obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
CaiWay/Delta Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » CaiWay/Delta Abonnementen, acties en voorwaarden » Abonnementen
Vragen over uw abonnement? Stel ze hier.
 Onderwerp afdrukken
Glasvezel aansluitingen Gouda
Hano
Volgens de site van Rekam ligt haar glasvezelnet haast tot aan de deur in Gouda. Zij wacht met aansluiten tot de Gemeente gaat ophogen om dan alles in één keer aan te sluiten. Ik begrijp het standpunt, maar dit houdt ook in dat wij in Gouda nog vele, vele jaren moeten wachten omdat de Gemeente haar straatophogingen zoveel mogelijk uitsteld.
Vraag 1)
Ligt er inderdaad een glasnetwerk tot haast bij de deur? Geloof er niets van! Heb Rekam al in geen jaren kabels zien trekken bij ons de in de wijk. Wat betekent dan "tot aan de deur"?
Vraag 2)
Welke andere providers zijn er die wel meegaan met hun tijd? Als je gaat zoeken op postcode bij Gouda krijg "geen mogelijkheid". Dat betekent, dat Rekam zijn toch al sterk verouderde netwerk gesloten houdt.
Caiway verschuilt zich achter Rekam (het is haar netwerk) en Rekam verschuilt zich achter de Gemeente. Kortom ......................................wie is de dupe???

Misschien is dit onderwerp al eens aangekaart, maar dat is mij niet bekend.
 
Adios
Volgens mij liegt Rekam door het behang heen. Grote delen in Gouda zijn nog een antiek rijgsysteem.
 
Hano

Quote

Fiber90 schreef:

Volgens mij liegt Rekam door het behang heen. Grote delen in Gouda zijn nog een antiek rijgsysteem.


Moet Je maar evens kijken op de site van Rekam order subje "Over Rekam". Ik heb ze gebeld en ze beaamden dat de informative correct is. Ik kan het niet checken. Heb zeer mijn bedenkingen en het gevoel dat wij "dom" gehouden worden. Gecorrespondeerd met Caiway, maar weten niet of er wel of geen glasvezel ligt naar PARTICILIERE woningen. Er ligt wel voor zakelijk een klein stukje (logisch want die betalen gewoon voor de aanleg).

Wij kunnen in Gouda geen kant op met interactive TV en snelheid. Heel veel kennissen Wisselen thans naar KPN. Caiway moet dat merken, denk ik.
Gewijzigd door Hano op 20 augustus 2012, 21:48
 
marcelg
Wij hebben hier in afgelegen stukje Waddinxveen ook Rekam en dat is een aantal jaren geleden aangelegd. Er ligt geen glasvezel in de wijk. Aan de rand van de wijk stopt de glasvezel en vanaf daar heeft Rekam ouderwetse kabel van kastje naar kastje en naar je huis.
Toen wij pas 2 weken zonder zaten kwam de monteur alleen dat "ouderwetse" stukje doormeten en toen ie bij de glasvezel kwam moest er iemand anders worden ingeschakeld. Overigens huurt de Rekam ook externe bedrijven in voor dat soort monteurswerk. Je krijgt een erg kastje-muur gevoel bij problemen. CaiWay - Rekam - extern bedrijf en dan weer de hele weg terug als het niet opgelost is.
 
Hano
Zojuist contact gehad met Rekam. Onze wijk staat op de rol voor glasvezel bij de geplande ophoging medio dit jaar. Alle voorbereidingen worden getroffen. Kortom, ik laat dit onderwerp hierbij.
 
Adios
Is toch positief nieuws.

Ik denk overigens wel dat Rekam kiest voor een Coax-uitgang op het glasvezelmodem. Dit in tegenstelling tot CIF.
Denk dat glasvezel gelijk de vervanger wordt voor de coaxkabel bij jou.
 
DH64

Quote

Hano schreef:

Zojuist contact gehad met Rekam. Onze wijk staat op de rol voor glasvezel bij de geplande ophoging medio dit jaar. Alle voorbereidingen worden getroffen. Kortom, ik laat dit onderwerp hierbij.


Hallo Hano,

Aan jouw postcode te zien woon je dus in de buurt van het Driestar college dus waarschijnlijk wordt daar al gebruik gemaakt van het Rekam glasvezel netwerk dus is het misschien een kwestie van doortrekken naar jouw straat dus toppie. Ik woon in de wijk Goverwelle en heb zelf een jaar geleden ook is gevraagd aan een monteur die voor de zoveelste keer probeerde bij mij een storing te verhelpen hoe het nu zat met het glasvezel netwerk in Gouda en inderdaad bestaat er een glasvezel netwerk die ook in mijn wijk tot aan te straatkast is aangelegd en het laatse stukje coax tot aan de woning. Op nog geen 100 meter van mijn woning staat er zo één. Verbijsterd was ik toen ik dat hoorde en vroeg hem waarom het nog steeds niet is doorgetrokken tot aan de woning. Rekam vond dat 50mb meer dan voldoende was en mocht er nog meer behoefde zijn aan snelheid dan moet iedereen maar is verlopig het 50mb abonnement van Caiway gaan afnemen. Na twee jaar Ultra abonnee heb ik het abonnement opgezegd en zit ik nu bij de club van Telfort alles in één pakket VDSL 50 mb down en 5 mb up en is ontzettend stabiel.

Mocht er Rekam glasvezel opgeleverd gaan worden in mijn wijk dan doe ik van harte mee.
Suc6 met je toekomstige glasvezel aansluiting en zal ik graag je toekomstige bevindingen/ontwikkelingen gaan volgen.

Mvg, Richard
 
Hano
Hallo DH64,

Inderdaad woon ik daar in de buurt. Bij ophogen van de Dreef/Bleulandweg wordt een "Fiber to the Home" netwerk aangelegd. Aansluiten aan de woning is daarna een kwestie van afstemmen met Rekam. Geven zelf aan dat ze dat doen als de straat wordt opgehoogd omdat dat extra kosten bespaard.

Je moet even een mailtje zenden naar "info@rekam.nl" met je vraag wanneer jullie worden aangesloten. het tempo van aansluiten is een verantwoordelijkheid van Rekam. Als je er nog een oude Rekam verbinding naar je huis ligt, is de aansluiting zonder kosten.

Bij mij ligt de FttH er nog niet, dus niet al te voorbarig. Maar het komt dichterbij in 2013.

Mvg,
Hans
 
Adios
Aangezien Gouda beroemd is om het extreme verzakken van de grond, zal het niet lang meer duren Smile
 
DiedB
Zou liever hebben dat Reggefiber een netwerk aanlegt zodat je goede providers kunt kiezen. Heb geen goede ervaringen met Caiway, en glasvezelinternet bij hen is behoorlijk overpriced en er zit gelijk TV bij als ik het zo zie. Verwacht bovendien dat het nog wel even gaat duren voordat hier glasvezel wordt aangelegd, volgende ophoging gaat nog zeker 5 jaar duren.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Glasvezel aansluitingen Gouda', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Kan mijn modem( glasvezel) niet activeren. Wel internet CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 2 11 feb 2023
Fritz!Box 5490 instellingen voor Delta glasvezel Hardware instellingen : 4 31 mei 2022
DVB-C via Caiway glasvezel? CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 4 10 nov 2021
TV op glasvezel loopt 25 seconden achter Snelheid : 11 24 sep 2021
instabiel glasvezel modem sinds medio Januari 2021 CaiWay/Delta Glasvezel internet verbindings problemen : 4 06 mrt 2021
Advertentie