obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Decoder van CaiWay/Delta zat? Een eigen decoder gekocht? Meld hier de ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
Humax 5050c - FTP - heeft iemand dit werkend gekregen?
cawul
Ik probeer vanaf mijn Windows 10 x64 via FTP contact te krijgen met mijn Humax 5050c.
Wat ik gedaan heb:
1. De Humax met een netwerk kaart verbonden aan mijn router (Asus RT-AC88U)

2. geprobeerd de Humax op DHCP te zetten. Helaas, dan worden alle IP adressen op 0.0.0.0 gezet.

GlhAbDE

3. In de router de Humax ingesteld onder Lan > DHCP Server

3wz6xX4


4. Het nummer dat de router toewees handmatig ingegeven op de Humax

rR35FoX

5. Als laatste onder Windows Features FTP ingeschakeld en onder
Windows Defender Firewall>Allowed applications FTP Server aangevinkt.

DcHhP8l

Ben ik nog iets vergeten?
De Humax verschijnt nog steeds niet in Windows verkenner.

Het FTP [192.168... etc] resulteert in en foutmelding

''
Windows cannot access this folder. Make sure that you typed
the file name correctly and that you have permission to access
the folder.
Details:
A connection with the server could not be established

''

Heeft iemand een suggestie?

Thanks!
 
ReBr
Hoi,

In de Humax niks veranderen (ip config automatisch laten verlopen), dus DHCP en ip-toewijziging via je router laten lopen, vervolgens zie je in de humax automatisch het interne ip adres verschijnen (bv 192.168.1.101)
Evt dit adres vast maken via je router configuratie, maar is niet nodig.

Vervolgens een ftp programma gebruiken (waarmee je iig ftp parameters kan aapassen, van passief, naar actief), en verbinding opzetten met de humax op het interne ip adres, en het belangrijkste, het is een actieve ftp sessie, dus niet passief gebruiken (waaschijnlijk werkt het daarom nu dus niet)
 
cawul
Hartelijk dank voor de reactie.
Ik ben in uitgegaan van de handleiding die te vinden is op"
http://www.gerritentiny.nl/documenten/Bestanden%20van%20HUMAX%205050%20naar%20PC.pdf
(zoek op: humax kopiƫren naar usb 2019)
Dan de 2e optie, waarin staat dat de Humax ingesteld moet worden op DHCP.
Wanneer ik DHCP kies en op 'OK' druk, wordt het IP adres 0.0.0.0

FTP parameters: passief -> actief.
Dit wist ik niet, heb ik inmiddels in "Internet properties"> "Advanced"
Use Passive FTP (for Firewall and DSL modem compatibility) UITgezet.

Heb je nog iets veranderd in de TCPIP v4 properties ?

yhMCN93

Op de Humax is:
FTP Server : Ingeschakeld
IP Configuratie: handmatig (ik kan kiezen tussen "Handmatig" of "DHCP"
er is niet zoiets als automatisch.
Bij handmatig staat het ip-adres zoals de router 'm aangeeft.

Het werkt nog steeds niet overigens, dus er zal nog wel iets moeten veranderen.
Al dat netwerk gebeuren, ik ben er niet zo'n voorstander van: het is eindeloos proberen ...

--

later:
laat maar zitten ...

Ik heb ook de handleiding op
https://www.avdweb.nl/div/humax-ihdr-5050c/aansluiten-op-pc-nl
uitgeprobeerd, maar FileZilla maakt geen verbinding.

Ben hier uren mee bezig geweest.

Zinloos.
Het was naar aanleiding van mijn vorig bericht : USB disk werd niet herkend door de Humax. Dat lag niet aan de disk, ik heb ook een andere disk geprobeerd, werkte ook niet.
Het lag aan de software waarmee de disks EXT3 geformatteerd werd.
Twee schijven, beide op zowel EXT2 en EXT3 geformatteerd.
Die software zorgde ervoor dat beide schrijven niet herkend werden.

Als laatste poging heb ik toen de software gebruikt die ik heel vroeger hiervoor gebruikt had en dat bleek te werken.

Met andere woorden, de FTP noodzaak komt hierdoor te vervallen.

Nogmaals dank voor de reactie.
Gewijzigd door cawul op 22 juni 2019, 09:14
 
ReBr
Fijn dat het met externe HD werkt, lukte het niet om ze via de Humax zelf te formateren? (wordt dan ext2) hier lukt dat altijd wel met probleem gevallen.

qua ftp gebruik ik ook filezilla, icm MacOS, hierbij werkt het alleen goed wanneer de interne (OS) firewall is uitgeschakeld. (zowiezo poort 20-21 open)

succes met de humax.
 
cawul

ReBr schreef:

Fijn dat het met externe HD werkt, lukte het niet om ze via de Humax zelf te formateren? (wordt dan ext2) hier lukt dat altijd wel met probleem gevallen.



Helaas, dat lukt niet. Het moet echt via de PC gedaan worden.
Er komen nauwelijks nog nieuwe Humax-modellen op de markt. Denk vanwege de streamingdiensten.

Enfin ...
 
Bordewolf
Je ziet dat Delta met Amino's gaat werken via COAX die via IPTV werken. Het komt er feitelijk op neer dat heel de COAX er uit gaat.

Je ziet bij Ziggo hetzelfde gebeuren. De nieuwe decoder van Ziggo werkt o.a. voor UHD ook alleen met IPTV. COAX gaat steeds meer naar de achtergrond en is uit naam nog "COAX", feitelijk is heel het netwerk ook gewoon glasvezel tot de huisaansluiting.
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
cawul
Wat zal de toekomst worden voor wat betreft het opnemen van programma's en het achteraf bewerken/bewaren daarvan?
Denk aan verwijderen van reclame, c.q. dat je een programma ooit, later, nog eens wilt bekijken.
Voor zover ik weet is de USB poort op de Entone uitgeschakeld(?)
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Humax 5050c - FTP - heeft iemand dit werkend gekregen?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Humax 5050c - soms bij 1 zender geen EPG Decoders van derden voor digitale radio en tv. : 3 18 aug 2019
Humax 5050c - kopieer mogelijkheid verdwenen? Decoders van derden voor digitale radio en tv. : 1 22 jun 2019
Humax 5050c - Undelete mogelijk? Decoders van derden voor digitale radio en tv. : 3 03 mei 2019
Opnemen met humax 5300c Decoders van CaiWay/Delta voor digitale radio en tv. : 3 25 dec 2018
Humax 5050c of een andere Decoders van CaiWay/Delta voor digitale radio en tv. : 12 02 dec 2018
Advertentie