obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post je ervaringen over de digitale decoders die CaiWay/Delta bij het pakket levert. Digi1 STB-85ir, Panasonic TU-DC40RD, Humax Duovisio iPVR-9200C, Samsung DCB-B270R, Humax IR-FOX C, Samsung DCB-H360R, Humax 9100, Samsung DCB-P850R / RS, Humax IPVR 9200, Samsung DCB-9401R, Nokia 119c, Siemens Gigaset M750C ir, Philips DCR 2020/03 en 2022/03
 Onderwerp afdrukken
Entone Amulet 515
Diva_Bart
Hi @ all!

Kan je de Entone Amulet 515 ook draadloos aansluiten, dus gebruiken via de WiFi?
Dit scheelt een hoop kabels trekken!
We hebben nu ook de tv via de (Kabel) WiFi draaien, dus er liggen geen kabels richting de tv.
We gebruiken 3 tv's totaal. Dus dan zal ik ook 3 x een Entone Amulet 515 moeten aanvragen?
Dit heeft alleen zin als het via WiFi kan. Smile
Wij krijgen over 5 weken glasvezel. Het hele gebeuren is nogal nieuw voor mij.
 
Diva_Bart
Hartelijk bedankt voor u bericht.

Dit word dus gewoon kabels trekken.
Behoorlijk wat kabels trekken!

Waar de nieuwe aansluiting komt ligt behoorlijk ver van de tv.
Ik kon helaas niet kiezen waar de nieuwe aansluiting komt in huis.
De telefoonlijn (die straks dus niet meer gebruikt word) ligt helemaal aan de andere kant van de boerderij, en de glasvezelaansluiting komt dus in het tegenovergestelde, weer aan de andere kant.

Welke kabel moet ik gebruiken van de nieuwe glasvezel router naar de tv?
De afstand word ongeveer 30 a 35 meter. (Nadeel van een grote boerderij)
Ik zal hem eventueel kunnen verkorten naar 20 a 25 meter maar dan zal ik een gaatje in een hele dikke muur van zo'n 50 cm moeten maken. Daar heb ik nou niet echt zin in. :p

Is ook de nieuwe glasvezelrouter koppelbaar op me bestaande range extender?
https://www.sitecom.com/nl/Wireless-Range-Extender-300N/WL-330/p/714
Dit ivm WiFi in me schuur en werkruimte en kantoor.
Ze konden daar ook eventueel een eigen kabel voor ingraven, kosten hiervoor bedragen € 5000,-... Dus, dat doen we niet!
 
Diva_Bart
Stiekem snap ik er nog steeds niks van.
Ik heb inmiddels een bedrijf ingeschakeld die hier alles komt aanleggen.
Ook voor mijn schuur/kantoor ect, deze ligt namelijk zo'n 40 meter van de boerderij vandaan. Even een kabeltje daar heen trekken is niet zo simpel, ivm asfalt als bestrating.
Daarvoor gebruikte ik dus de sitecom.
Ik zal dus een nieuwe moeten aanschaffen?
Zal de sitecom nog wel blijven werken als ik deze laat aansluiten, alleen dan trager internet? Of werkt het systeem gewoon niet op het nieuwe glasvezel systeem? Dat puntje is mij nog onduidelijk.
Ik gebruik de sitecom alleen voor simpele dingen, zoals mail en mobiel.
Niet voor een tv, films ect. (enkel keertje Youtube of uitzending gemist, maar haal nu een snelheid van 4 tot 6 mbits, dus zal automatisch sneller moeten zijn straks met glasvezel?)

In elk geval, ben ik nu al blij dat ik straks glasvezel heb!
Heb straks een abonnement van 500 mbits, en ze hebben me beloofd dat ik er 475 mbits van ga ontvangen ivm de afstand tot me boerderij.
(caiway Alles in 1, glas F500)
 
2fast4u
@Diva_Bart je moet zekker 500 mbits halen heeft niks te maken met boerderij het is glasvezel denk zelf dat je op 532 komt. Wat de router betreft ik zou gewoon andere kopen via Jaco en misschien ook even laten checken? moet je zelf weten maar 40 meter naar de kantoor cat6 moet gewoon 500+ halen success en je bent in goede handen bij Jaco (OPTIMIZER.CO) Smile
 
Diva_Bart
Alles eigen terrein hier, de weg is alleen recht van overpad voor de buurman om naar 1 van z'n weilanden te komen.

Het bedrijf die ik benaderd heb, doet er een beetje vaag over.
Ik zit dus met behoorlijk wat vragen zoals jullie hebben kunnen lezen, maar krijg er van hun geen antwoord op.
Alleen dat het een dag werk is, de kosten bedragen naar schatting 900 euro.
Dit vind ik toch echt veelte veel!
Het liefst gewoon dus zo goed maar goedkoop mogelijk.
'Dat doen we meneer' , is het antwoord....
Maar heb nog steeds geen flauw idee wat ze gaan doen!

Ik ben niet van plan om kapitalen geld uit te geven om in de schuur/kantoor ect internet te krijgen.
Ik krijg een wifi router voor in de boerderij bij me abonnement maar deze heeft niet ver genoeg bereik tot in de schuur.
Ik hoop eigenlijk gewoon dat ik ongeveer het zelfde systeem kan gebruiken als nu, alleen dan wel geschikt voor de snelle verbinding.
Dus van de router, naar de draadloos die het bereik naar de schuur brengt)
Zoveel is ongeveer 40 meter toch niet?!

Merken zegt me helemaal niks!
Dit heb ik toen ook laten aanleggen door een monteur van Xs4all.
Ik weet er zoveel van af... (Not!)

Hoop dat het nu een beetje duidelijk is?
 
Diva_Bart
Buitengebied, De Lutte.
 
Highway
@Jaco, mocht je naar Twente komen dan ben je hier ook altijd in Almelo welkom.
Handtekening
Wink
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Entone Amulet 515', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Welke tv,of Entone Digitale radio en televisie, tips & truuks : 5 26 dec 2019
Problemen met doorspoelen Entone Decoders van CaiWay/Delta voor digitale radio en tv. : 3 24 dec 2019
Entone 515 - ondertiteling Decoders van CaiWay/Delta voor digitale radio en tv. : 4 02 sep 2019
IR extender aansluiting op de Entone CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 9 23 jul 2019
Opneem storing entone Decoders van CaiWay/Delta voor digitale radio en tv. : 5 20 jun 2019
Advertentie