in je huis.
Wij in Krimpen niet, ook al betalen we hetzelfde :-)
 
Tonv58
Dus ik kan de kaart gaan gebruiken voor de TV boven, en op de IP-TV krijg ik automatisch het extra pakket? Dat zou mooi zijn.

Ik had begrepen dat je voor een extra smartcard maar een keer een extra bedrag hoefde te betalen.
Dan betaal je inderdaad nog steeds meer dan ik, maar het zijn geen terugkerende kosten dus valt het nog mee, toch?
 
Adios
Je kan je smartcard gewoon gebruiken voor je tweede televisie en aanvullende pakketten.


Je glasvezelabonnement wordt lijdend. Welke televisiepakket je hebt op de glasvezel, krijg je ook op de coaxkabel.

Dus met je smartcards krijg je hetzelde televisieaanbod als op de glasvezel.

Wij moeten in Krimpen vanaf het vierde toestel weer een volledig nieuw abonnement afsluiten om het basicpakket te kunnen zien.

Daar heb jij geen last van omdat het basicpakket ongecodeerd is. . Wij betalen in Krimpen dus 18 euro meer per maand als jij vanaf vier televisies.

Caiway vind dit tot op de dag van vandaag, normaal om klanten zo ongelijk te behandelen. Ik dus niet !!
 
Joke Den Haag
Nou, ik ben ook niet voor ongelijke behandeling.

Hoorde nu zelf van een andere buuf in de flat, dat ze verplicht was om de glasvezel modem te laten plaatsen, terwijl ze dat niet wilde.
Bij mij zijn ze onder valse voorwendselen binnengekomen. Ga even officiele mail sturen om dat ding weg te komen halen, of weghalen of alleen TV.
Op de mail van laatst nog steeds geen antwoord op ontvangen.
 
Adios
Waarom wil je de modem laten weghalen? Zit tie in de weg ? Je hoeft em niet te gebruiken. Je sluit em gewoon niet aan op de stroom. Ik zou me hierom niet druk maken Joke :-)
 
Joke Den Haag
nee, principe kwestie.
 
AlHor

Quote

Joke Den Haag schreef:

nee, principe kwestie.


In een ander topic vroeg ik me ook al af, stel dat je later wél alleen tv kan nemen, dan moet je betalen voor de glasvezel aansluiting. Ding zit toch niet in de weg en vreet geen stroom toch? Het is ook geen echt 'modem', maar een aansluitpunt.

Wel irritant natuurlijk dat de vezel bij je niet goed werkt en ze dus een paar al zjn langs geweest, maar toch?! Ik heb gewoon een normale 9-18 baan dus heb geen tijd om thuis te zitten overdag voor hún probleem met de vezel of geknikte buizen. Als het mij zou gebeuren dan vind ik wel dat ze dat mogen compenseren op de een of andere manier. Daar geef ik je helemaal gelijk in...
 
Joke Den Haag
Er is al een mail naar de directie, daar heb ik gevraagd of tv of weghalen of het bedrag wat het aansluiten kost.
Toen ik hier als eerste bewoner kwam, moest ik ook al 200 gulden, wat voor mij toen een heleboel geld voor was, betalen voor de aansluiting.

35 gulden voor een internetverbinding die nooit heeft gewerkt.
En nu heb ik in principe voor de volgende bewoner 4 dagen opgeofferd.
En krijg er weer niets voor terug.
 
Adios
Joke, als ik jou was zou ik de glasvezelmodem gewoon laten hangen. Jouw principe kan weleens een hele dure worden. Stel je voor dat Caiway over tien jaar de coaxkabel uitschakelt, dan heb jij geen aansluiting en kost het je misschien honderden euros om weer een glasvezelaansluiting te krijgen.

Ze gaan trouwens echt niet de glasvezelkabel uit je huis terug trekken. Hooguit halen ze het modem eraf en toen ze iets over het uiteinde van de glasvezelkabel om te beschermen.

Volgens mij schiet je er dus geen bal mee op.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Smartcard bij glasvezel', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Kan mijn modem( glasvezel) niet activeren. Wel internet CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 2 11 feb 2023
Fritz!Box 5490 instellingen voor Delta glasvezel Hardware instellingen : 4 31 mei 2022
DVB-C via Caiway glasvezel? CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 4 10 nov 2021
TV op glasvezel loopt 25 seconden achter Snelheid : 11 24 sep 2021
instabiel glasvezel modem sinds medio Januari 2021 CaiWay/Delta Glasvezel internet verbindings problemen : 4 06 mrt 2021
Advertentie