obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Overname Reggefiber door KPN vertraagt uitrol glasvezel!
Murgen
Ook gelezen vandaag? KPN vertraagt uitrol door Reggefiber omdat KPN liever in bestaand koper investeert. Man, man, man, wat ben ik blij dat we hier Caiway hebben Smile

In totaal heeft ongeveer 13 procent van de huishoudens met een internetabonnement een glasvezelverbinding. KPN lijkt zich bij de uitbreiding van het glasvezelnet in de komende tijd vooral te richten op nieuwbouwhuizen. Voor bestaande huizen breidt KPN glasvezel uit tot de wijkkast, waarna de provider probeert met nieuwe technieken meer snelheid uit de bestaande koperverbindingen te halen.
 
2fast4u
ook gelezen ja vind ook dat de minister er iets van zegt binnenkort Wink maar dat is het speel met grote bedrijven gewoon verplicht glasvezel erop iedereen en klaar en ook dat je maakt niet uit welke provider hebt erop kan.
 
Bordewolf
Ik blijf er bij dat het voor KPN voordeliger is zich te melden bij CIF om daar op aan te sluiten ipv nog een glasnetwerk er naast te leggen of in koper te investeren.
Ook voor de CIF-klanten een stuk prettiger.
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Murgen
Eerlijk gezegd zie ik KPN er toe in staat om Caiway over te nemen en glasvezel te verwaarlozen om DSL te verkopen. Voor mij nooit meer KPN.
 
Bordewolf

Quote

Murgen schreef:

Eerlijk gezegd zie ik KPN er toe in staat om Caiway over te nemen en glasvezel te verwaarlozen om DSL te verkopen. Voor mij nooit meer KPN.

Nu KPN eigenaar is van Reggefiber zal de Mededingingsraad heer geen medewerking meer aan verlenen. Wel kan KPN nog steeds als provider met zijn dochters op CIF zijn diensten aanbieden.
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Murgen
"Stratix heeft geturfd waar sinds 2009 monteurs de straat opengooiden en optische kabels legden tussen het netwerk van een breedbandaanbieder als KPN en de voordeur van een particulier of kleine ondernemer. Die voordeur is een cruciaal element. Op 2,5 miljoen adressen in Nederland zouden breedbandgegadigden met een rotvaart het internet op kunnen. Evenwel hebben pas een miljoen mensen glasvezel echt in huis gehaald - 1 op de 2,5 adressen.

Ook dit cijfer vertelt niet het hele verhaal. Bij die een miljoen zoeven de data weliswaar over een optische snelweg het huis in en uit, maar slechts een derde doet dat met de topsnelheid waar glasvezel voor is gemaakt - meer dan 100 megabit per seconde. Bijna 500 duizend nemen bij hun provider een snelheid af die tussen de 30 Mbps en 100 Mps ligt. 150 duizend nemen genoegen met minimaal 10 Mbps en maximaal 30 Mbps. En nog tienduizend blijven ook op hun top nog onder de 10 Mbps steken.

Die lagere snelheden betekenen lagere tarieven voor de providers. Vergelijk het met een fabrikant die raceauto's verkoopt, tegen de prijs van een middenklasser. Het duurt dan langer voor investeringen worden terugverdiend, en dat is een van de redenen waarom glasvezelbouwers de laatste drie jaar het gas wat minder hard intrappen.

Zoals KPN, dat in 2014 de volledige eigenaar werd van Reggefiber, de grootste van de 'glasvezelboeren'. 'In plaats van ons alleen te richten op tijdrovende en kostbare glasvezelverbindingen naar huizen, hebben we ervoor gekozen om glasvezel anders in te zetten', legt woordvoerder Stefan Simons uit.

KPN heeft al jaren geleden zijn netwerk van koperen kabels, die vroeger alleen telefoongesprekken hoefden door te geven, geschikt gemaakt voor breedband-internet. Het heeft dat netwerk grotendeels 'verglaasd' tot aan de twintigduizend grijze straatkasten."

Dit lezende ben ik blij met CIF en Caiway en mijn 300/300 Mbps aansluiting. Best wel.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Overname Reggefiber door KPN vertraagt uitrol glasvezel!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen verbinding meer met FTP server na wijziging IP adres door Delta Instellingen software : 2 04 sep 2023
Kan mijn modem( glasvezel) niet activeren. Wel internet CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 2 11 feb 2023
Fritz!Box 5490 instellingen voor Delta glasvezel Hardware instellingen : 4 31 mei 2022
DVB-C via Caiway glasvezel? CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 4 10 nov 2021
TV op glasvezel loopt 25 seconden achter Snelheid : 11 24 sep 2021
Advertentie