obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier storingen in uw digitale 'ontvangst'.
 Onderwerp afdrukken
Sommige HD zenders werken niet
angerfist
Probleem -->

Sinds vorige week werken bij mij de meeste HD zenders niet meer. Het gaat om Nederland 2, 3 en de RTL zenders die in HD worden uitgezonden; deze blijven zwart (geen service). HD zenders die het wel doen zijn bijv. Nederland 1, SBS, Veronica, Discovery en National Geographic, deze werken dan ook perfect en haarscherp (opmerkelijk). Ik maak gebruik van een HUMAX IRHD-5300C digitale tv ontvanger die zonder splitters staat aangesloten op de hoofdaansluiting in de muur (lengte kabel ca. 4 meter), daarnaast maak ik uitsluitend gebruik van metalen (dure) coax connectors en bekabeling. Volgens de HUMAX decoder is mijn signaalsterkte 90-100% en de kwaliteit 100%. Ik heb zonder resultaat de spanning eraf gehaald, de fabrieksinstellingen teruggezet en vervolgens met de juiste instellingen de zenders opnieuw opgezocht. Zijn er mensen met hetzelfde probleem of doe ik iets fout?

Mvg, Bart
 
marcelg
Wij hebben ongeveer hetzelfde probleem gehad. Alles is doorgemeten en aansluiting en signaal waren goed. Decoder zit bij ons in de TV, dus was in ons geval een defect in de TV (proberen ze al 6 weken te repareren Sad). Denk dus dat je Humax een probleem heeft!
 
Caiway Webcare

Quote

angerfist schreef:

Probleem -->

Sinds vorige week werken bij mij de meeste HD zenders niet meer. Het gaat om Nederland 2, 3 en de RTL zenders die in HD worden uitgezonden; deze blijven zwart (geen service). HD zenders die het wel doen zijn bijv. Nederland 1, SBS, Veronica, Discovery en National Geographic, deze werken dan ook perfect en haarscherp (opmerkelijk). Ik maak gebruik van een HUMAX IRHD-5300C digitale tv ontvanger die zonder splitters staat aangesloten op de hoofdaansluiting in de muur (lengte kabel ca. 4 meter), daarnaast maak ik uitsluitend gebruik van metalen (dure) coax connectors en bekabeling. Volgens de HUMAX decoder is mijn signaalsterkte 90-100% en de kwaliteit 100%. Ik heb zonder resultaat de spanning eraf gehaald, de fabrieksinstellingen teruggezet en vervolgens met de juiste instellingen de zenders opnieuw opgezocht. Zijn er mensen met hetzelfde probleem of doe ik iets fout?

Mvg, Bart


Beste Bart,

Je storing is zeker vervelend. Kan je via een persoonlijk bericht je volledige adresgegevens doorgeven waarna wij de situatie na kunnen gaan?

Ik heb vooralsnog wel een aantal tips die je storing mogelijk kunnen oplossen http://www.caiway.nl/site/nl/particulier/klantenservice/radioentelevisie/vraagenantwoord/technischevragen

Met vriendelijke groet,

Harma
Caiway Webcare Team
Handtekening
Caiway Webcare Team
 
angerfist
Beste Harma,

Uw tips hebben helaas niet geholpen. De ontvangst is namelijk zeer goed (90-100%) en ik ervaar ook geen problemen met internet. De zenders die ik nog in HD kan bekijken (Nederland 1, SBS, Veronica, Discovery en National Geographic) zijn haarscherp en zonder haperingen, ik mis er enkel een paar. Wat mij zojuist ook opviel is dat het beeld van Nederland 1 ook op (maar dan in ruis) op de kanalen van Nederland 2 en 3 zichtbaar is. Na het herstellen van de fabrieksinstellingen heb ik de volgende instellingen gebruikt om naar zenders te zoeken:

Midden-Holland (Gouda en omstreken):
Frequentie: 538.000 MHZ
Netwerk ID: 4683 Modulatie: 64 QAM ( niet instelbaar; staat op "auto" ).
Symboolsnelheid: 6900 KS/s

Ik heb u mijn adresgegevens per PB toegezonden.

Met vriendelijke groet,

Bart
 
Caiway Webcare
Na telefonisch overleg hebben we afgesproken morgen nog eens te bellen na 16:00. Het lijkt er op dat het binnenkomende signaal de oorzaak is.

Bert Vellekoop
Handtekening
Caiway Webcare Team
 
Adios
De Rekam :-)
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Sommige HD zenders werken niet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Sommige apparaten geen verbinding met wifi Eigen netwerk : 1 31 jan 2024
Nieuwe zenders per januari 2024 Interactieve TV, Pay Per Event : 6 19 jan 2024
TV herkend signaal niet CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 1 02 okt 2023
Het kastje dat we niet hebben... CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 1 06 sep 2023
laten werken van IP camera's via Wifi met Genexis Platiunum 7840 modem Instellingen software : 6 07 aug 2023
Advertentie