obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Onderzoek ACM openstellen Ziggo netwerk
Bordewolf
www.totaaltv.nl/nieuws/acm-wil-kabelnetwerk-ziggo-voor-concurrenten-openbreken/

Vreemd onderzoek. Want geldt dit onderzoek dan ook niet voor Caiway en Delta en enkele andere lokale kabelboeren?
En zou dan ook niet de glasvezel van CIF ECHT volledig open moeten?

Dit lijkt enorm meten met twee maten.

Overigens lijkt me dit technisch wel te kunnen, ik heb bij Ziggo wel eens gezien dat er meerdere netwerk-ID's beschikbaar waren.
Op zowel (ik noem maar iets) 2222 als 8433 waren dan gewoon alle zenders (of soms nieuwe zenders) beschikbaar.
Even aangenomen dat de bottleneck zoals veel mensen vrezen bij tv zou zitten.
Maar in dat opzicht zijn er gewoon meerdere netwerken naast elkaar mogelijk.
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Egeels
Niet zo vreemd dat Caiw / Delta hun netwerk niet hoeft open te stellen voor andere partijen. Ziggo heeft 3,9 miljoen kabelaansluitingen en is hiermee veruit de grootste kabelaanbieder in Nederland. (Als ik me niet vergis zitten Caiw en Delta samen op iets van 500.000) In de ogen van ACM gaat dit ten kosten van de marktwerking. IMHO is het openstellen van het Ziggo-netwerk niet zo belangrijk, wel dat de ACM de tarieven gaat bepalen, welke voor andere aanbieders gelden, als deze gebruik willen maken van de Ziggo-infra, net zoals bij KPN. Mocht het allemaal doorgaan kan deze marktwerking wel eens ten kosten gaan van de kwaliteit en vernieuwing bij Ziggo. Ondanks dat ik hier geen Ziggo kan krijgen, vind ik ze goed bezig.
 
Bordewolf
Je ziet juist dat Caiway door gebrek aan marktwerking stil staat. Ze hebben een monopolie op snel en betrouwbaar internet in alle gebieden waar ze zitten.
Dus wel degelijk geldt wat mij betreft hetzelfde voor CIF/EQT.
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Egeels
Dat Caiway stil staat heeft denk ik meer te maken met de toenemende kosten. Content providers verhogen hun tarieven voor kabeldoorgifte door teruglopende reclame inkomsten, verplichte implementatie AVG in 2018, het volgende van technische ontwikkelingen (multiscreen App, Ipv6 etc) is duur en lastiger te behappen voor een kleine provider. Hopelijk helpt de fusie met Delta om weer vooruit te komen.

Volgens de website van Caiw, www.overalglasvezel.nl, zijn op mijn adres naast Caiway, Fiber, Solcon, W3Serve en Kliksafe beschikbaar. Voldoende marktwerking lijkt me. Zelf vind ik het jammer dat KPN/Xs4ll/Telfort niet via Caiw leveren, maar voor de ACM zal dit niet relevant zijn.
 
Bordewolf
De providers die jij noemt zijn een voor een minder dan Caiway.
Dus concurrentie: nee.

Kliksafe biedt alleen internet
Solcon doet niets op zondag
Fiber gaan hiet in Twente zeer slechte verhalen over rond

Weserve is zakelijk

Kortom dit kan ik geen concurrentie noemen.

Plinq werd genoemd, maar helaas duurt dit nu wel erg lang.

Kpn, xs4all, t-mobile, Tweak, telfort zijn een zeer groot gemis op een zichzelf respecterend glasvezelnetwerk. Maar dat is CIF/EQT niet, die doen alles ter meerdere eer en glorie van Caiway.

Ik weet nog hoe dat ging toen we van Ziggo naar Caiway gingen.
De medewerkers van Caiway waren behoorlijk pissig wanneer je niet naar Caiway ging.
Gewijzigd door Bordewolf op 01 maart 2018, 17:58
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Jaco Hage

Quote

Bordewolf schreef:

De providers die jij noemt zijn een voor een minder dan Caiway.
Dus concurrentie: nee.

Kliksafe biedt alleen internet
Solcon doet niets op zondag
Fiber gaan hiet in Twente zeer slechte verhalen over rond

Weserve is zakelijk

Kortom dit kan ik geen concurrentie noemen.

Plinq werd genoemd, maar helaas duurt dit nu wel erg lang.

Kpn, xs4all, t-mobile, Tweak, telfort zijn een zeer groot gemis op een zichzelf respecterend glasvezelnetwerk. Maar dat is CIF/EQT niet, die doen alles ter meerdere eer en glorie van Caiway.

Ik weet nog hoe dat ging toen we van Ziggo naar Caiway gingen.
De medewerkers van Caiway waren behoorlijk pissig wanneer je niet naar Caiway ging.



Als ik het zo de afgelopen weken lees over de Horizonbox en de Connnectbox dan lijkt het mij sterk dat je hierna terugverlangt ?
Ofwel, Wat vindt je daarvan?
 
Bordewolf
Dit soort incidenten heeft iedere provider. Mijn verhaal is wel duidelijk denk ik verder.
Meer keuze op de aangeboden glasvezel is zeer welkom. Het is ronduit belachelijk dat KPN, XS4ALL, TMobile, Tele2, Tweak etc niet gekozen kunnen worden.
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Jaco Hage

Quote

Bordewolf schreef:

Dit soort incidenten heeft iedere provider. Mijn verhaal is wel duidelijk denk ik verder.
Meer keuze op de aangeboden glasvezel is zeer welkom. Het is ronduit belachelijk dat KPN, XS4ALL, TMobile, Tele2, Tweak etc niet gekozen kunnen worden.


dat mag je zeker vinden. Alleen bewijst het wel al jaar en dag dat er niets stabieler is dan het Genexis glasvezel modem- internet van Caiway. Ik hoop ook dat ze nooit gaan komen met een geïntegreerd WiFi. Al hoewel ik ken de Genexis Platinum. Ook bij Kabel Noord hebben ze een Genexis met WiFi. Het is niet echt bijster sterk maar al-la.
Buiten dat zou het wel fantastisch zijn als we opties krijgen voor 3 - 5 IPTV decoders die stukken beter presteren.
Maar dat heeft helaas geen enkele provider 90punten goed op orde.
Voorlopig ben je het beste uit met coaxTV en Glasvezel internet.
Dus leuk meer provider diensten maar ik durf niet te beweren dat het zomaar voordeliger of beter uitpakt.
Vooralsnog rammelen nu alle andere providers met instabiele modems en decoders....
 
Migow
281 dagen online zonder 1disconnect me altijd volle snelheid. Waarom zou ik overstappen? Coax TV top! Entone 515 werkt tadeloos dus waarom zou ik willen overstappen? Kan mij imap mail schelen want gebruik gmail of outlook. Multiscreen werkt gewoon goed via 4g maar gebruik het zelden. Als ik niet thuis ben dan hoeft dat allemaal niet want er is meer in het leven dan overal kunnen internetten etc. Maar ieder zijn of haar wensen. Ik ben een tevreden Klant en vanaf vorige week ook foxsport via replay TV Smile
 
Bordewolf

Quote

Migow schreef:

281 dagen online zonder 1disconnect me altijd volle snelheid. Waarom zou ik overstappen? Coax TV top! Entone 515 werkt tadeloos dus waarom zou ik willen overstappen? Kan mij imap mail schelen want gebruik gmail of outlook. Multiscreen werkt gewoon goed via 4g maar gebruik het zelden. Als ik niet thuis ben dan hoeft dat allemaal niet want er is meer in het leven dan overal kunnen internetten etc. Maar ieder zijn of haar wensen. Ik ben een tevreden Klant en vanaf vorige week ook foxsport via replay TV Smile


Volgens mij verwar je nu twee zaken. De zogenaamde kwaliteit die Caiway levert heeft niets te maken met mijn stelling over meer providers die noodzakelijk zijn.
Caiway kan me nu alles maken, er is geen concurrent waar je naar toe kan op dit moment.

Dat is mijn stelling. Bovendien wil ik gewoon de keuze kunnen maken tussen KPN, XS4ALL, Tele2, Tmobile, Tweak OF Caiway.
De keuze wordt mij willens en wetens ontnomen op dit glasvezelnetwerk.

Overigens gloort er wel hoop. Delta wil landelijk en dan zal men toch ook het Reggefibernetwerk op willen.
Andersom wanneer Delta en Caiway in meer en meer steden glasvezel aan gaan leggen omdat KPN dat niet doet dan zul je een tegenbeweging zien dat KPN alsnog op het netwerk van EQT wil.
In Almelo loopt al een proef (overigens met het Caiwaymodem!! met de KPN-partijen OP het EQT-netwerk via vezel 2) in een appartementencomplex dat onlangs is gerenoveerd.

Een zeer hardnekkige VVE/vele kopers hebben dit bedongen. Men had een KPN abonnement maar het koper was vervangen door glasvezel van EQT....
Tja dan heb je een probleem als EQTzijnde wanneer de kopers/huurder hardnekkig stampij maken omdat men bij hun eigen partij (KPN, Tele2 etc ) wil blijven.
Dus er gloort hoop.
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Onderzoek ACM openstellen Ziggo netwerk', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Delta investeert in uitbreiding nieuw en bestaand netwerk Nieuws van CaiWay/Delta : 26 09 okt 2021
Kan geen Ziggo Sport kijken op de website en in de app. CaiWay/Delta Glasvezel modem : 3 07 jul 2021
Nieuwe bedraad netwerk opzetten.(Caiway + IPTV) Eigen netwerk : 4 09 aug 2020
Openstellen caiway glas voor andere providers CaiWay/Delta Glasvezel algemeen (waar beschikbaar, ervaringen) : 32 10 feb 2020
Caiway versus Ziggo Algemeen : 9 25 jan 2020
Advertentie