Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
Pagina 2 van 2: 12
|
Onderzoek ACM openstellen Ziggo netwerk
|
|
Egeels |
Geplaatst op 14 March 2018, 22:09
|
Activiteit » IJsselstein » Alles-in-1 Basis » Genexis Titanium-52 » Fritz!Box 4040 » Basic TV Berichten: 33 Lid sinds: 01 Feb 2015 |
Het verplicht openstellen van het Cif/Caiway netwerk voor andere providers, tegen door de ACM vastgestelde tarieven, zodat er meer concurrentie komt, kan er toe leiden dat de kwaliteit bij Caiway onder druk komt te staan omdat de inkomsten afnemen. Kwaliteit en meer "afgedwongen" concurrentie, kunnen mijn inziens, wel degelijk met elkaar te maken hebben. Ondanks dat ik graag meer aansprekende providers had gezien, vind ik het logisch dat Cif/Caiway, als eigenaar van het netwerk, zelf mag bepalen tegen welke tarieven andere providers gebruik kunnen maken van hun netwerk, net zoals bijvoorbeeld KPN per huishouden mag bepalen of deze een DSL,VDSL of glasvezel aansluiting krijgt. IMHO heeft dit allemaal te maken met marktwerking waarvoor de politiek heeft gekozen met het verzelfstandigen van KPN en de kabelnetten. |
|
|
Bordewolf |
Geplaatst op 15 March 2018, 17:39
|
Activiteit » Alles-in-1 G500 » Genexis Titanium-52 » Netgear Nighthawk 7000 » Complete TV » Entone IPTV Berichten: 1471 Lid sinds: 31 May 2014 |
De situatie die jij schetst wordt toch compleet anders wanneer Caiway/Delta op het glasnetwerk van Reggefiber wil. Delta wil landelijk met glasvezel.... HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
|
|
|
Bordewolf |
Geplaatst op 17 August 2019, 13:17
|
Activiteit » Alles-in-1 G500 » Genexis Titanium-52 » Netgear Nighthawk 7000 » Complete TV » Entone IPTV Berichten: 1471 Lid sinds: 31 May 2014 |
Een jaar verder... We horen niets van het ACM. Cogas Infra is muisstil over nieuwe providers. De situatie met Caiway verergerd. Oude brakke Multiscreenapp en dito tv-ontvangers. Mijn enige hoop is het openstellen van de COAX waarbij Caiway gaat leveren over het Ziggo-netwerk. Er ontstaat dan een situatie waarin Ziggo mogelijk het COAX-netwerk in Twente kan overnemen, waarbij ook Caiway blijft leveren over dat netwerk. HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
|
|
|
cawul |
Geplaatst op 18 August 2019, 17:28
|
Activiteit Berichten: 421 Lid sinds: 15 Jan 2012 |
Kweenie of het zomaar gaat... Destijds stond er artikel op Webwereld met als titel "'OPTA houdt kabel dicht uit angst voor Kroes'" met daarin een linkje naar een rechterlijke uitspraak. https://gebruikers.eu/overheid/44874-r...n-kabel-af ACM (=voorheen OPTA) Destijds mocht het kennelijk niet. De ACM moet dan 'nieuwe' argumenten aanvoeren, waarom het destijds weliswaar niet kon, maar nu wel. |
|
|
Bordewolf |
Geplaatst op 18 August 2019, 17:39
|
We zijn 8 jaar verder intussen, en nu MOET men het zelfs: Ziggo heeft de tarieven al bekend gemaakt aan de belanghebbenden. Dat zijn tot nu toe o.a. T-Mobile (Tele2), Youca en Caiway/Delta In die situatie wordt het voor Caiway interessant om hun resterende COAX-netwerk af te stoten en een deal te maken waarbij ze mogen blijven leveren. Dat gaat geld opbrengen voor een netwerk dat Caiway nu links laat liggen (Caiway wil doorstomen met glasvezel). Je moet wel een heel slecht ondernemer zijn wil je een netwerk dat je zelf al van plan was om links te laten liggen niet te verkopen. Ik zie het dus gebeuren dat in afzienbare tijd (lees binnen 2 jaar) Ziggo de COAX weer overneemt in een deel van de gebieden van Caiway (lees daar waar het rendabel is en het netwerk nog redelijk up to date). https://tweakers.net/nieuws/143919/vodafoneziggo-moet-zijn-kabelnetwerk-openstellen-voor-concurrenten.html https://www.digitelevisie.nl/nieuws/hoe-zit-het-met-concurrentie-op-kabel-ziggo https://www.gebruikers.eu/nieuws/420999/vodafoneziggo-stelt-kabelnetwerk-open-met-beperkt-datavolume.html HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
|
|
|
cawul |
Geplaatst op 19 August 2019, 15:48
|
Activiteit Berichten: 421 Lid sinds: 15 Jan 2012 |
Afwachten dus. Ik zou de vraag of we er beter van worden niet durven beantwoorden. Ik gebruik nu zowel COAX als glasvezel. COAX voor de programma's die ik wil bewaren en die ik dus op de Humax opneem. Het zal ongetwijfeld een aflopende zaak worden, maar zolang het er nog is, maak ik er gebruik van. |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Pagina 2 van 2: 12
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Onderzoek ACM openstellen Ziggo netwerk', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Delta investeert in uitbreiding nieuw en bestaand netwerk | Nieuws van CaiWay/Delta | : 26 | 09 Oct 2021 |
Kan geen Ziggo Sport kijken op de website en in de app. | CaiWay/Delta Glasvezel modem | : 3 | 07 Jul 2021 |
Nieuwe bedraad netwerk opzetten.(Caiway + IPTV) | Eigen netwerk | : 4 | 09 Aug 2020 |
Openstellen caiway glas voor andere providers | CaiWay/Delta Glasvezel algemeen (waar beschikbaar, ervaringen) | : 32 | 10 Feb 2020 |
Caiway versus Ziggo | Algemeen | : 9 | 25 Jan 2020 |
De Delta Black Friday Deals!
Onderstaande deals uitsluitend voor nieuwe internetklanten van DELTA.
- 16 maanden korting op 2-jarige abonnementen!
- 8 maanden korting op 1-jarige abonnementen!
- In de kortingsperiode ontvang je het 50+ TV-pakket gratis.
- Gratis installatie door de Glasvezelexpert (t.w.v. 149 euro).
- Meer informatie en voorwaarden op: Delta_flexpakket
Onderstaande deals uitsluitend voor nieuwe internetklanten van DELTA.
- DELTA 100 Mbps, 16 maanden voor 35,- p/mnd bij een 2-jarig abonnement.
- DELTA 250 Mbps, 16 maanden voor 35,- p/mnd bij een 2-jarig abonnement.
- DELTA 1 Gbps, 16 maanden voor 40,- p/mnd bij een 2-jarig abonnement.
- DELTA 2 Gbps, 16 maanden voor 50,- p/mnd bij een 2-jarig abonnement.
- DELTA Unlimited (8 Gbps), 16 maanden voor 97,50 p/mnd bij een 2-jarig abonnement. Inclusief DELTA Unlimited Mobiel.
Advertentie