obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Onderzoek ACM openstellen Ziggo netwerk
Egeels
Het verplicht openstellen van het Cif/Caiway netwerk voor andere providers, tegen door de ACM vastgestelde tarieven, zodat er meer concurrentie komt, kan er toe leiden dat de kwaliteit bij Caiway onder druk komt te staan omdat de inkomsten afnemen.
Kwaliteit en meer "afgedwongen" concurrentie, kunnen mijn inziens, wel degelijk met elkaar te maken hebben. Ondanks dat ik graag meer aansprekende providers had gezien, vind ik het logisch dat Cif/Caiway, als eigenaar van het netwerk, zelf mag bepalen tegen welke tarieven andere providers gebruik kunnen maken van hun netwerk, net zoals bijvoorbeeld KPN per huishouden mag bepalen of deze een DSL,VDSL of glasvezel aansluiting krijgt. IMHO heeft dit allemaal te maken met marktwerking waarvoor de politiek heeft gekozen met het verzelfstandigen van KPN en de kabelnetten.
 
Bordewolf
De situatie die jij schetst wordt toch compleet anders wanneer Caiway/Delta op het glasnetwerk van Reggefiber wil.
Delta wil landelijk met glasvezel....
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Bordewolf
Een jaar verder... We horen niets van het ACM. Cogas Infra is muisstil over nieuwe providers. De situatie met Caiway verergerd. Oude brakke Multiscreenapp en dito tv-ontvangers.

Mijn enige hoop is het openstellen van de COAX waarbij Caiway gaat leveren over het Ziggo-netwerk. Er ontstaat dan een situatie waarin Ziggo mogelijk het COAX-netwerk in Twente kan overnemen, waarbij ook Caiway blijft leveren over dat netwerk.
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
cawul
Kweenie of het zomaar gaat...

Destijds stond er artikel op Webwereld met als titel "'OPTA houdt kabel dicht uit angst voor Kroes'"

met daarin een linkje naar een rechterlijke uitspraak.
https://gebruikers.eu/overheid/44874-r...n-kabel-af

ACM (=voorheen OPTA)

Destijds mocht het kennelijk niet. De ACM moet dan 'nieuwe' argumenten aanvoeren, waarom het destijds weliswaar niet kon, maar nu wel.
 
Bordewolf
We zijn 8 jaar verder intussen, en nu MOET men het zelfs:
Ziggo heeft de tarieven al bekend gemaakt aan de belanghebbenden.
Dat zijn tot nu toe o.a. T-Mobile (Tele2), Youca en Caiway/Delta

In die situatie wordt het voor Caiway interessant om hun resterende COAX-netwerk af te stoten en een deal te maken waarbij ze mogen blijven leveren. Dat gaat geld opbrengen voor een netwerk dat Caiway nu links laat liggen (Caiway wil doorstomen met glasvezel).
Je moet wel een heel slecht ondernemer zijn wil je een netwerk dat je zelf al van plan was om links te laten liggen niet te verkopen. Ik zie het dus gebeuren dat in afzienbare tijd (lees binnen 2 jaar) Ziggo de COAX weer overneemt in een deel van de gebieden van Caiway (lees daar waar het rendabel is en het netwerk nog redelijk up to date).

https://tweakers.net/nieuws/143919/vodafoneziggo-moet-zijn-kabelnetwerk-openstellen-voor-concurrenten.html
https://www.digitelevisie.nl/nieuws/hoe-zit-het-met-concurrentie-op-kabel-ziggo
https://www.gebruikers.eu/nieuws/420999/vodafoneziggo-stelt-kabelnetwerk-open-met-beperkt-datavolume.html
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
cawul
Afwachten dus. Ik zou de vraag of we er beter van worden niet durven beantwoorden.
Ik gebruik nu zowel COAX als glasvezel. COAX voor de programma's die ik wil bewaren en die ik dus op de Humax opneem.
Het zal ongetwijfeld een aflopende zaak worden, maar zolang het er nog is, maak ik er gebruik van.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Onderzoek ACM openstellen Ziggo netwerk', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Delta investeert in uitbreiding nieuw en bestaand netwerk Nieuws van CaiWay/Delta : 26 09 okt 2021
Kan geen Ziggo Sport kijken op de website en in de app. CaiWay/Delta Glasvezel modem : 3 07 jul 2021
Nieuwe bedraad netwerk opzetten.(Caiway + IPTV) Eigen netwerk : 4 09 aug 2020
Openstellen caiway glas voor andere providers CaiWay/Delta Glasvezel algemeen (waar beschikbaar, ervaringen) : 32 10 feb 2020
Caiway versus Ziggo Algemeen : 9 25 jan 2020
Advertentie