obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
In het onderdeel Glasvezel algemeen van CaiWay/Delta kun je eigenlijk alles posten. Zoals waar beschikbaar, wat zijn de ervaringen, welke techniek wordt gebruikt, welke abonnementen, welke diensten.
 Onderwerp afdrukken
Wifi-snelheid
cawul
Op voorhand, niet dat ik ontevreden ben, beslist niet, maar puur uit nieuwsgierigheid,
wat mag je -ongeveer- verwachten qua Wifi-snelheid bij een 500Mbit/s abonnement?

Naast mijn Asus RTN-66U kom ik uit rond de 180 Mbit/s down en rond de 210 Mbit/s up.
(app van Ookla geïnstalleerd)

Gewoo 'bedraad' kom ik boven de 500 uit.

Op een afstand van 6-7 meter, met een dikke betonnen muur is de Wifi snelheid rond 150 down, 200 up.

Android 5.02
Browser Dolphin

Overigens, speedtest.caiw.net is wat dat betreft een ramp - snelheid komt niet boven de 10Mbit/s uit (down)
en up iets van 110-120Mbit/s.
Latency 350ms

=
 
Migow
Dat is geheel afhankelijk. Met mijn smartphone op de 5Mhz band haal ik dit:
http://i.imgur.com/cIazIHG.png

Via draadloos met mijn laptop haal ik rond de 380Mbit/s maar heb wel een externe usb ac netwerkadapter dan verbinding.
Via interne netwerkkaart haal ik maar rond de 40-50Mbit/s
Bedraad ruim 520Mbit/s en tablet, waarbij ik alleen maar op de 2,4Mhz band kan connecten zit ik rond de 40-50Mbit/s
Dus je netwerkkaart in je telefoon/tablet/laptop bepaalt de snelheid.
 
cawul
Ik gebruik 5Ghz en kom met mijn tablet (Samsung Galaxy Tab S 10.5) niet hoger dan zo ongeveer volgens bijgaand screenshot.
Op de Asus zijn 3 antennes gemonteerd. Laatste firmware. De afstand Asus<->tablet is 1 meter.
Gemeten met de Ookla app.

=
YFpLntv
=
 
cawul
Zijn nette snelheden.

De eerse keer gebruikte ik een Ookla app.
(Ookla mobile)

Bij de onderstaande heb ik gewoon, via Dolphin, mijn Android browser, Ookla direct geselecteerd, dan zijn de snelheden
al helemaal hopeloos.

Ik heb de Asus gedraaid, gekanteld, weet ik veel. De tablet stond tégen de router aan nu, afstand 20cm, antennes gedraaid.
Maakt niets uit. Resultaten in het onderstaande plaatje, dus -niet- van de Ookla app gebruik gemaakt.
=
qDd0AS
=

Ik heb getracht met Chrome, Ookla. Chrome piepte tegelijk dat Flash nodig was. Klik op de link om het te downloaden.
Als ik op die link klik krijg ik...

//
ADOBE" FLASH" PLAYER
We're Sorry
This content requires Adobe Flash Player, which is not supported by your device. This content can be viewed on a desktop computer or on mobile devices that support Flash Player.
//

ha!
Om Adobe Flash Player te downloaden moe ik Adobe Flash Player hebben.

Welke URL en welke browser gebruik jij?
Maak je gebruik van de Ookla app.?
Wat krijg je als je caiway speedtest doet?

=
TeN0dM
=
 
cawul
Die laatste, boven de 500 is uiteraard vanaf PC
Die eerste (WiFi via Caiway, 8.6Mbit down) is via mijn tablet - via Dolphin als Android browser
De allereerste, 1e bericht, zijn via Ookla app. (dus de 180Mbps down)

Maar als je aan abo hebt van 250Mbit/s en je krijgt 250Mbit/s down op je Galaxy Tab S 10.5 (Device SM-T800)
dan kom mij abo van 500Mbit/s met downsnelheid van 180Mbit/s niet goed uit de verf...

=
 
Migow
Met wat voor linksnelheid verbind je tablet dan met je asus router?
Mijn telefoon een nexus is met 400Mbps verbonden met mijn asusrouter.
En welk type router van asus heb je?
 
cawul

Quote

Migow schreef:

Met wat voor linksnelheid verbind je tablet dan met je asus router?
Mijn telefoon een nexus is met 400Mbps verbonden met mijn asusrouter.
En welk type router van asus heb je?


Linksnelheid... uh...??
Sorry, hoe bedoel je?

Ik heb een Asus RT-N66U https://www.asus.com/us/Networking/RT...ng/RTN66U/

iets met...
//
Dual-Band Wireless-N900 Gigabit Router
2.4 GHz and 5 GHz Concurrent Dual-Band Transmissions for Strong Signal Strength and Ultra-Fast Connection Rates up to 900Mbps
//

whatever...
Ik maak gebruik van de 5GHz frequentie, maar voor de rest...
wordt het al snel redelijk vaag... :-)

=
 
cawul
Later..

ah...

is het dit soms?
die 300 aldaar kan niet wijzigen..


ZPU2qq
 
Migow
Yep en das je Verbindingssnelheid waarop je tablet verbinding heef/maaktt met je router. Loop eens weg van je router dan zul je zien als je dan kijkt dat het lager wordt.
 
Migow

Quote

Roberto schreef:

Quote

Migow schreef:

Met wat voor linksnelheid verbind je tablet dan met je asus router?
Mijn telefoon een nexus is met 400Mbps verbonden met mijn asusrouter.
En welk type router van asus heb je?


Als het goed is moet die 866Mbps aangeven

Volgens mij kan dat niet Roberto want zijn router is een Nrouter en geen ac. Kan het mis hebben hoor Grin
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wifi-snelheid', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Sommige apparaten geen verbinding met wifi Eigen netwerk : 1 31 jan 2024
laten werken van IP camera's via Wifi met Genexis Platiunum 7840 modem Instellingen software : 6 07 aug 2023
Nokia modem en WiFi problemen [opgelost] CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 1 12 mrt 2023
Wifi snelheid te laag Eigen netwerk : 5 17 jul 2022
Platinum-7840, zwakke WiFi CaiWay/Delta Glasvezel modem : 3 27 feb 2022
Advertentie