obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post je ervaringen over de digitale decoders die CaiWay/Delta bij het pakket levert. Digi1 STB-85ir, Panasonic TU-DC40RD, Humax Duovisio iPVR-9200C, Samsung DCB-B270R, Humax IR-FOX C, Samsung DCB-H360R, Humax 9100, Samsung DCB-P850R / RS, Humax IPVR 9200, Samsung DCB-9401R, Nokia 119c, Siemens Gigaset M750C ir, Philips DCR 2020/03 en 2022/03
 Onderwerp afdrukken
Nieuw abbo en cam gekocht en pvr humax 5050c
Enrico
Goedendag

Wij hebben deze week ons caiway abbo veranderd op aan raden van caiway.
Wij hebben nu het lounge pakket met humax 5050c pvr en we hebben een cam module bij gekocht.

Nu zie ik als ik het goed begrijp dat ik iets heb aangeschaft wat binnenkort de kliko in kan door het glasvezel netwerk?.

Wie kan mij meer vertellen hier over en wat kan ik nu doen?

Postcode 2681hz

Behoorlijk teleurgesteld dusSad
 
Adios
De voorlichting door Caiway en de eenduidigheid van hun product laat ver te wensen over. Dat ben ik met je eens.

Waar Caiway veel abonnees waar maar één aanbieder op het netkwerk zit, op een onbeperkt aantal televisies naar het basispakket laat kijken, doet Caiway net zo makkelijk in andere gemeenten waaronder Krimpen aan den IJssel, restricties opleggen voor het aantal televisies waarop je naar het basispakket mag kijken, ook al betaal je hetzelfde maandbedrag als de andere abonees en is er ook maar één aanbieder beschikbaar (Caiway).

Het Caiway product zoals het nu naar buiten wordt gebracht is dus een rommeltje waar door de consument geen touw meer aan vast te knopen door al die verschillen per gemeenten
In Monster waar jij woont heb je geen smartcard nodig voor je basispakket, alleen voor je aanvullende pakket. Je kan dus zonder CI module naar het basispakket kijken in heel je huis ( kon ik dat maar ! )

Bij ons in Krimpen aan den IJssel kan je maar op één televisie over de glasvezel kijken.

Voor de rest van je televisies moet je dus kijken via de coaxkabel. Als je zowel kijkt als opneemt via de Humax 5050c heb je geen CI module nodig. De smartcard kan rechtstreeks in de Humax. Tenzij je op een andere televisie of op dezelfde televisie via de ingebouwde DVB=C module wil kijken. Dan heb je wel een CI module nodig extra.
 
Enrico
Hallo ik snap hoe de cam module werkt en de pvr icm de smartcard dat is mijn probleem niet.

Cam module zit in de huiskamer in de tv en de pver staat aangesloten in de slaapkamer.
Smartkard hebben we extra pakketten op en die wisselen we gewoon tussen de cam en de pvr.

Wat mijn punt is dit is allemaal deze week aangeschaft en nu zie ik dat dat allemaal onbruikbaar is met glasvezel. Dus kan ik dit straks weggooien? Of kan ik het blijven gebruiken? Blijft caiway via coax uitzenden? En dus ook alle hd zender zoals nu?
 
Adios
Ik verwacht dat Caiway nog wel minstens tien jaar in DVB-C uitzend.
Of dat nu over het coaxnetwerk of via een coaxuitgang gaat op het glasvezelmodem maakt dan niets uit.

( in Krimpen hebben we trouwens geen coax-uitgang op het glasvezelmodem, maar wellicht bij jullie wel in het Westland? )
 
Caiway Webcare
Glasvezel en coax blijven naast elkaar bestaan, dus nee de PVR heb je niet voor niets.

Bert Vellekoop
Handtekening
Caiway Webcare Team
 
Adios
Nou Bert, dat geldt toch ook voor de Krimpenaren dat de PVR niet voor niets is en de coax naast de glasvezel bijft bestaan?

Toch kunnen wij hier niet gebruik maken van de aanbieding gratis PVR bij een bundel.

Ik wil niet onaardig overkomen hoor, maar er zitten nog erg veel inconseqenties in jullie product hoor.
 
Caiway Webcare

Quote

Fiber90 schreef:

Nou Bert, dat geldt toch ook voor de Krimpenaren dat de PVR niet voor niets is en de coax naast de glasvezel bijft bestaan?

Toch kunnen wij hier niet gebruik maken van de aanbieding gratis PVR bij een bundel.

Ik wil niet onaardig overkomen hoor, maar er zitten nog erg veel inconseqenties in jullie product hoor.


In Krimpen is al een werkend glasvezelnetwerk waarop andere diensten geleverd worden. Momenteel is het bijvoorbeeld in het Westland niet mogelijk om een 90/90 abonnement aan te vragen omdat er simpelweg nog geen glasvezel operationeel is.

In geval van Krimpen hebben we te maken met een gebied waar glasvezel al werkt en COAX er naast gebruikt wordt voor wat tv-diensten. In het Westland (onder andere) hebben we te maken met alleen producten operationeel op COAX waarop de huidige Alles-in-1 pakketten zijn gebaseerd. Dat deze COAX-only producten niet in Krimpen komen is daarmee logisch.

Wanneer glasvezel in andere gebieden ook operationeel is zal het aanbod daarop vernieuwd worden, dit staat echter los van de alles in 1 pakketten die puur en alleen op COAX gericht zijn.

Bert Vellekoop
Handtekening
Caiway Webcare Team
 
Adios
Ik begrijp echt wel dat op de coaxkabel geen internet en telefonie wordt aangeboden in Krimpen. Maar we mogen de coaxkabel wel gebruiken voor televisie ( helaas met smartcard voor het basispakket, wat ik nog steeds niet begrijp want er is geen tweede aanbieder)

Maar waarom dan geen alles in 1 aanbieding waar dan internet en telefonie over de glasvezel loopt en je toch de PVR kan krijgen voor kijken op de coaxkabel.

Het is nu zo overdreven afgebakend!

Vergeet niet dat mensen met de Airties niet de functionaliteit hebben van een Humax PVR. Heeft Caiway daar genoeg over nagedacht?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nieuw abbo en cam gekocht en pvr humax 5050c', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Delta investeert in uitbreiding nieuw en bestaand netwerk Nieuws van CaiWay/Delta : 26 09 okt 2021
IK wil een wijziging doorvoeren in mijn abbo Klacht over CaiWay/Delta : 1 26 jan 2021
Humax 5050c - soms bij 1 zender geen EPG Decoders van derden voor digitale radio en tv. : 3 18 aug 2019
Humax 5050c - FTP - heeft iemand dit werkend gekregen? Decoders van derden voor digitale radio en tv. : 7 25 jun 2019
Humax 5050c - kopieer mogelijkheid verdwenen? Decoders van derden voor digitale radio en tv. : 1 22 jun 2019
Advertentie