obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
In dit onderdeel kun je alles bepreken over de digitale ontvangers voor glasvezel van CaiWay/Delta
 Onderwerp afdrukken
Entone en teletekst
ceesf1
Ik heb vandaag een nieuwe entone ontvangen en zover alles goed.
Nu heb ik een vraag over teletekst ,want ik heb nu alleen maar teletekst in 4/3 formaat terwijl ik op de airties een formaat 16/9 hiervoor had.

Ik heb alles ingesteld maar de teletekst blijft toch maar op 4/3 staan dus is hier een manier voor of niet?

De medewerker van Caiway kwam er ook niet uit ,want hij maakte er een potje van met zijn antwoord
 
Jaco Hage
Het probleem of anders gezegd deze opmerking hoor ik wel eens meer. Op bijna 80% van de uitgebrachte UHD / OLED / 4K TV's is teletext in 4:3 formaat. Het kleurenpalet samen met de tekstgrote van Teletext is onleesbaarder als de beeldllijnen worden uitgerekt tot 16:9 of 21:9.

Dit heeft er o.a. mee te maken met de grafische leesbaarheid / resolutie van Teletext zelf in combinatie met de lijn berekening van een nieuwere generatie TV's niet meer goed praat. Teletext zal op steeds meer TV's vervallen. Al blijf ik deze grafische toevoeging in 1980 nog steeds een mooi karakter en toevoeging vinden op TV's/.

Anders dan dit kun je je antwoord niet krijgen dan dat de Entone mogelijk dezelfde beperkingen heeft ingebouwd. Op sommige TV's kun je werken met de Beeld Zoom of AutoZoom functie om beelden te vergroten. Dat een optie?

Note:
De 4:3 Teletext is in sommige landen wel verkrijgbaar in een 16:9 formaat, idem zitten er verschillen in de zenders hoe zij het aanbieden. Alles is afhankelijk van de bron waarom er voor een 4:3 of 16:9 Teletext layout gekozen wordt.
 
Sokje
Volgens mij is teletekst zwaar antiek. Denk dat er nog weinig gebruik van maken.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Entone en teletekst', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Teletekst verdwenen Algemeen : 1 01 mei 2022
Teletekst/ondertiteling Algemeen : 4 28 apr 2021
TELETEKST Interactieve TV, Pay Per Event : 6 15 sep 2020
Welke tv,of Entone Digitale radio en televisie, tips & truuks : 5 26 dec 2019
Problemen met doorspoelen Entone Decoders van CaiWay/Delta voor digitale radio en tv. : 3 24 dec 2019
Advertentie