obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
In dit onderdeel kun je alles kwijt over Glasvezel modems van CaiWay/Delta. Eventueel in combinatie met een eigen router.
 Onderwerp afdrukken
Entone in combinatie met SONOS
fbeermann
Ik heb een Sony KX43XD8099BAEP televisie. Nu hapert het geluid bij het wisselen van zenders. Het duurt meer dan 15 seconden voordat ik geluid hoor. Ik maak gebruik van glasvezel van Caiway met een Entone Kamai decoder en het geluid komt uit een SONOS Playbar die onbedraad is aangesloten. De Playbar is 4 meter verwijderd van de router.

Tot kort geleden had ik dit probleem niet. Herstarten van alles (ook niet het uitzetten en 5 minuten wachten en dan weer inschakelen) helpt helaas niet.

Caiway meldde mij dat er vaker problemen zijn met de SONOS en de Entone.
Hebben anderen hier ook ervaring mee en is er een oplossing of workaround bekend bij iemand.

Groet,

Frank.
 
Jaco Hage
Van je Entone ga je naar de HDMI van de Sony. De Bravia Sync. Zet je in het menu van de TV op uit en je gebruikt enkel de HDMI input die GEEN ARC heeft. ARC moet UIT staan. (Audio Return Channel)
Van de TV ga je met een optische kabel naar de Sonos.
In het Entone zet je het geluid op STEREO. In de Sony TV zet je geluid via " Homecinema systeem".
Geluidsvertraging MOET in Sonos op 0 staan. Geluidsvertraging doe je via de Sony TV. Meestal is dit ca 100~120Ms

Je Sonos en TV moet software/firmware matig up-to-date zijn.

Overigens herken ik je probleem niet, in zoverre, bovenstaand zijn belangrijke instellingen.

Mocht dit niet je probleem verhelpen kun je twijfelen over een HDMI kabel of andere instelling / aansluiting, en/of zou je kunnen checken.
 
fbeermann
Dag Jaco,

Bedankt. Ik ga het proberen. Ik houd je op de hoogte!!

Groeten van Frank.
 
fbeermann
Dag Jacobs.

Kan ik de Playbar ook aan de Entone koppelen?? Daar zit nl. ook een aansluiting.

Groet,

Frank
 
Jaco Hage
Jahoor, zou goed moeten gaan. Wel even opletten dat het volume van de Entone en Sonos onafhankelijk werken.
Ook in het menu van de Entone bij geluid deze op STEREO zetten e niet AC3. Maar dat kun je zelf testen. Sommige zender vorderingen naar Dolby Digital kunnen minder hard klinken dan analoog/stereo uitzendingen.

Al zou ik via de Sony wel de optische aansluiting adviseren omdat je dan alle bronnen aangesloten op de Sony TV via de Sonos kan beluisteren.
 
fbeermann
Dag Jaco,

Dank voor je adviezen. Het werk nu prima!

Groet,

Frank
 
Jaco Hage

Quote

fbeermann schreef:

Dag Jaco,

Dank voor je adviezen. Het werk nu prima!

Groet,

Frank


Klasse ! Geniet ervan Smile
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Entone in combinatie met SONOS', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Welke tv,of Entone Digitale radio en televisie, tips & truuks : 5 26 dec 2019
Problemen met doorspoelen Entone Decoders van CaiWay/Delta voor digitale radio en tv. : 3 24 dec 2019
Entone 515 - ondertiteling Decoders van CaiWay/Delta voor digitale radio en tv. : 4 02 sep 2019
IR extender aansluiting op de Entone CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 9 23 jul 2019
Opneem storing entone Decoders van CaiWay/Delta voor digitale radio en tv. : 5 20 jun 2019
Advertentie