obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Communicatie problemen tussen je programma en CaiWay/Delta? Instellingen voor Email, POP, SMTP. P2P, emule, kazaa, edonkey poorten. Usenet/nieuwsgroepen instellingen voor Grabit, Newsleecher kun je hier naar vragen.
 Onderwerp afdrukken
Poorten open zetten Genexis Platinum 7840 werkt maar gedeeltelijk.
markv81
Goedendag forum gebruikers ik zit met het volgende probleempje:

Ik heb 3 stuks DVR's met camera's. Alle 3 de DVR's zitten op een vast IP adres.

Het netwerkje zit zo in elkaar zie ook de bijlage:

1x DVR zit rechtstreeks achter de Genexis Platinum 7840 modem / router
2x DVR's zitten achter de switch (switch is weer verbonden met de Genexis Platinum 7840)

ik ben bezig om buiten de cloud om de DVR's te benaderen via internet. mobiele telefoon / tabs etc.
sommige poorten 2 stuks maar worden wel open gezet en andere weer niet oorzaak is bij mij niet bekend:

de volgende gegevens vul ik in:
Service Name = bv de naam van de DVR's

Source Host(s) = vul ik in mijn eigen externe ip adres te vinden via https://www.watismijnip.nl

Public Ports = open te zetten poort van DVR's bv 9000
Local Ports = open te zetten poort van DVR's bv 9000

Ip adres van DVR's

Protocol = TCP

Wat doe ik fout ? wie kan mij helpen. Smile
markv81 voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door markv81 op 26 februari 2020, 17:51
 
roru69
Goedemorgen

Ik krijg mijn Genexis modem vandaag pas, maar onderstaande zou moeten werken als de configuratie van de Genexis het toelaat. Als ik de mail goed lees hebben ze het in het meervoud over Source Host(s) en Port(s)

Elke DVR dient zijn eigen poortnummer en ipadres te hebben

b.v.:
DVR1 = 192.168.0.101:9000
DVR2 = 192.168.0.102:9000
DVR3 = 192.168.0.103:9000

Daarna de portforwarding regel in je Genexis aanmaken.

Servicename = DVR's
Source host(s) = 192.168.0.101, 192.168.0.102, 192.168.0.103
Public Ports = 9000
Local Ports = 9000 (Voor het voorbeeld gelijke poortnummers genomen)

Dus je zet poort 9000 van buitenaf open voor de 3 interne adressen. de 3 DVR's luisteren allemaal op de zelfde poort.

Als het niet mogelik is om meerdere IP Adressen op te geven (Ik kan het vanmiddag pas testen) zou je ook nog 3 aparte portforwarding regels kunnen maken elk met hun eigen interne IP en Port. Dus de 3 DVR's hebben allemaal hun eigen interne IP Adres en eigen poort.

Regel 1:
Servicename = DVR 1
Source host(s) = 192.168.0.101
Public Ports = 9001
Local Ports = 9001

Regel 2:
Servicename = DVR 2
Source host(s) = 192.168.0.102
Public Ports = 9002
Local Ports = 9002

Regel 3:
Servicename = DVR 3
Source host(s) = 192.168.0.103
Public Ports = 9003
Local Ports = 9003

In het bovenstaande voorbeeld heb je 3 portforwarding regels aangemaakt. Als je van buiten komt en je wil DVR 3 benaderen, dan typ je het externe IP Adres in met daarachter het bijbehorende poortnummer. De regel in je router zou er dan voor moeten zorgen dat het verkeer naar de juiste DVR (3) wordt gerouteerd.
 
BertM
Het antwoord van roru69 is BIJNA goed.
Alleen moet je de Source Host(s) leeg laten en de interne IP adressen invullen bij Local Host.

De Local Host is n.l. het apparaat waar je de poort naartoe wil forwarden.

Het veld voor Source Hosts(s) kan je eventueel gebruiken om een beperking in te stellen voor de adressen waarvandaan je de verbinding probeert te maken.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Poorten open zetten Genexis Platinum 7840 werkt maar gedeeltelijk.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
laten werken van IP camera's via Wifi met Genexis Platiunum 7840 modem Instellingen software : 6 07 aug 2023
IPTV werkt niet meer Interactieve TV, Pay Per Event : 2 30 jan 2023
storing wordt maar niet opgelost Storing : 1 24 jan 2023
Platinum-7840, zwakke WiFi CaiWay/Delta Glasvezel modem : 3 27 feb 2022
audio uit vanaf TV werkt niet Hardware instellingen : 1 11 nov 2021
Advertentie